En vanlig dag...

Det är vad det är i dag...Precis ätit frukost som ingår på detta hotell. Inte den allra bästa men det duger. Finns inget bättre än svensk frukost (möjligen lite amerikanskt i bland) och fast jag bott utomlands så länge nu och faktiskt ändrat en del vanor kommer jag aldrig ändra frukosten mer. Svenskt gäller i längden! Dock blev det ett inslag av det då jag hade polarbröd och kaviar med mig ner och åt en äggsmårgås till mitt kaffe, juice, yoghurt/ flingor och färsk frukot. Annars är det bara massa kinesisk mat och nudlar och ris är ingen höjdare till frukost. Big no no för mig=)
 
Ska i väg med gänget jag åkte med på resan till Seaworld om en liten stund (Matvey har redan varit i väg). Det ska tydligen vara en av huvud attraktionerna här i Dalian. Hoppas på att det är bra. Kommer bilder!
 
Annars är det bara lugnt här i Dalian. Inte så mycket att göra och försöker bara "vara" då det varit intensivt när vi var i väg på resan och mer kommer hela året. Vi har ett stort gym intill där vi köpt kort så tränar varje dag, var på starbucks och använde internet i går (kasst på hotellet) och annars mest bara "är". Ja rätt skönt faktiskt. Gäller att hitta en vardag och en balans mellan allt trots att man lever som vi gör..Men lyckas rätt bra tycker jag. Nästa "stora" semester vi planerar blir nog Boracay, Fillippinerna. Vi är lediga i 2 veckor där innan vi börjar jobba så tänkte resa i väg en vecka då. Men annars har vi ju semester några dagar varje vecka ändå=) Men är skillnad när man åker iväg från alla och är borta längre än bara en sightsing dag...Ja ni kanske fattar vad jag menar...
 
Oj nu vart det långt igen fast jag bara skulle skriva en rad..Måste kila, Seaworld here I come!

Kommentera inlägget här :