I hate it but I love it...

Känt uttryck från P90x ab ripper. Vi har kört just de magprogrammet i många år nu, ( tar bara 15 min och är effektivt så rekomenderar det!) men själva utan videon då vi kan det utantill numera och inte vill höra på killen som säger det...
 
Men just nu kan jag använda det uttrycket om Japan. Finns så många fantastiska saker med detta land liksom många saker som gör mig frustrerad. Var på onsen i går efter vi mathandlat (japanskt "badhus" som ligger ca 15 min gångavstånd från hotellet) så passade på då jag ändå bara var hemma och gjorde ingenting. Har alltid älskat all slags SPA så onsen är perfekt för mig. Inte dyrt, (denna gång ca 6 dollar inträde) men ändå får man full spa känsla särskillt när man tar massage som jag gjorde denna gång. Fick massage nästan i 1,5 h för 48 dollar, inte dåligt de inte. Kände mig som en ny männsika efteråt. Blev härlig fruktsallad och lite TV innan jag somnade gott.
 
Men sedan i morse ville jag bara svära och säga dumma Japan..Skulle försöka tvätta på hotellet men man fattar ingenting så bara att gissa och hoppas att kläderna kommer ut i rätt storllek och är rena. Ramlar in i rummet när man går in, super litet rum igen och absolut ingen plats. Satt på sängen och stirrade ut igenom fönstret medan vi åt frukost och sa oj oj oj. Is this life???
Utsikt från fönstret denna vecka..Ingen höjdare om man säger så. Husen är inte vackrea i Japan och det är bara massor av dem och inte direkt distrikt eller så, ja svårt att förklara men trångbebott är något som är säkert och annorlunda är rätta ordet! 
 
Ja verkligen delade meningar om Japan det är något som är säkert. Varit en otrolig uppleelse att få chansen och bo här i över 3 månader och kommer helt klart sakna vissa saker och en stor omställning att lämna då vi blivit vana levnadssättet här. Men kan säga att jag aldrig kommer bo här, jag vill ha mer utrymme än såhär det är något som är säkert!
 
Ska nu dricka upp mitt kaffe och bara stirra ut genom fönstret och göra ingenting ( ja finns inte något speciellt nära intill så vi sparar signtisng till showerna är över) sedan är det principal ice innan första showen i kväll. Får iaf chansen och sätta ett stort smile på mångas ansikten så får vara glad för det, inte alla som lyckas med det varje dag på jobbet och dessutom hålla sig i bra form=)

Kommentera inlägget här :