Sendai!

Ledsen för dålig uppdatering denna vecka, kom liksom av mig i början av veckan och sedan skjuter jag bara på att ta tag i det igen. Men här kommer en liten redogöring:

Reste på tisdag med flyg och var framme i Sendai vid 15 tiden, (tror jag om jag kommer i håg rätt=)). Jag somnade en stund efter att ha packat upp, gick och shoppade lite i roliga japanska butiker, (finns en typsik japansk arcade nära hotellet där det är massor av olika affärer/mat/fik på en lång rad under tak fast umothus). Det finns även "vanliga" affärer men behöver egentligen ingenting så passade på att bara strosa runt och titta på nytt. Ja shoppingen här i Japan är helt otrolig, man vill bara titta på allt och klura ut vad det är till för, de säljer allt och lite till och allt är så himla sött! skulle bilja ta bilder på allt och visa er...Men är här några:
Det gäller alltid att kolla upp för allt är byggt i flera våningar så många restauranger mm ligger högst upp...
Början på arcaden. Stod och spanade lite på bron och när jag zoomade in ser man tydligt hur alla är klädd: buisnesman i vit skjorta och svarta byxor, jämt!
Ofta broar över vägarna så trafiken alltid kan röra på sig liksom de gående...

Kvällen följdes av mathandling och en filmkväll.

Onsdag var det tjejdag med hårsalong besök och kaffe följt av lite mera shopping. Ett helt gäng tjejer passade på att fixa sig då hotellet har en fin hårsalong, jag klippte bara topparna men det var super skönt att få det gjort! Blev nöjd. Funderade på att fixa utväxten av slingorna men blev tveksam då det använder blekning här och färgen såg så gul ut, ja inte värt att riskera, ja får stå ut som det ser ut=) Vad använder man i Sverige egentligen??

Vi var sedan 3 par och åt på god tapas restaurang sedan blev det en kareokekväll. De har massor av kareoke ställen här i Japan där man betalar per timme och då inkluderar det dricka så mycket man vill. Man får liksom ett rum för sin grupp där man stänger dörren om sig, det är flera av dem. En trevlig kväll!

Torsdag sov vi länge och var sedan på en tripp till    . En 30 min resa med tåg från Sendai. Vi hade otur med vädret och det började regna till och från direkt vi kom dit. Men vi fick lite kort iaf innan vi åkte hem. Då blev det bastubad för min del på hotellet. De har en liten avdelning men frächt och tillräckligt.

Fredag hade vi reharsals på kvällen för att i dag lördag öppna med 3 shower. Dock bara 2 dagars jobb denna vecka (om man hoppar över fredag som bara är någon timme) med 6 shower. Ja enkelt men ändå segt då kroppen är lite seg att få i gång efter så många dagars ledigt. Svårt med gym här i Japan och finns det är det dyrt, 30 dollar för en gång denna vecka och det är lite väl...Försökt gjort yoga så gott det går i vårat lilla lilla rum. Ja livet är inte alltid lätt men bara gilla läget. Försöker köra så mycket vi kan på ishallen då vi har vikter och lite utrustning där men svårt när vi bara är där 2 dagar denna vecka, det är inte tillräckligt..Försöker resa och uppleva så mycket det går ist då denna chansen med Asien tour kanske inte kommer tillbaka men det gör ju gymmen=) Tur vi varit så himla aktiva att kropparna är slitna och behöver lite vila med, ja verkligen skillnad på vår livsstil för stunden...Som alltid både för och nackdelar med allt här i livet....

Dags att sova nu, som sagt 3 till i morgon. Matvey var hemma och var sjuk i dag så hoppas han mår bättre i morgon, saknar Rapunzel!