Sendai castle site!

I dag hade vi vår sista lediga dag här i Sendai så vi passade på att ta oss en tripp till Sendai castle site.
 Aoba Castle, also known as Sendai Castle, was the castle of the Date family, (The Date clan is a Japanese samurai kin group). Many of the remaining buildings on the castle site were damaged in the firebombing of Sendai during World War II, but sections of the castle survived, and a great deal of it, including the stone base, some walls, and some wooden structures, have either been rebuilt or are currently being rebuilt.
 
Great view of Sendai
A statue of Date Masamune riding on a hourse, who built Sendai castle.
Sov vanligt finns det alltid även en Shrine att se, detta är Gokoku Shrine
Denna konstiga varelse rörde sig...
 
Efter det tog jag en liten shopping tur då jag verkligen vill ha nya skor och väska...Har alltid samma och hatar när det inte matchar och bättre tur hade jag denna gång då jag hittade både och=) Jag tog sedan en liten träningsrunda till en liten park vi hittade och körde lite innan vi lagade middag. Väskorna skulle sedan vara klara och utanför rummet 19 så packade dem. Jag fastande sedan vid datorn och Matvey gick ner till hotellbaren och kastade pil. Som vanligt velar jag om jag ska duscha och gå ner dit en sväng och se vad alla gör eller om jag ska gå och basta och bara ta det lugnt. Jag blir alltid så lat och bekväm för att gå ut på kvällarna och vet att i bland måste jag pucha mig själv lite för oftast är det trevligt och bra att vara lite social med gänget med. Men samtidigt är det typ likadant varje gång så man måste inte gå jämt...Var ut en sväng i söndags efter showen då Dora från Ungern som varit här för breakwork lämnade oss och återgick till sin show. Ja vi får se hur jag gör i kväll...
Jag och Dora 
 
Reser i morgon med buss till Saitama och har samling 9.00. Vi ska göra en liten sightsing tripp under vägen så beräknas vara framme kring 17.00.
 
Tack för mig och Sendai!

Kommentera inlägget här :