Sumo!

Vilken upplevelse, de var precis så stora och tjocka som jag kommer i håg ifrån att jag var liten och tittade på TV. Jag förstår inte regler eller så något bättre men de behövs inte då det var skoj att bara uppleva. Det är 6 turneringar per år varav 3 i Tokyo. Själva turneringen varar i 15 dagar och alla fightas en gång per dag för att sedan få fram en vinnare som vunnit flest matcher. Själva matchen har en lång förberedelse innan själva fighten. Ja den får vara upp till 4 minuter medan själva fighten är över på bara några sekunder oftast. Här är några bilder:
Arenan turneringen gick av stapeln i.
Ja ganska liten är man...
Sumo ringen kallas dohyo och detta är det allmänna utseendet.
Detta var sista matchen för dagen och killen i brunt är topp killen och han vann även denna match!
 
Efter Sumo blev det Wendys för vissa. Det är en amerikansk hamburgerkedja som det visade sig att de har även i Tokyo. Självklart ville Matvey med på det. Jag hade tur och fick med mig en till tjej och åt japanskt istället, som tur är finns det ju massor av ställen att äta på här i Japan så blev Ramen precis intill. Sedan när vi var på väg till en bar hittade vi Delerium, det är ett Belgiskt öl ställe som jag var på i Bryssel och bla drack kokosnötöl på när jag firade min 22 -årsdag. Blev även det denna gång. Kommer du i håg att du fick öl därifrån pappa?
 
Blev hem och sova efter den andra baren. Tokyo är så stort att man blir trött av att behöva gå/åka tåg så mycket för att ta sig någonstans. Spenderade mer tid att ta sig någonstans än att egentligen göra något så vi blev lite less och struntade i att gå ut och dansa som var planen från början. Men vi var ett gäng och hade en bra sista dag i Tokyo ändå och glad att vi hunnit med så mycket olika saker som vi har!
 

Kommentarer :

#1: Mamma.

Ojojoj... :)
Jodå pappa kommer ihåg och visade att ölunderlägget har han kvar... dock inte ölen ;)
Ha det gott Gumman och massor av kramar från mamma o pappa <3 <3 <3

skriven
#2: sofie

Tyvärr bliv det inte köpt någon öl med hem denna gång..=) Japan är lite för långt borta...Men jag tänkte på pappa iaf=)

skriven

Kommentera inlägget här :