Underbart väder!!!!

Är allt jag kan säga och jag bara njuter av det och att vara i Sverige med nära och kära. Händer inte något speciellt utan jag bara tar det lugnt, tränar massor och umgås med alla så mycket jag hinner, Så känner att jag inte har något speciellt att skriva utan jag tror jag har semester även från bloggandet...

Men här i alla fall några bilder en härlig promenad i morse i norra hamnen, Helsingborg. Detta är nog min favorit årstid i Sverige, soligt och fint men inte för varmt utan perfekt väder för att vara ute. Samt är det så grönt och fint och kvällarna blir bara längre och längre och doften är helt underbar! Perfekt semester för mig!
Staty på Henke Larsson sedan några år tillbaka

GLAD PÅSK!

Glad Påsk önskar jag er alla! Hoppas ni alla får en super mysig långhelg med god mat och dryck och kanske ett påskägg om ni är riktigt snälla, eller godis iaf=) Vi får väl också hoppas på att det blir en varm och fin helg men enligt väder prgnosen ser det ju rätt lovande ut. I dag var det inte skönt... Super blåsigt, kallt och regn nu i kväll här i Bollnäs. För stunden saknar jag detta:
Ett litet hotell i Koh Samet med en restaurang precis vid vattnet med denna utsikt. Det var helt underbart och riktigt god frukost med till kanon pris!

För övrigt är jag redo för påsk. Ska njuta riktigt för är inte ofta jag är hemma vid högtider. Jag är redo för fick min deklaration gjord och synundersökningen avklarad i dag så jag har jobbat på bra tycker jag. Blev lite zumba och ett bra pass på gymet med så känns toppen för tillfället. Dock har jag dåliga nyheter, har tappat min nya telefon i marken så den inte funkar längre. Har varit runt i dag på stan och ingen kan laga den. Nu måste jag fixa ett nytt simkort så jag kan använda en gammal telefon med mitt nummer men det blir först efter helgen...Ja telefonlös är jag för tillfälle så kontakta mig via facebook.

Glad Påsk!

Nothing special to say..

Inget speciallt att berätta utan jag bara "är" för tillfället. Jag tränar på för fullt, blir minst ett pass/dag av något slag. I dag blev det en premiärlöptur i morse och ett funktionellt styrkepass i kväll. Skönt att vara i gång igen efter semestern!

Annars jobbar jag på med min "att göra lista" och måste säga att det går rätt bra. I morgon väntar synundersökning samt deklaration. Sedan vill jag ha mitt album klart under helgen för att vara klar med det mesta innan jag åker till Helsingborg som jag gör till veckan. Inte bestämt dag än men lutar åt tisdag eller onsdag till veckan.

• Deklaration
• Uppackning √
• Amerikansk deklaration√
• Fixa kort
• Göra album
• Banken
• Klippning√
• Synundersökning

Rekomenderar att göra listor, alltid skönt när man kan bocka av=)

Dags att duscha och sova,

Natti natt!

Shopping i båt kanske vore något!?

En dag i Bangkok hade vi en heldag med sightsing utanför staden då vi var ett gäng som hyrde minibuss med privat chaufför som körde oss runt till The Floating market där vi även red på elefanter samt avslutade dagen med ett besök i ett Tigertempel där vi fick klappa tigrar. Vi åkte 7.00 och kom tillbaka 18.00 så en låååååång dag. Till avslutning på det hade tjejerna sitt fallingfine party på kvällen (bild i från det i förra inlägget). Här är lite bilder i från the floating market som jag gillade, det var super mysigt!
Detta har jag alddrig sett, en munk som pratar i mobiltelefon...
Massor av olika tempel med konstig inredning..
Såhär ser det ut när man shoppar i en flod. Man åker i en båt och möter andra båtar som säljer allt man kan tänka sig. Ja båtarna har tom. grillar och det lagas all slags mat man kan tänka sig. I bland får man gå av båten för att titta närmare på "bryggorna" som jag gjorde när jag köpte mina roliga byxor=)

River cruise i Bangkok!

Det fick vi tips av Judy att börja med i Bangkok då det finns så himla mycket att se och kanske svårt att välja. Det var ett bra tips! Vi gick av vid kända Khao San Road där vi åt Thai mat, fick Thai massage och såg massor av svenskar och backpackers då gatan är känd för det. Vi gillade det!

Här är lite bilder från den dagen:
Kändaste symbolen för Thailand, Wat Arun
Johan och sin "bucket" of drink
Minibuss som bank
Khao San Road

Har även börjat uppdatera ett album på facebook med bilder från Singapore och Thailand, så in och kolla om ni vill se mer!

Meraslit.se

Är Brorsans nya sida där jag med flera andra har börjat blogga. En sida inriktad på träning och nutrition utifrån olika idrotter och vardagsliv skulle man enkelt kunna säga. Jag själv kommer att skriva om min vardag som proffs för Disney On Ice och hur det är att träna när man lever på resande fot.

In och läs mitt första inlägg,

Vill ni följa bloggen är det bara att fylla i er mail och trycka på ”subscribe” så får ni ett mail när bloggen har uppdateras.

Ni kan även följa Meraslit på Instagram. Tagga din bild med #meraslit så kommer den med på hemsidan!

#Meraslit – Instagram

Som det ser ut nu kommer jag fortsätta att blogga även här då jag gjort det sedan 2008. Ja ofattbart men över 6 år konstant så vill inte sluta med det. Har aldrig riktigt haft något tema eller inriktning här utan mest bloggat för min egen skull och för er att enkelt kunna följa mig och se vad jag är med om. Så tänker fortsätta med det!

Vårat hotell i Bangkok

Vi bodde jätte bra i Bangkok på ett hotell som heter Ramada Plaza Menam Riverside, ett 4 stjärnigt hotell tror jag som varmt rekomenderas! Vi hade utsikt över floden som rann intill med egen båt vi kunde ta till närmaste pir (där man enkelt bytte till andra båtar för att ta sig till sightsing eller en crusie jag och Johan började vår vistelse med). Fukosten serverades också vid vattnet i restaurangen och det var nog en av de bästa jag ätit. Det serverades allt man kan tänka sig!

Tyvärr hade vi så fullt upp att vi inte han utnyttja hotellet så mycket jag velat. Men blev en timmes poolhäng första morgonen och då tog jag dessa bilder:

More to come about Bangkok!

Back in business!

Då var det slut på semestern och jag är tillbaka här på bloggen igen=) Denna gång i från Sveriges sida och ett svenssonliv väntar de närmaste 6 veckorna innan det bär av mot Australien och mitt "tourlife" igen.

Lovar att ta i kapp bloggandet och uppdatera från den sista tiden på tour nu när jag har mer tid. Har massor av bilder så som vanligt väntar ett litet projekt att få allt klart. Men lovar att det kommer inom kort!

Kan annars säga att allt är bra och resan hem i från Thailand gick bra. Känns att det bara var 5 timmars tidsskillnad och bakåt i tiden denna gång samt att vi slappat i en vecka så är inte så trött som jag brukar, vilket är skönt. Har direkt kommit in i vardagen och försöker utnyttja den på bästa möjliga sätt! Har massor av "smågrejer" att fixa som:
• Deklaration
• Uppackning
• Amerikansk deklaration
• Fixa kort
• Göra album
• Banken
• Klippning
• Synundersökning

Så detta och massor av träning ligger på mitt schema för Sverige vistelsen. Därtill vill jag självklart hinna umgås så mycket som möjligt med nära och kära och ha lite tid för spontana saker som tex. en 2 timmarfika hos grannen i går. Ja jag har börjat i tid så hoppas på en produktiv, utvilande och rolig ledighet fylld med med kvalitetstid med vänner och familj för det sattsar jag på!
En bild i från vårat tjejparty vi hade i Bangkok.