Dubai!

Nu är jag framme och i gång för full fart. Resan hit gick bra och jag möttes av värmen på en gång, verkligen jätte varmt, dagarna är extremt heta medan kvällarna är bättre. Dock är vi inne hela dagarna från 9 till 18 då vi har reharsals så känner inte av det så mycket mer en på lunchen. Blir bara jobb nu fram tom. måndag men sedan tisdag till fredag är vi lediga så då blir det till att känna på värmen på riktigt och utforska Dubai!

Lite tråkiga nyheter är att Matvey inte är här än.  Dagen innan han skulle flyga visade det sig att de gjort Matveys visum på fel pass info...De hade använt hans gamla pass så han måsta göra ett nytt visum. Hoppas på att det ska vara godkänt i morgon så de kan boka en ny flygbiljett till honom snarast möjligt. Så vi får se när han dyker upp. Tråkigt men inget att göra åt saken.. Jag kämpar på så länge med alla gruppnummer, rätt många att lära sig och ganska svår koreografi så bra att vara med från början och lära sig då det gick alldeles för snabbt fram förra gången vi var här. Lite lättare att hänga med denna gång men ändå mycket att komma i håg på kort tid. Men vi har några dagar till av reharsals så ska nog sitta tills det är dags.

Kan säga att det är ett väldigt strikt land. De måste göra om kostymerna så att vi alltid är täckta över axlar och knän så tex. i lilla sjöjungfrun får alla ha koftor på sig och i öppningsnumret när vi är rockstars blir det helbody under...Ja kommer se roligt ut tror jag men så är det...

Bilder kommer till veckan när jag sett något..Dags att duscha och sova nu!

Nya utmaningar!

Har precis kommit till Arlanda med tåg och sitter nu och fördriver tiden lite här på internet innan det är dags för incheckning. Var lite tidig då detta var det ända direkt tåg från Bollnäs och ville åka det då jag har en del packning..Men klagar inte då detta blir min enklaste resa till tour, endast 6,5 timmes direkt flyg till Dubai och sedan kort resa till hotellet (+ tåg till Arlanda och lite väntan).

Blev bara en vecka hemma i Sverige men det var en kanon veckan. Han umgås massor med familjen, äta gott, gå igenom mitt "hus" dvs storstäda resväskorna och packa om inför en ny tour samt en veckas mycket bra träning.  Han inte träffa och prata med alla jag ville men han med några släkt besök och långa telefon samtal iaf så det var skoj. Er som jag inte han se/prata med får det bli på skype när jag är tillbaka i USA igen då kommer jag ha massor av tid och mycket bättre internet än gångna året...Sedan är det aldrig good bye utan see you later som vi säger i showvärlden och det stämmer bra! Vi ses snart igen Sverige och familj/vänner! Tänker alltid på er och ni finns i mina tankar=)

Längtar riktigt till Dubai nu och träffa gänget där. Ska bli skoj med lite nya utmaningar då den showen fortfarande är väldigt ny för oss. Samt en del nya ansikten som alltid är skoj att lära känna samt ny "chef" att jobba för. Utmaningar är alltid bra. Eftersom vi kan vår show rätt bra nu har vi börjat göra fler understadies och ska fortsätta med det detta år. Det är bra för man måste koncenterera sig och blir man nervös igen...Nedan är några bilder i från Peter Pan när jag var understady för Wendy. Hon är med i hela segmentet på ca 20 minuter samt har hon ett litet solo. En stor utmaning för mig som gick riktigt bra måste jag säga och jag är glad att jag gjorde det! Ser fram emot att utvecklas mer i min soloåkning vid sidan om paråkningen=)
Bilder i från showen.

Bästa jetlag ever!

Resan hem i från Nya Zealand var min allra längsta flygresa 11 timmar, 6 timmar layover, 12 timmar, 2 timmar layover, 1 timmes flyg och sedan 2,5 timmes tåg. Trots det är jag riktigt pigg och helt inne i rytm. Känner mig pigg och full av energi och vaknar ca 7-8 på morgonen. Borde alltid vara så! Kanske det beror på lite förväntan??? Har nämligen fått erbjudande om att åka till Dubai...Väntar på mer info men antagligen åker jag inom de närmaste dagarna. Har packat upp allt i dag så redo att packa igen=) Inte så mycket jag hinner med men njuter så gått jag kan av lite svensk luft, svensk frukost och umgås med familjen i några dagar och det är härligt!

Detta året har verkligen varit galet, har aldrig rest och gjort så mycket. Visst hade det varit skönt med lite svensk sommar och lugn och ro men det får komma i framtiden nu älskar jag vad jag gör så tutar och kör!

More to come...

Bay of Islands!

Här kommer de sista härliga naturbilderna i från Nya Zealand. Är det något jag förknippar NZ med så är det naturen, så vackert! Dessa bilder är i från Bay of Islands dit vi tog en tripp i från Auckland. Vi var på en delfin cruise där man ser kända "hole in the rock" och normalt delfiner. Men självklart såg inte vi en ända...Jag som älskar delfiner och vi åkte långt enbart för denna cruise. Visst var det fint men lite för långt att åka enbart för denna cruise då vi inte han mer. Men vi såg massor av fåglar, några sälar och jag testade Fish and Chips så får vara nöjd med det!

Kommer verkligen sakna NZ och dess vackra natur men är otroligt tacksam att jag fått en chans att uppleva en del av detta land och ser fram emot att komma tillbaka en dag och upptäcka mer för det finns massor att se och göra!
Kända, "the hole in the Rock"

The Bay of Islands is an area in the Northland Region of the North Island of New Zealand. It is about 210 km by road to Cape Reinga at the northern tip of the country. The cruise is amongst the 144
stunning islands.

It is one of the most popular fishing, sailing and tourist destinations in the country, and has been renowned internationally for its big-game fishing since American author Zane Grey publicised it in the 1930s.

Home sweet home!

Nu är jag på svensk mark igen och det känns bra! Vi var tidiga med flyget till Köpenhamn så han med ett tidigare flyg till Arlanda men dock inte mina väskor...Som vanligt men ändå lämpligt då jag tar tåget till Bollnäs så jag slipper släpa på dem då de kommer med budbil i kväll eller i morgon i stället. Min livs längsta resa har jag precis avklarat och det gick faktiskt helt ok. Sista långa flyget var hela vår natt och jag lyckades sova rätt bra så inte super trött. Dock vaken sedan 3.00 i morse svensk tid så kommer somna tidigt i dag! Sitter på tåget mot Bollnäs nu. Tågen är bekväma och internet finns så lämpligt. Längtar dock till att vara helt hemma...

De sista bilderna i från de gångna veckorna är på ingång...Här i från Devonport, 12 minuters färja i från Auckland downtown, en marin by med en av stadens äldsta förorter. Ett lugnare tempo med en del mysiga fik, restauranger och butiker samt utsikt över staden. Dock tyckte jag inte det var så speciellt men helt klart lugnare än Auckland och alltid härligt med havet inpå så värt ett besök då det var enkelt att ta sig över.
Auckland downtown med Auckland skytower
Cheltenham beach
View of North Head

Mera Christchurch!

6 timmars layover i Singapore så passar på med lite mer uppdatering..Vi har betalat för lounge på Singapore flygplatsen vilket verkligen är värt det! Det ingår lite förtäring, internet, duschar och 15 min massage. Jag la till 30 min så hade 45 min massage och skön dusch efter det vilket kändes underbart! Nu väntar vi bara tills det är dags för nästa flyg till Danmark på över 12 timmar. Längtar inte...Men allt är lugnt så långt.

Nedan är bilder i från när vi åkte ut mot vattnet i Chirstchurch. Vi åkte upp på en "kulle" med reservat som bjöd på fin utsikt och massor av får. Fin natur var det!
Så vackert med snötäckta berg i bakgrunden, gröna kullar och blåa stilla havet.

Christchurch!

Vy av staden från ovan=)
Tack Christchurch och Nya Zealand för denna gång, Det har varit en upplevelse och jag ser redan fram emot att komma tillbaka en dag!

Dags för ombordstigning nu mot Sverige via Singapore och Köpenhamn. Vi ses i Sverige om ca sådär 35 timmar...

Closing night party för D26B Asia tour 2013/14!

Nu är det slut på riktigt..Hade vår sista dag med shower i dag för denna tour. Nu är Asien touren avslutad och vi är lediga i ca en månad innan vi börjar i USA igen. Vissa var det hejdå till och vissa var det ses snart igen till. Dock är ett vanligt uttryck  "it's never goodby it's always see you down the road" då man ofta ses igen i något sammanhang. För min del var det enkelt att säga hejdå då jag vet att jag kommer tillbaka snart och försöker åka varje show som om det vore den sista så jag inte ska ångra något. Försöker även få Matvey att komma och hälsa på i Sverige så då ses vi snart igen med..Hoppas det blir så!

Dags att sova några timmar nu, samling 8.15 för en låååååååång resdag i morgont, ca 35 timmar väntar..Men har sällskap med Johan och Marjou så det är bra!

Lite bilder i från vårat closing night party vi hade i Auckland förra veckan. Det var dragqueens som uppträdde och höll i det hela blandat med mingel och mat. Trevligt var det! Tack D26 B för denna tour, många minnen att komma i håg!
Vår host
Abba uppträdande
Jag och Ryan som var med oss till förra veckan och hjälpte till från en annan show.
Jag och Johan och några av de som uppträdde
Inte många blonda på touren så därför kallar de oss i bland systrar fast jag inte tycker vi är särskillt lika..Dock är jag inte så blond längre sedan jag klippte mig...
Jag och Yolande från Afrika

Ses snart Sverige!

Christchurch!

Vår sista stad för denna tour är det inte så mycket kvar av...Staden drabbades nämligen av en jordbävning 2011 och nästan hela downtown blev förstört och 185 personer dog. Totalt sett har Centerbury regionen drabbats av 4,423 jordbävningar med en magnitud över 3.0, mellan 4 September 2010 till 3 September 2012. Tragiskt måste jag säga. Så väldigt lugnt i centrum och inte jätte mycket att se men tog mig en promenad en dag och tog lite foton av staden. Har varit väldigt kallt, blåsigt och regnat mycket så skyndade mig ut en sväng när solen tittade fram. Längtar allt till Sverige nu och lite varmare väder, händer inte ofta att man säger att man längtar till Sverige för värmen men så är det fakttiskt..Ses snart Sverige!
Christchurch cathedral
Cathedral square
New regent street just by our hotel
Såhär ser det ut i princip hela staden åtminstonde i centrum..Det rivs, byggs och är fullt av containers överallt..
Transitional cathedral also called cardboard cathedral
185 emty charis reflecting on the loss of lives, livelihood and living in our city following the earthquake of 22nd February 2011.

Re-start mall is Shops in different containers..

Sista veckan…

Nu är vi inne på vår allra sista vecka för denna tour som startade för över 13 månader sedan. Om en vecka är jag hemma, Ofattbart!

Vi är i Christchurch och allt har börjat toppen. Hade möhippa för 2 tjejer som ska gifta sig efter denna tour i går kväll och i dag har jag varit och åkt skidor en hel dag. Rätt coolt att säga att jag åkt skidor i ytterliggare ett land och kontinent. Vi var till Mt Hutt, ca 1,5 timme i från Christchurch. Vi hade lite blandat väder, ena stunden sken solen och det var riktigt fint och sedan snöade det så man inte såg någonting...Men vi han åka så vi blev nöjda och benen är bra möra måste jag säga då det var mycket snö och tuffa backar. Det var jag, Johan och 2 till killar som åkte. Det var otrolig natur på vägen upp i bergen, med snötäckta berg och stilla havet längst bak i bakgrunden. En liten väg gick upp i bergen men för att ta sig upp var vi tvungna att sätta på kedjor på bilen..En annorlunda augusti dag måste jag säga men fantastisk!
Vi är nu hemma välbehållna utan skador och jag har precis värmt upp mig med varm choklad och en apelsin, (det hör vintern och skidåkning till för mig), ska gå över till gymet och se om de har bastu och dusch där (les mills hade det förra veckan så hoppas på att de har det även här) innan det blir middag och sedan en film. Ja en välförtjänt slapp kväll blir det i dag!

Kontrakt!

Nu har vi skrivit ett 1 -års kontrakt inför nästa tour. Vi stannar kvar på denna show, D26B Treasure Trove och kommer att turnera i USA. Vi börjar 22 September i Florida med 2 veckors reharsals, börjar med show i south Carolina och turnerar mycket i sydöstra USA med en sväng upp till Toronto och CT. Vi är klara med USA 22 Februari, lediga fram till 13 april då vi börjar i Sydamerika fram till 9 Augusti. Vi ska till Brazilien, Argentina och Chile. Det ser vi fram emot!

USA touren är inte den bästa och vi har varit på de flesta ställen men den delen är rätt kort och vi ser fram emot sydamerika som är toppen! Vi tycker om vad vi gör och detta är en mycket bra show där vi kan jobba mycket på understadies för andra roller så vi är nöjda. Hade varit roligt med en förändring men tror detta blir bra. Ska allt bli lite skönt att komma tillbaka till USA efter över ett år i Asien och nu Australien och NZ. Det tar på krafterna att vara på nya platser hela tiden då det alltid finns något att se och göra. Som tex nu när vi är Auckland för första gången och det spöregnar och blåser och man helst av allt bara vill stanna inne och slappa..Men jag ska ge mig i väg en sväng innan det är party time i kväll..

Har varit i väg och gjort amerikanska visum i morse och det gick jätte smidigt denna gång så de borde vara klara att hämtas i morgon redan. Skönt att slippa tänka på det hemma i Sverige.

Bara 2 veckor kvar nu och sedan hem till kära Sverige i en månad, hoppas på att få lite sommar så spara lite åt mig med!
Längtar efter er mamma och pappa och en härlig middag på altanen=) Snart så, nedräkning nu!

En stad till avklarad...

Wellington = check, ja tiden går verkligen fort när man har roligt...Ja eller roligt och roligt, denna vecka har inte varit den bästa då jag varit sjuk, aldrig roligt + att jag inte gjort så mycket i showen då Matvey var "out" som vi säger...Saknar Rapunzel väldigt mycket måste jag säga...En sak har jag kommit i underfund med och det är att hade jag inte varit principal för Disney On Ice hade jag inte stannat kvar såhär länge. Det blir lätt långtrikigt om man bara gör gruppnummer hela tiden, så bra att få känna på det igen med för då uppskattar man sitt egna mycket mer. Första 2 åren var det ok då det var nytt med Disney och jag kämpade för att nå dit jag är i dag. Men som sagt insåg denna vecka att jag är otroligt tacksam för det!

Vi reser i morgon till Auckland, samling 9.30 och sedan en timmes flyg så framme på eftermiddagen någon gång så skönt med enkel resa. Vi är lediga tills torsdag kväll då vi har princpal ice på kvällen. Sedan show fredag till söndag. Men innan dess har vi intervju på amerikanska ambassaden för våra visum, closing night party och evaluations så lite "jobb" innan dess men det gör inget.

Några sista bilder i från Wellington och deras cable car man kan ta upp på ett berg för utsikt=)
Wellington cable car since 1902

Frisk!

Tänkte bara säga att jag är bättre och har jobbat i dag. Fortfarande lite förkyld men inte så farligt och det känns rätt att vara här. Det blir bättre och bättre så det är bra!

Bara en dag och 3 shower kvar här i Wellington sedan endast 2 veckor kvar av touren innan break och hemfärd, snacka om att det går fort!

Mer bilder finns nu även på facebook för den som vill se,

Tack för mig, trevlig lördag på er alla!

Wellington!

Vi kom fram tidigt i måndags till Wellington, var lite små hängig men kände mig ändå så pass pigg att jag orkade ut på en sväng. Vi började med att gå till Cuba street där det finns många mysiga fik och affärer i lite hippistil. Vi åt lunch där och gick sedan upp till Mt viktoria där det bjuds på fin utsikt över staden. Efter det handlade vi mat och sedan var jag utmattad och blev sjuk med feber...Som nu äntligen börjar kännas bättre. Har orkat vara uppe i dag och ska nu sova tidigt och hoppas vara helt pigg i morgon!
Utsikt från Mt Viktoria över stade Wellington

Hobbiton!

Vi var till Hobbiton förra veckan och såg platsen där sagan om ringen triologin samt hobbit triologin har spelats in. Det är i dag en 2 timmars tour man kan ta för 75 dollar då man får se hur det såg ut i filminspelningarna. Allt är bevarat som i hobbit filmen. Jag är inget jätte fan av filmerna men trots det var det verkligen värt det då naturen är helt fantastisk! Jag njöt verkligen av det. Här är lite härliga bilder:
 Det avslutades med god paj och färskbryggd öl/cider i The Green Dragon vid varm och skön brasa då det blåste jätte kallt ute...