More of San Francisco!

Här kommer de sista bilderna från SF i tisdags:
Ghirardelli Square med utsökt chocklad och glass. Dock var vi väldigt mätta från lunchen och kalla från vinden när vi cyklade så hoppade glassen denna gång men blev varm chocklad i stället vilket var gott!  Lauren, jag och Johan på bilden.
Jätte vacker byggnad!
Ett av många vackra hus i SF. Jätte skoj att cykla igenom bostadsområden och titta på alla vackra hus vilket vi gjorde för att ta oss till sista stoppet Alamo Square.

More of Beautiful San Francisco!

Vi kom in till SF efter 13.00 i tisdags och hyrde cyklar på en gång. Från 14.00 var vi i gång med vårt cyklande och det blev många mil! SF är en stor stad men som man behärskar ganska snabbt och man kan få ett grep om staden vilket jag gillar. Mycket att se och göra men vi han med massor som ni kanske förstått. Det blev bra träning med för vi cyklade överallt och som ni kanske vet är SF känt för backar som denna tex:
Vissa är inte att leka med. Om man bor i SF måste man ha bil eller får man väldigt vältränade ben om man inte redan har det som Matvey sa=)

Cyklade som en galning på slutet för att hinna fram till Alamo Square och kända "Painted Ladies". Cyklarna skulle vara tillbaka lämnad 18.00 och vi kom fram 17.58 så det var precis. Men vi han få några kort:
A row of Victorian houses facing the park on Steiner Street, known as the "Painted Ladies", are often shown in the foreground of panoramic pictures of the city's downtown area. A number of movies, television shows and commercials have been filmed in or around Alamo Square.

Vitlök så det bara visslar om det!

Tror jag aldrig ätit så mycket vitlök på en och samma gång som när jag är på the Stinking Rose. Det är en välkänd restaurang i North Beach i SF där temat är vitlök. Vi käkade middag där efter vår cykeltur runt staden och avslutade sedan med en drink på kända W hotell. På the Stinking rose är allt tillagat med vitlök och det hänger fullt med vitlöks flätor i taket, (världens längsta hänger där men jag har glömt hur lång den är). De serverar en utsökt vitlökspesto att bre på bröd och ha som tillbehör till maten och tror vi nästan åt upp mer än halva av den så det förklarar en hel del varför vi vakande upp med vitlöks andedräkt i dag. Dock är det värt det! Jag åt förövrigt god lax och vitlöksglass delade vi på till efterrätt, ja låter helt konstigt men jätte god är den! Rekommenderar varmt denna restaurang om man är i SF. Några bilder:
SF by night

San Francisco!

Vackra stad som är en av mina favoriter här i USA som jag nu fick chansen att besöka igen. Vi bor denna vecka i Oakland utanför SF, det är ca 20 min med BART så ganska så lämpligt. Blev 2 dagar där, måndag var det vintour till Napa Valley som utgick från SF följt av middag på Pier 39 och tisdag blev det cykeltur runt SF och avslutningsvis middag på kända Stinky rose och en drink på W hotell. 2 fantastiska dagar i helt perfekt väder (vaknade till att det småregnar i dag och är mulet så hade verkligen inte kunnat bli bättre då det var strålande sol och fint när vi var lediga=)).

Vi har en show i dag först 19.30 så bussen går inte förrän 17.30 så skönt att ha hela dagen till att vila upp sig och  förbereda för ytterliggare en insensiv vecka av show, 10 stycken. Nu när vi börjar jobba händer inte så mycket så jag delar upp bildern från San fransisco i de kommande inläggen så det blir bilder varje gång=)

Här är de första från i går då vi hyrde cyklar. Det var jag, Matvey, Johan och Lauren som körde en heldag i SF.

Började med att äta på ett känt ställe som Lauren läst om och det var kanon! Heter Mamas är en ett bra frukost/lunch ställe jag rekomenderar!
Cyklade igenom Chinatown på vägen dit.
Sedan cyklade vi mot kända Lombard street.
Utsikt mot Alcatraz

More to come....

Intressant!

Researchers at Brigham Young University recently designed and built an unobtrusive skate sensor that can measure the impact when a figure skater lands a jump — and it turns out they’re absorbing forces up to eight times their own body weight.

Läs hela artikeln här: http://www.gizmodo.com.au/2014/02/sensors-show-figure-skaters-absorb-8x-their-own-body-weight-after-jumps/

Långa dagar!

Är det just nu och inget speciellt händer så inget roligt att berätta...Bara vanlig vardag här med så inget skoj att blogga om. Gick hemifrån 9.30 i morse och kom tillbaka 23.30 så ja lååååååång dag! 3 shower sedan stannade vi och tränade Rapunzel då vi ska ha reharsals för det med alla nästa fredag och efter det förhoppningsvis få göra det i showen=) Mycket att träna och komma i håg men jag biter i hop och kämpar på! Med envishet kommer man långt och jag hoppas på det även i detta fall!

Dags att nanna nu, 3 shower i morgon med sedan reser vi till Oakland, en resa på bara 40 min. så det är skönt. Dock väntar ytterliggare en lång dag....

När jag vaknar får jag hoppas att Sverige har tagit ett till OS guld! Heja Sverige!

National Wine Day!

Är det i dag här i USA, kolla in http://nationaldrinkwineday.org om ni inte tror mig.. Så skål säger jag=)

Varit en lugn dag i dag, sov först länge, var sedan och åt brunch på en cafe med goda färskgjorda smörgåsar, sallader och soppor, (blev en ciabatta med kalkon, brie, ruccola och äpple för mig och en cappuchino, gott). Njöt ute i solen då det var skönt ute, ja nästan riktig vårkänsla i dag. Skypade med kära mamsen sedan blev det mathandling, gym, middag och har nu precis kommit från bastun som det har här på hotellet. Vi bor på lyxigt bra hotell så skönt med lite avslappning. Tog mig nu ett glas vin och kollar lite TV innan det är sängdags. Vi börjar jobba redan i morgon och har en rätt tuff vecka framför oss så bäst att ladda på bästa möjliga sätt=)

WE ALL HAVE A DREAM, I DECIDED TO SHARE MINE..

Ja här i Sacramento händer inte så mycket mer än att vi showar på för fullt! 3 shower i går liksom i dag söndag sedan har vi även 2 shower i morgon måndag då det är en röddag, presidents day. Vi reser sedan efter det till San Jose, CA som är vår nästa stad. En resa på ca 2 timmar så är framme efter 22 någon gång så inte på värsta viset. Vi är sedan bara lediga på tisdag då vi börjar redan onsdag med show. Show schemat ser ut på följande vis: 1, 1, 2, 3, 3 så fullt upp men måste säga att det går bra. Allt är nytt och fortfarande spännande att dagarna går rätt fort. Vi har även varit i San Jose 2 gånger innan så inte något måste att göra något nytt vilket är skönt.

Sedan har vi en liten dröm och det är att få göra Tangeld här på denna show som är mycket längre än vår show och en stor utmaning (har kanske sagt det innan men kommer ej i håg). Vi tränar på så får vi se hur det går. Ca 3 veckor kvar på vårat breakwork och förhoppningsvis går drömmen i uppfyllelse=)

Alea iacta est- "Tärningen är kastad"

Trevlig alla hjärtansdag (Lite i efterskott)!

Hoppas alla hade en mysig dag med sina näraste och käraste. Vi hade en lång dag med jobb och träning men med ett smile på läpparna då allt är bra här! Saknar dock familj och vänner och ni ska veta att jag tänker på er ofta!

Eftersom vi inte gör principal roller här utan bara är ensambel behövde vi inte åka in förens 17.15 i torsdags lagomt till showen vilket var skönt så tog vara på den morgonen. Följde med Lauren en jätte snäll och gullig tjej här på yoga på morgonen följt av god brunch på ett lokalt fik intill. Vi tog sedan en promenad till Govenour mansion ( mer om det i ett senare inlägg) och var hemma vid 13 tiden så fortfarande tid för gym och bara ta det lite lugnt. Vi har rätt fullt upp i showen här och det är en väldigt mordern show så mycket dans och hög energi så man känner på det i kroppen särskillt nu i början när det är mycket att lära och komma i håg. Men det är skoj och vi trivs bra. Skönt att vara tillbaka i USA och leva lite "normalt". Men som sagt en underbar start på dagen som jag hoppas vi gör om! Här är en bild:

Hoppas ni alla mår bra och har det bra och njuter av OS på TV som ni förhoppningsvis ser mer än jag gör..Tyvärr missar jag rätt mycket då vi jobbar massor och tidsskillnaden..Men men så är det Heja Sverige!

Good times!

Adam som är pojkaras line captain bjöd med oss att ta en drink i måndagskväll vilket vi gjorde. Det slutade med att vi var på gayklubb och dansade natten lång. Det var skoj! Kurt, Matthew och Matvey ( ej gays spelade mest spel och umgicks dem själva medan jag dansade och sjöng kareoke med Adam och de andra=))

För övrigt har vi inte gjort så mycket speciellt här i Sacramento. Vi bor precis intill ett jätte bra shoppingmall så har blivit en del shopping båda dagarna. (Behöver handla en del grejer från USA då jag inte vet när jag kommer tillbaka nästa gång..) Annars varit på gymmet, veckohandlat och bara tagit det lungt. Kollade OS i går kväll,  paråkningens kortprogram. Vi börjar jobba i kväll med shower fram tom. måndag då det är röd dag här då. Så totalt 11 shower här i Sacramento.

Solen skiner så ska ta mig en promenad nu tänkte jag. Vill så gärna åka till downtown då det är mysigt där men är lite för långt dit och inte tillräckligt med tid. Har varit där 2 gånger innan så får nöja mig ändå denna gång...

Stockton, CA!

Detta är vårat hotell och byggnaden vi spelade i i Stockton. Härligt med vägg i vägg så man slipper buss till jobbet och kan springa tillbaka till hotellet mellan showerna, (nog för att det inte var så mycket tid för det denna vecka...) Måste säga att det är skönt att veckan är över. Väldigt trött då det var mycket att lära och stressande att inte ha riktig koll men nu kan det bara bli bättre. Börjar få lite bättre koll på nummren jag gör så man kan ha lita mer skoj på isen och inte tänka för mycket. Ska lära oss några nummer till nästa vecka sedan kan vi allt i showen. Sedan vill jag så gärna göra Rapunzel i denna show som är ett långt nummer på ca 20 min med mycket dialog och ett solo (till skillnad från våran show där vi har kort dialog och bara ett parnummer). Så det blir nästa att jobba på nu när allt annat lagt sig. Har redan börjat förbereda mig på det så hoppas den drömmen går i uppfyllelse!
Bilden är i från en av våra lediga dagar när vi tog oss en liten promenad i det fina vädret efter ett gympass. Hade tur med vädret för från och med torsdag när vi började jobba har det regnat hela dagarna...Perfect tajming säger jag!

Sacramento, CA is our next city, more to come from there!

Stress, stress och mera stress..

Ja det är vad jag känner just nu. Vi har precis varit med i vår första show med Rocking Ever After. Det har varit sjukt mycket att lära sig på jätte kort tid och jobbat hela dagen både i går och i dag. Jag är en som tycker om att ha koll på läget och känna mig förberedd när jag går in i nya nummer men det hade jag INTE denna gång. Trodde inte vi skulle göra alla nummer i showen men det gjorde vi...Vet att det är stressigt när man gör breakwork och mycket att lära på kort tid men trodde ändå att jag skulle känna mig lite mer förberedd..Men vi frågade själva efter breakwork så inget att klaga på. Nu kan det bara bli bättre iaf=)

Dags att sova nu, 3 shower i morgon och mera stress...Så typsikt att vi jobbar och har så mycket för oss nu när det är OS. Känns som jag inte kommer hinna se mycket vilket jag vill för jag älskar det. Med tidsskillnaden vi dessutom har stämmer det dåligt med sändningar men som tur är är OS stort i USA med så sänds sammandrag som nu med invigningen så kan titta lite med ett öga innan jag somnar iaf...

Ok så nu gäller det, bit i hop i stället för bryt i hop!

Lejonkungen i Manila.

Här är en video från Manila när vi gör lejonkungen som vi är understady för. Det var lite mindre is där än vi normalt är vana så svårt att ha fart och därför lite tidig i musiken...Men men helt ok ändå, var en show vi var nöjda med så vågar bjuda på en video=)

Jetlag!!!

Så det bara visslar om det. Somande utmattade 22.30 måndag kväll då vi kom hit och sov till 9.00 i går och var vaken hela dagen helt ok och tänkte för mig själv att oj vad lätt det var att komma in i rätt rutin på en gång, men det skulle jag inte ha sagt...Somnade 23 i går och vaknade vid 3.00 i morse och kunde inte sova likaså Matvey. Vi båda låg och vände på oss i evigheter och till slut gav vi upp och gick upp och åt frukost vid 4.00 då vi var vrålhungriga båda 2. Kollade sedan lite Sex and the City och jag somnade till slut. Matvey sov ingenting alls. Vart sedan trötta och kunde inte hålla oss vakna. Jag sov 30 min och Matvey 2 timmar så får se hur det går att somna nu i kväll. Ja svårt att komma in i rytmen men tur att vi varit lediga i 2 dagar i alla fall. Börjar jobba i morgon 11.00 med träning på golv sedan kostymprovning, titta på showen på kvällen och sedan träna efter showen på isen fram till ca 23.00 så lång dag. Men jag längtar, det ska bli skoj. Mycket att lära sig men hoppas det går bra...Har försökt träna så gott jag kan innan...

It is time to get rockin=)

Helmet diving in Boracay!

Här är en video vi fick med när vi testade Helmet diving i Boracay. Det var 7 stycken av oss från Disney som var där och tog denna lilla dagsutflykt. Det var skoj att testa på och man såg bra nere på botten. Tror vi var nere på ca 5 meters djup i ca 15 minuter.

Made it safely!

Nu är vi framme i Stockton, Kalifornien efter en resa på 27 timmar. Det blev långt och segt på slutet då vårat sista flyg blev försenat och sedan när vi kom fram var Matveys väska trasig så vi måsta vänta och fixa det. Men det löste sig och Matvey får en ny väska och vi kom fram till hotellet välbehållna. Det blev middag på hotellet och sängen!

Somnade helt utmattade 22.30 och vaknade 9.00 i morse. Forfarande trötta men skönt att vi är inne i rätt tidsschema på en gång så bara att vila upp sig nu och ta vara på dessa 2 lediga dagar innan vi börjar jobba på torsdag.

Har precis ätit frukost som är gratis denna vecka. Träffade på lite gamla kompisar så vi satt och pratade länge och ska nu i väg och handla. Måste säga att jag faktiskt ser fram emot veckans mathandling...Efter att ha varit i Asien i 7 månader så ska det bli skönt med en mataffär vi känner igen och rutiner vi är vana. Det är väl det och gym som står på schemat i dag. Samt lite träning av de nya nummer vi måste lära oss till denna show (har videos att förbereda oss med) och bara slappa. Inget märkvärdigt men en helt ok dag som jag ser fram emot!

Solen skiner för övrigt och det är ca 12 grader varmt här i Stockton så kan verkligen inte klaga på vädret..

Just Smile and be happy! Life is to short to throw to the dogs....

Etapp 1 av 3 avklarad=)

Har precis landat i LA och gått igenom immigration och kommit till rätt terminal. Allt har gått smidigt men är trött. Har ju liksom missat en natts sömn och gått hela 17 timmar bakot i tiden, helt galet att det kan vara så. Nu sitter vi bara på terminalen och försöker fördriva tiden så gått det går, ca 4 timmar kvar till boarding. Drygt men efter det är det nära...

Lite fler bilder på Seoul!

Gyeongbokgung Palace var vårt första stopp i måndags då vi hade vår enda lediga dag här i Seoul. Det var jätte stort! Vackert att promenera runt i det fina vädret vi hade.

Resan har börjat!

En lång dag har börjat..Har nu checkat in och sitter på flygplatsen i Seoul och ska om en timme gå ombord på första flyget som är ca 11 timmar till LA därefter 7 timmars layover och sedan 1 timmes flyg till Sacramento följt av shuttle till Stockton på ca 1 timme så jag det är ett tag tills vi är framme...

But so far so good!

KLARA!

I dag kändes det som världens längsta dag, hade inte mycket till energi och vid första showen i morse kunde jag inte fatta hur jag skulle klara av 2 till shower efter den men på något sätt gick det vägen. Nu är vi klara här i Seoul och lediga fram till Singapore, eller jag lediga blir ju inte vi då vi åker till USA i morogn bitti för breakwork. Men det kommer bli så mycket nytt och spännande så det bir super skoj! Ett äventyr jag ser fram emot!

Kom precis tillbaka från Hooters. VI var dit och åt och tog en drink och firade att vi är klara med dessa 2 tuffa veckor och åker till USA i morgon. En tjej vid namn Hope fyller år på tisdag så vi firade henne med, en lugn och trevlig kväll.

Nu är vi redo att sova, vaknar 9 i morogn då vi samlas 10 för avfärd på flygplatsen. Sedan flyger vi 15.

Tack och godnatt från Seoul, USA nästa!

Några bilder från våra sightsing dag i måndags:

Då var det klart...

Det blir breakwork med D33 Rocking Ever After som showen heter. Vi åker direkt till dem på måndag när vi är klara här i Seoul. Ska bli jätte spännande att lära sig en ny show och se hur det är där. Var längesedan jag använde mitt huvud och lärde mig något nytt då jag varit med denna show i 2,5 år nu. De spelar i 4 städer i Kalifornien, (Stockton, Sacramento, San Jose och Oakland) och sedan Salt Lake City. Sedan blir det hem till Sverige ca en vecka innan vi börjar med vår show i Singapore. Det blir som sagt bara en snabbis hem men det känns ok, vill gärna testa på denna show så det är en möjlighet vi har nu när vi får chansen att göra brakwork där. Vi saknar även USA så ska bli skoj att komma dit, särskillt när vi kommer till bra städer och kan åka till vackra San Fransisco=)

Nu är det showdags, 5 stycken kvar här i Seoul så bara att kämpa på. Rätt trött nu måste jag säga efter dessa 2 intensiva veckor men det går bra. Vi åker bra och gjorde en bra show som lejonkungen i går kväll inför fullsatt arena, (varit halvdant med publik de andra showerna) samt gjorde vi ett nytt lyft i vårat Tangled nummer i morse som vi övat hårt på och klarade det=) Jippi, bara att fortsätta kämpa på!