Framme i Seoul!

Vi fick till slut våra pass med visum i och kom i väg som tänkt med flyget i går kväll. Skönt att allt gick bra, dock såg vi att våra visum bara gäller till Augusti 2014 när det var meningen till 2015. Ingen fara nu men drygt för vi måste snart göra om dem igen. Men det är ett senare problem, allt löste sig nu och vi är redo för breakwork i USA när de behöver oss. Vet inga mer detaljer om det ännu men återkommer så fort jag vet mer.
 
Resan hit gick bra och vi kom fram till riktig vinterigt Seoul - 7 grader när vi kom ut från flygplatsen 4.30 i morse lokal tid (ställt fram klockan en timme så skiljer 8 h till Sverige nu). Det var kallt kan jag säga efter att vara van mellan 25-30 grader de senaste 6 veckorna...Men gud så vackert det är, det är lite vitt på marken, inte mycket men bara kylan i sig och med strålande sol som det var i dag fick det mig att verkligen inse att jag saknar vinter.  Skönt att även andas frisk luft efter att ha varit i Manila så länge där det är hemst. Seoul känns inte alls asiatiskt utan väldigt västerlänskt och modernt. Fick en känsla av att jag är i Kanada. Jag kommer njuta av dessa 2 veckor för det blir kanske inte så mycket mer vinter än såhär för min del detta år.
 
Han inte se så mycket i dag, sov först till 12.30 då vi inte kom till hotellet förrän 6.00 och sedan var bussen till principal ice 14.45. Vi tog oss en liten promenad till ett fik och åt frukost och handlade lite mat med oss från en liten mataffär. Men bara känslan av att se vintern gjorde mig glad. Showen gick sedan bra, dock får jag nog träna lite mer på min koreanska men nästa vecka efter ett antal shower kommer det nog gå galant, fram tills dess fejk it until you make it=)
 
Dags att sova nu, buss 12.15 i morgon och vi tänkte försöka hinna mathandla och gymma innan dess sedan 2 shower. Vi får se hur det blir med det, klockan är redan 00.30...
 
Natti natt

Kommentera inlägget här :