En lång resa….

Träning ger färdighet och är man envis och inte ger upp når man dit man vill! Ett motto jag försöker leva efter och påminna mig själv om i jobbiga stunder då man känner att man bara vill ge upp. Men skam den som ger sig!
 
I dag är en stor dag i min karriär som jag ser fram emot! Hade inte kunnat tänka mig detta för 5 år sedan då jag precis börjat jobba för Disney. Sista showen i dag ska vi få göra Tangled här på Rocking Ever After som är ca 20 minuter långt inkluderat mycket dialog, mini par, parnummer och ett solo med ett hopp! Skillnad mot för vår show då vi bara har ett parnummer och kort dialog på totalt ca 5 minuter. 
 
Det har varit en lång resa sedan starten för 5 år sedan, Januari 2009. Allt började för 4,5 år sedan då jag och Matvey tog första skridskostegen på isen tillsammans och försökte oss på vad man kallar paråkning men kunde inte göra ett enda lyft... Men så småningom kunde vi få i hop ett program att var understaty för Sleeping Beauty och Snövit som har ett solo och ett enkelt parnummer. Ingen jätte succe då jag inte gillar att hoppa och floppade flera gånger så gjorde det inte så ofta i show. Men vi gav inte upp trots att det kanske inte såg jätte lovande ut just då. För 3,5 år sedan fick vi chansen att göra Erik och Ariel som är ett mer avancerat parnummer utan solo och blev 3:e understady för det. Det gick bättre och bättre och vi gjorde det mer konstant och drömmarna om principal började växa fast vi visste att det var en lång väg att gå...Allt detta var med showen Prinsess classics 2009-2011.
 
Året efter var vi med och öppnade showen Treasure Trove i September 2011 och blev första understady för Tangled samt understady för lejonlungen. Ett stort steg framåt och from. Augusti 2012 gick drömmen om principal i uppfyllelse och vi övertog rollerna för Rapunzel och Flynn. Jag kommer än i dag i håg samtalet vi fick från Judy med erbjudande om Principal kontrakt. Det var i sydamerika under sommaren när paret som då spelade Rapunzel och Flynn var skadade så vi gjorde rollerna varje show och hoppades att drömmen skulle gå i uppfyllelse, vilket den gjorde=). I denna branch är det många faktorer som spelar roll. Självklart talang och skicklighet men också utseende och tajming när en roll finns att ersätta/ta över.
 
Vi har sedan dess levt i drömmen och verkligen försökt att visa att vi förtjänar våra roller. Något jag kan säga att jag tycker vi gör och detta år i Asien njuter vi av lite mindre press och möjligheten att verkligen kunna få resa och upptäcka världen. Det känns underbart men samtidigt vill man ha mål och drömmar för att fortsätta utvecklas. En blev att göra solo för mig vilket jag har gjort genom att spela rollen som Wendy från Peter Pan några gånger. Ett stort steg som jag känner att jag var redo för och det gick bra. Jag hoppade för första gången i showen igen och det gick bra=)
 
Sedan när vi fick chansen att göra breakwork här med Rocking Ever After som har ett längre nummer av Tangled var målet ganska klart, vi vill göra detta och visa att vi kan hantera ett längre nummer. Efter många timmar av träning och en del svordomar går nu den drömmen i uppfyllelse=) Nästa show är det dags, längtar så men självklart nervös. Ska göra mitt bästa och försöka njuta av stunden så mycket det går.
 
All I can say: Never give up and dreams come true!
 
 Första paråkningsbilderna jag är stolt över och då målet var klart: vi vill bli principal och spela huvudroller! 
Bilderna är i från USA touren 2010/2011. Sedan dess har mycket hänt och massor av minnen för livet. Men kan säga att det vissa stunder har varit en resa av blod, svett och tårar. Tex våren 2011 då jag skadade knät och opererades och inte visste om jag skulle kunna åka skridskor igen. Men jag kom tillbaka starkare än någonsin och resan fortsätter mot nya mål!

Kommentarer :

#1: Lisette

Inspirerande, underbara, fantastiska vän!
Jag har rysningar över hela kroppen efter att ha läst senaste inlägget, jag hoppas du förstår hur mycket du inspirerar, det du gjort de senaste åren är något utöver det vanliga och du gör det med excellens! Jag är så glad för fin skull men vet också hur hårt du kämpat/kämpar för att vara där du är!

Kör hårt, ni kommer göra succé!!
Puss och en massa kramar!
Lisette

skriven
#2: sofie

Åh tack gulliga du, dina vackra ord värmer verkligen! Känner ditt otroliga stöd ända över hit. Det var otroligt skoj!

Tack kära vännen!

skriven
#3: Agneta

Fina du!!!
Kram

skriven
#4: Maja

Jag blev helt tårögd..Fy fan vad grym du är Sofie!!! Och Matvey såklart!!

Puss o kram

skriven

Kommentera inlägget här :