Mera strand!

I onsdags han vi till stranden en gång till då vi kom mitt i en regnskur första gången, (finns många att välja på så blev en annan denna gång). Nu var jag i med fötterna i vattnet men det var kallt! Dock såg vi faktiskt en kille som  badade fullt ut så skulle det vara lite varmare i luften och soligare så kanske det skulle gå, får se om vi hinner ta oss ett bad i havet innan vi lämnar Australien. Återstår att se hur "vintern" blir om man säger så...

Tog några bilder iaf:
Vi såg även vita pappegojor på stranden=)

För övrigt kan jag säga att allt är bra. Helt inne i jobb nu, 3 shower i dag och 3 väntar i morgon så händer inte så mycket annat men det gör inte så mycket då det är super skoj att vara tillbaka!

Mera Perth!

Vi började vår sightsing dag med Sofia i Kings Park som är en stor park mitt i stan på 4.06 Km2, ja större än NY central park. Det är faktiskt en av världens största stadsparker och en populär turist attraktion i västra Australien. Där finns även ett monument till minne män och kvinnor som dog under andra världskriget, State war memorial. Här är liter bilder från parken med utsikt över staden.
Solen sken om vartannat blandat med snabba regnskurar men vi hade tur och satt i bilen när de kom. Efter Kings park bar det ut på mot havet. Vi stannade först till vid Hillarya Boat Harbour där vi åt lunch. Bilder nedan:
Surfare
Sedan blev det ett snabbt stopp vid stranden men det var inte så skönt...
För att avsluta sightseeingen med ett stopp vid en sjö där det finns svarta svanar som Perth är känt för. Vi såg en fast tyvärr för långt ut för att kunna fångas på bild...

Sedan blev det Sunday session som fick avsluta dagen. En kanon första dag hade vi som sagt och han med massor, tack igen Sofia!

Då var vi i gång igen!

Nu har vi haft premiär av vår Australien tour här i Perth efter nästan 8 veckors ledighet. Det var lite små nervöst och ovant men skönt att vara i gång igen. Vi har stor is så var lite jobbigt, ja spelar ingen roll hur mycket annat man tränar, iskondis är något annat. Men förhoppningsvis blir det bara lättare får vi hoppas.

Det har varit lite småstress de senaste 2 dagarna då jag kände mig lite små ovan att vara på isen och till på köpet hade min första TV intervju i morse. Fick reda på det i går så det har legat över mig. Men det gick väl ok. Nu är det bara att träna lite mer på det för fler kommer jag nog att göra framöver...

Dags att sova, show 11 i morgon igen sedan reharsals där jag ska bli inblockad i snövit som jag precis fått reda på att jag blivit 3:e understady för. Ja kanske blir roligt men just nu känner jag mest stress över det och inte redo men bara reharsals i morgon så ingen ide att tänka för mycket på det. Typiskt mig att stressa upp mig och tänka för mycket och då slutar jag tro på mig själv och det är helt fel..

En sak i taget,
Den viktigaste först,
Långsamt kommer längst,
Tiden är din bästa vän,

Kloka ord från Tomas Lövgren som hjälpte oss med mental träning under tävlingstiden som jag påminner mig själv om nu=)

Jag och Sofia i Kings park som även var och tittade på showen i kväll.

Perth!

Hade en kanon första dag i Perth, mycket tackvare kära Sofia Johansoon som bor här och var super gullig och tog mig och Johan på en guidad tur genom staden i går. Vi såg massor men höjdpunkten måste nästan vara besöket på en av de finare kyrkogårdar jag sett där kängurur levde vilt. De låg och sprang omkring på gräsmattan så man kunde enkelt gå i närheten av dem och ta kort. Vi såg stora, små, nyfödda ungar och gamla, ja alt man drömt om redan första dagen, kanon var det!

Här lite härliga bilder i från det:
Kan annars säga att Perth verkar vara en väldigt trevlig stad. Vi bor mitt i stan så nära till allt. Ca 20 grader varmt på dagen, solen är jätte varm men försvinner den blåder det lite kyligt. Det blir mörkt ca 17.30 och det kommer snabba regnskurar om vartannat. Så märks att det är vinter här gemfört med deras normla 35 grader varmt och över 100 dagar utan regn som Sofia berättade att det haft under deras sommar. Men klagar ej=)

Mer bilder och berättande kommer!

Framme!

Då har jag kommit fram välbehållen till Perth, Australien. En lång resa men det gick ändå bra, hade tur och hade korta layovers så gick ändå rätt smidigt. Vi ligger 6 timmar före Sverige i tid, klockan är nu 19.00 här och vi har bara varit och ätit, handlat lite smått och ligger nu på sängen och kämpar för att hålla oss vakna en stund till. Blir nya tag för min del i morgon. Jag har tur och är ledig fram tills tisdag då vi bara jobbar på kvällen. Sedan har vi mer reharsals på onsdag och torsdag morgon för att ha premiären på torsdag kväll. Hoppas hinna utforska Perth en del innan dess!

Ni som varit i Australin och har tips på saker att se/göra och ställen att äta på skriv och berätta, alla tips tages varmt emot!!!

Har länge tänkt göra ett yoga album men blir inte av, gjorde ett litet försök häromdagen hemma i Bollnäs, ett litet smakprov nedan..

Mot Australien!

Då var jag på väg mot landet "down under" som de säger i USA, har vi något liknande uttryck på svenska för Australien??

Har precis ätit lite frukost här på Arlanda, gott och nyttigt hemmabakat matbröd med ost och paprika som jag hade med mig och en kopp löfbergs lila kaffe jag köpte så nu är jag redo att börja denna långa resa på riktigt. Men so far so good! Klarade mig med bagaget och fick båda mina väskor incheckade (men det var precis med vikten..) Nu är det bara att hålla tummarna att de inte väger handbagaget som de varnat att de gör till Australien för det är mer än 7 kg som det får vara..

Ni hör mer i från Australien eller under resans gång om jag är uttråkad vid mina layovers och har internet.

Avslutar med 2 bilder från en härlig familje middag hemma i lördags, Tack fina familjen för denna gång, ses i Augusti igen!
Mammas fina present i från Pontus och hans tjej Karin.

Bulgarien!

Här kommer lite fler bilder från Bulgarien, finns även upplagt på facebook.
Old Nessebar
Sunny Beach
Utsikt mot Old Nessebar
Balkongen
Matveys mamma samlar på snäckor från havet.
Bevis på mitt premiärdopp för detta år.
2 stora fina 5 stjärniga hotell vid vattnet

Annars är allt jätte bra med mig. Haft en skön helg med fint väder och umgänge med familjen. Nu blir det till att sätta i gång med packning och förberedelser inför avresa mot Australien på fredag. Åker tåg natten mot fredag till Arlanda och flyger sedan 9.00, så blir tidigt och en låååååång resa väntar. Men tur är att jag är utvilad och redo!

En dag på stranden...

Man behöver inte ligga på latsidan bara för att man är på stranden. Särskilt såhär i försommaren när det inte är så jätte varmt. Då är det utmärkt att köra lite träning där, vacker miljö och man blir varm så kanske lite lättare att våga sig ner i vattnet som jag faktiskt gjorde trots att det var väldigt kallt...Det blev ett mycket uppfriskande premiär dopp detta år måste jag säga!

Det är inte säsong i Bulgarien nu så väldigt lugnt på stranden. Det var inte jätte varmt och regnade några dagar men då passade vi på att kolla TV och slappa istället i soffan (som vi inte är så bortskämda med..). Men han med 2 dagar på stranden varav vi badade en dag. Men trots att det inte var jätte varmt varje dag var det ändå väldigt skönt ute så blev många promenader längs med stranden.

Här är lite bilder i från en dag på stranden i Sunny Beach, Bulgarien där jag och Matvey passade på att träna lite olika lyft som vi gör på isen. Tatiana, Matveys mamma var flitig fotograf och ville gärna se vad vi gör då hon aldrig ser oss "live".

Mer bilder kommer från Bulgarien.

Kändis igen=)

Ja då var man kändis även i Australien=) Detta är i från en interjvu i Disney Magazine som jag gjort. Får ett riktigt exemplar när jag kommer dit.

Sverige!

Då har jag kommit på svensk mark igen. Landade i Stockholm i går vid 16.00 och hade sådan tur och fick våldgästa kära Sofia över en natt i Stockholm. Det blev en trevlig kväll med middag och prat i massor. Sedan ett litet träningspass i morse tillsammans i natiuren som gamla goa tider innan jag tog bussen hem mot Bollnäs.

Är nu på väg mot Hälsingland där jag blir i ca en vecka. Flyger till Australien på fredag nästa vecka, (dock har jag inte flygbiljetten än så vet inte exakt) så det blir mest bara att umgås med familjen och packa om och fixa det sista. Har haft en bra ledighet och hunnit med det mesta jag vill. Hade det lugnt och skönt i Bulgarien så energiförrådet känns påfyllt igen och jag känner mig redo att åka igen. Lägger upp lite bilder därifrån i dagarna.
Jag och Sofia förra sommaren vi träffades. Så himla glad över att vi lyckas hålla kontakten och träffas varje år trots att vi aldrig bott i samma stad.. Vi har många gamla minnen tillsammans från konståkningstiden som aldrig försvinner! Äkta vänskap!<3 Saknade dock kära Astrid som är bortrest men vi tänkte allt på dig!

Vill avsluta med att gratta väldens bästa mamma på födelsedagen! Hoppas du får en bra dag trots att du jobbar. Lovar att fira dig i helgen i stället! Många grattis kramar från mig till dig!

Allt är bra!

Vill bara säga att allt är bra med mig här i Bulgarien. Jag kopplar av och har semester därav väldigt lite internet för min del..

Vädret är fint men det är rätt kallt i luften och blåsigt så inget riktigt badväder. Men solen är varm så går att sitta på balkongen och sola om man vill det. Men det är skönt ändå och vi är ute mycket och promenerar och så. Så klagar inte. Matvey har hittat ett gym intill så vi tränar på och slappar däremellan. Tatiana Matveys mamma är glad att ha oss här så hon pysslar om oss. Sitter just nu på ett fik och uppdaterar lite då Internet i Matveys lägenhet inte är installerat än, förhoppningsvis i morgon.

Har precis lagt upp de sista bilderna från Thailand på facebook så kolla där!