Falls park on the reedy!

Så heter parken som finns här i downtown, inget märkvärdigt i sig men lite roligt för när vi kom dit och jag såg denna skylt (nedan) insåg jag att vi varit Greenville förut. Först sa vi nej det stämmer inte utan bara påminner om en annan stad men ju mer vi gick runt i parken kom minnen tillbaka om hur vi fotade i parken och såg ett brudpar och så vidare...Allt stämde in mer och mer och det visade sig att vi var i Greenville sista året med D23 så 2010. Vi bodde inte i downtown då utan vi tog bara taxi in till parken en dag varav att vi inte kände igen oss till en början.. Ja tänk hur det kan vara. Hade fint väder i måndags så passade på att fota lite i parken då vi inte gör det så ofta numera i USA. Här följer lite bilder:

Vi passade på att gå ut och äta middag i mysiga Greenville då vi bara hade 2 shower i dag. Det blev god BBQ middag och glass till efterrätt. Super mätt och trött så blir en tidig kväll, 2 shower i morgon sedan 6,5 timmes resa så blir en tidig morgon vi kommer fram igen. Ja inget annat speciellt att berätta eller jo vi har filmat Alladdin och Jasmin och skickat in till Judy så nu bara väntar vi på feedback. Vem vet vi kanske får testa på 2 nya roller i framtiden. Alltid roligt med lite utmaningar=)

Vackra South Carolina!

Måste säga att vi gillar south Carolina som stat då North Charleston var en otroligt vacker stad likson Greenville där vi är nu. Greenville downtown är nämnd som topp 10 downtowns i USA och det kan jag instämma i då main street är ca 1-2 km av massor söta fik, restauranger och butiker, Ja man kan hitta all slags mat man kan tänka sig och gatan avslutas med en mysig park med vattenfall. Allt är ännu vackrare just nu då träden är i vackra höst färger. Vi bor på ett jätte fint hotell mitt på main street meg gång avstånd till ishallen, gym och mataffär så verkligen toppen läge!
Jätte god brunch på honey tupelo cafe måndag när vi vaknat innan vi strosade runt staden i solsken=)
Bilder tagna längs med main street.

Efter att ha varit ledig i går thanksgiving är vi i gång i dag igen med 2 shower liksom i morgon lördag och söndag innan vi bussar vidare till Tupelo, MS. Så lite mer tid att njuta av vackra Greenville=) Allt går bra och vi mår bara bra! Trevlig helg på er alla!

Happy thanksgiving!

Önskar jag och Matvey er alla åtminstonde till alla våra amerikanska bekanta=)

I dag firas Thanksgiving här i USA. En högtid som numera blivit en tradition även för oss då detta är mitt 7:e år i USA.  Snacka om att tiden går fort, jag firade min första thanksgiving 2008 med familjen Coursen och föll direkt för det. Det påminner mycket om julfirandet för min del, eller åtminstone känslomässigt. Allt handlar om att vara tacksam för det man har och visa uppskattning och mycket tid spenderas med familj/vänner och man bara umgås och myser. Det upplevs inte lika stressigt som julen kan vara vilket i bland kan vara riktigt skönt.. Vi hade turen att få vara lediga i dag och det ordnades knytkalas på ishallen då vi fick tillgång till köket där. Det bjöds på mycket omtanke och mat av olika de slag då det var en väldigt internationell familj som firade=).

Jag är så otroligt tacksam att jag har möjlighet att resa världen runt och jobba med världens bästa jobb och samtidigt lära känns så många olika människor från världens alla länder. Dessutom träffat en otroligt gullig kille som alltid bryr sig om mig. Det enda som saknas är min kära familj och vänner hemmifrån då hade allt varit helt perfekt. Men inget kan väl vara helt perfekt utan man får lära sig leva med att det är så. Dock tacksam för att internet och skype finns. Ni alla finns alltid med mig i mina tankar!

Love you all! Härmed är "the holidayseason" invigd!

Happy thanksgiving!

U.S Space and rocket center!

Matvey är riktigt intresserad av naturvetenskap och då det oftast är jag som bestämmer vad vi gör för sighseeing så är det något han vill göra så är det bara för mig att hänga på för en gångs skull. Då U.S space and rocket center finns i Huntville, AL blev det ett besök där I tisdags. Jag är inte jätte intresserad men det var ett bra museum och väl värt pengarna. Museumet öppnades 1970 och anses som ett av världens största rymdmuseum. Space & Rocket Center har en av de mest omfattande samlingar av rymd artefakter och visar mer än 1500 stycken. Samlingen inkluderar raketer, motorer, rymdfarkoster, simulatorer och praktiska utställningar.

Här följer lite bilder;

Någon är super exalterad!

Allt är annars bra, trötta då vi jobbat intensivt sedan torsdags. Men bara 2 shower kvar i morgon sedan ca 5,5 timmes resa till Greenville, SC. Där öppnar vi på onsdag så lite ledigt. Har även torsdag ledigt då det är Thanksgiving. Men har en hel del PR nästa vecka så bllir ändå fullt upp. Men tur man gillar sitt jobb iaf=)

Hoppas ni alla har en härlig helg!

Opening night party!

Ofattbart men vi är redan inne på 7:e veckan av show sedan denna tour startade, snacka om att tiden går fort! Vi är nu i Huntsville, AL och även vi har fått riktigt kallt, var -2 grader i morse och jätte kall vind men det var soligt och fint iaf=) Jag har verkligen blivit van varmare väder för jag tycker det är jätte kallt och allt krångligare och tar längre tid när man måste ha så mycket kläder på sig och man blir tröttare...Men ingen ide att klaga utan det är bara att vara positiv och se allt från den ljusa sidan, täck vad mysigt med alla ljus man får tända och mysa i sängen och dricka massor av tee=) Ja det blir många varma bad och te dessa dagar=)

Här är lite fler bilder i från vårat opening night party då det fortfarande var varmt och skönt=)

Vackra Savannah, GA

Mysig lunch restaurant vid vattnet
Typisk stil på affärer i Savannah
Mysigt fik med härlig utsikt.
Ca 20 min från downtown ligger havet dit vi var en eftermiddag,

Här bjuder jag på lite fler härliga bilder i från en av mina favorit städer här i USA, Savannah. Vi bor mitt i downtown med gångavstånd till ishallen, mataffär och gym i närheten samt nära vattnet där många restauranger och Barer finns så allt vi kan önska. Dessutom är gatorna och husen så himla mysiga med massor av små torg överallt, ja charm är något som är säkert. Vi spelade där vårat andra år på tour och var då för första gången på wet willis, en bar där det är frozen drinks av olika det slag längs väggen så bara att välja och vraka mellan tex. Daiquries, white russians, margheritas av alla smaker. Ja numera har smaken ändrats lite då jag faktiskt blir äldre men innan gillade jag bara dessa saker så jag var helt till mig. Lite nåstalgi att vara tillbaka=)

Annars är allt bra med oss. Har 2 shower kvar här i Jackson, MS i morgon sedan bussar vi till Huntsville, AL en resa på ca 5,5 timme så kommer bli rätt sent igen. Sedan har vi show torsdag till söndag, 9 stycken totalt och media träning (speciella personer som tränar oss inför intervjuer och vad vi kan säga och inte säga) så lite mer jobb. Men klagar inte.

Hoppas allt är bra med er!

Puss å kram

The biggest and best pancakes ever!

I Chattanooga, TN där vi var för 3:e gången var vi denna gång på en lokal restaurang som Johan rekommenderade. Han hittade den för 2 år sedan när vi var där och sa att det har jätte bra frukost och de bästa pannkakorna han någonsin ätit. De är gigantiska och det stämde mycket bra! Vi hade gratis frukost på förra hotellet så vi år frukost där men efter att ha cyklat runt Chattanooga var vi dit och drack kaffe och testade pannkakorna och det var såååååå goda. Normalt smakar pannkakor i sig inte så mycket men dessa var så goda att man ville äta dem helt som de var. Restaurangen låg mitt i ett bostads område i ett helt vanligt hus med inget annat runt omkring. Men jag antar att de är vältjända för sin mat för det var pupulärt. Väldigt personligt med charm och det var väl värt besöket! Trots att det var jätte gott fick jag kämpa för att få i mig en pannkaka. Den andra tog jag hem då förstår ni hur stora de var...

Inte för att ni har vägarna förbi Chattanooga men skulle ni ha det åk till Aretha Frankensteins restaurang för det är underbart gott!

Oh my god, det här är bara 2 pannkakor...Amerkanska pannkakor är tjocka men dessa är verkligen tjocka!

Bilder i från Birmingham, AL!

Äntligen har vi en riktigt lugn vecka med show endast torsdag till söndag och bara 7 stycken totalt. Vi är i Jackson, MS och här finns inget speciellt alls att göra. Vi bor i downtown men det är helt dött här, endast ett fåtal restauranger, ett cafe och som tur är ett gym samt vårat hotell som dock är fint och fräsht. Det är inte det säkraste och trevligaste stället att vara på så man håller sig helt inne...Vilket är tråkigt men för en gångs skull känns det riktigt skönt! Trots ett rätt lugnt showschema har det varit intensivt och fullt upp sedan vi började så känner att detta behövdes.

Vi kom fram 5.00 natten mellan söndag och måndag så sov länge måndag och njöt av det. Blev bara mathandlng och ett yogapass på kvällen och sedan en tidig kväll. I dag sov vi ut, åt en lugn frukost på rummet, var på gymmet, sov lite middag och sedan njöt jag av att bara vara. Vi har ett fint rum med en fåtölj med bord som jag köpt en höstblomma och ljus till där jag avnjöt en svensk kopp kaffe då vi hittade gevalia kaffe i mataffären. Det var så skönt att bara vara för en gångs skull och inte känna några måsten. När man reser som vi gör hela tiden och det alltid händer något glömmer man lätt bort det lilla enkla så skönt att stanna upp och bara andas lugnt. Var sedan på ett yogapass innan vi åt god middag som Matvey lagat. Härlig köttgryta som kokat hela dagen så klagar inte på maten..Matvey är riktigt duktig på att laga mat så jag bli bortskämd som vanligt... Vi tjejer hade sedan lite wine and cheese party som var trevligt. Så en väldigt avkopplande dag måste jag säga som jag är jätte nöjd med! Var väl värd det tycker jag då jag precis fått klart att jag klarat min första kurs. Stress, näring och hälsa på 7,5 poäng kan jag lägga till i min CV. Inget märkvärdigt men alltid något=) Dags att sova nu!
N
Tiffany och Mario utanför The orginal pancake house i Birmigham, AL.
Amerikanksa blåbärs pannkakor till brunch.
Riktigt stor omelett!
En lokal diner i Birmingham, AL dit vi var för 2 år sedan och tyckte var jätte bra så vi var tillbaka även detta året med Mario och Tiffany. Jag har inte varit något jätte fan av amerikansk frukost men börjar vänja mig vid det och gillar det efter en lång travelday då man sovit länge och vaknar vrålhungrig och det är brunch time...Vilket händer rätt ofta här i USA..

Halloween 2014

Vi hade vårat årliga Halloween party i Måndags här i Chattanooga,TN. Många var ute i sista minuten och eftersom Halloween readan varit var det svårt att hitta kostymer. Allt var bortplockat i affärerna och julsaker hade redan börjat polckas fram...Jag hittade en barn kostym för 8-10 år som jag klämde mig i, var inte mycket att välja på så jag blev en humla=) Inte den bekvämaste och bästa men kostade mig bara 10 dollar så det var toppen! Var inget jätte party för min del ändå, var bara i väg en sväng då jag satt och skrev på min uppsats och behövde sitta hela dagen efter. Skolan var viktigare och inte helt på humör för party men blev nöjd att jag kom i väg en sväng då det blivit till en tradition numera med halloween firande. Jag blev även klar med min uppsats och fick in den i tid så det var skönt. Väntar på resultat för den men har fått reda på att jag klarade tentan så det känns skönt. Så snart har jag läst mina första högskolepoäng=) Känns bra att ha testat på hur det är.

Vi är mitt i en show nu, andra halvan börjar snart sedan har vi ca 6 timmars resa till Jackson, MS så blir sent i natt eller tidig morgon om det låter bättre. Men lediga tills torsdag så det är skönt. Hoppas hinna med lite mer uppdatering då jag varit dålig på det på sistone men skyller på skolan...Hoppas ni förlåter mig.

Avslutar med lite bilder från Halloween och att säga Grattis världens bästa pappa på farsdag. Hoppas din dag var bra. Vi får fira dig här i USA om några veckor i stället! Kul att få prata lite iaf!

Må så gott alla!

Jag som bumble bee och Matvey som Drago från Rocky filmen
Jag och Mario från Finland

Happy Halloween!

Det blev verkligenen glad Halloween för min del då vi fick vår bonus i dag (alla får bonus efter varje kontrakt som är avslutat och eftersom vår förgående tour var lång var den bra=)). Dessutom har Matvey äntligen fixat min mobiltelefon som jag tappade i marken så den funkar igen, jag fick mina nya skridskor jag beställt, mamma och pappa har bokat resa till att hälsa på oss samt hade vi bara en show i morse så var lediga i kväll vilket inte är vanligt för en fredag..Ja en riktigt happy halloween för min del!

Vi har bara tagit det lugnt då jag är trött och Matvey varit hemma och varit sjuk. Men han mår bättre nu så ska jobba i morgon. Vi har 3 shower i morgon och 2 söndag så vi har vårat halloween party på måndag i Chattanooga istället då det passar bättre. Så inga bilder från detta år men bjuder på en från 2012 istället. Har ingen ide vad jag ska vara dock så vi får se hur det löser sig...