Framme!

Nu är vi på Amerikansk mark igen. Resan gick bra men var lång, blev ca 30 timmar dörr till dörr. Alla flyg var i tid och inte allt för lång tids väntan vid layovers men blir långt ändå. Somnade utamattad 21.30 och vaknde vid 7.00 i morse av härlig jetlag=) Men känner mig hyfsat pigg så ska bli skoj att komma till jobbet och träffa alla igen. Vi hade tur och får vara ledig fram till efter lunch då vi har preincipal ice. Så ska passa på att mathandla och komma in i vardagen lite nu.

Vi åt på TGI Fridays i Atlanta. Blev Sallad för mig då man inte är jätte sugen efter massor av timmar på flyg.  TGI Fridays, Chilis, Ruby Tuesdays och Applebees är typiska amerikanska kedjor som det säkerligen blir en del besök på nu när vi är tillbaka i USA. Gillar dem då maten är bra och det finns något för alla till bra pris och stora portioner.
Denna bild är i från min 26- årsdag då det också blev TGI Fridays på flygplatsen då vi hade trevelday till Canada.

Safari!

I väntan på nästa flyg ( har just nu 3 timmars layover i Amsterdam) passar jag på att uppdatera med det sista i från Doha och vår safari trip vi gjorde när vi var lediga. Vi åkte vid 14.30 och var hemma vid 21.30. Vi åkte ut till öknen där vi bjöds på sand duning som gav oss massor av skratt och skrik...Super skoj! Sedan kom vi tll ett camp där vi fick rida på kamel och åt middag samt fick man chansen att bada. Vi var ett stort gäng som åkte tillsammans så det var skoj! Här bjuds det på lite bilder samt har jag även lagt upp ett album på facebook från mellanöstern.

Är jätte trött då det var lite svårt att sova på första flyget. Nu är jag så övertrött att jag önksar vi var framme snart. Men istället väntas det längsta flyget på 10 timmar till Atlanta, 4 timmar layover där och 1,5 timme flyg till Florida så ett tag kvar...Men sedan blir det inga längre flygningar på 5 månader då vi blir i USA hela tiden. Så jag kämpar på! Har ju sällskap i alla fall så det är bra!

Done!

Nu är showandet över här i Doha och mellanöstern. Det har gått bra och jag har haft jätte skoj! Showen är jätte modern och annorlunda mot för våran så varit en rolig omväxling. Rapunzel gick helt ok så jag är nöjd. Det var roligt och kändes bra att vara Rapunzel igen. Fast det varit roligt att vara en riktig “rockstar” ska det bli skönt att snart vara tillbaka som Rapunzel igen. Jag kommer att sakna alla här på D33 då vi kommit många härliga människor närmare men som man säger i showvärlden, it's never goodbye it's always see you down the road!

Som sagt vi har många goda minnen med oss härifrån och vi har haft jätte skoj och fått mer erfarenhet på flera sätt och vis. Har även testat på lite ny mat som att tex. äta Kamel. Det var riktigt gott faktiskt, smakade som mört kött, Såhär såg det ut:
Vi åt på soak Waqif där vi även såg kameler och shoppade lite sovenier. Det är en jätte stor typ marknad som har allt i sovenier vägar. Jag fick mig även ett kort på min favorit taxi bil. Har sett alla slags taxibilar världen över men detta är min favoritfärg! Alla taxibilar är turkos här i Doha, love it!
Soak Waqif
Alla falkar hade ögonen täckta men ev av dem kunde man se.

Vi lämnar hotellet 20.00 i kväll så har dagen på oss att packa och vila upp oss lite innan resar mot Florida och USA börjar. Har nästan hunnit klart med alla min uppdatering och kort men kommer 1 eller 2 inlägg till med bilder. Hoppas ni också tyckt om Mellanöstern och fått en lite bättre inblick i hur det kan vara=)

Bara 2 dagar kvar...

Ja nu närmar sig slutet på vår vistelse i Mellanöstern med D33. 2 dagar kvar med show och sedan flyger vi söndag kväll till USA. Känns som vi varit här riktigt länge då vi bott länge på varje ställe och vi är vana att flytta vare vecka...Det har verkligen varit toppen på alla sätt och vis men redo att åka till USA och vår show!

Dags att sova så jag är hyfsat pigg i morgon när vi ska göra Tangeld, är lite nervös för det, det är så långt så kommer bli trött och riktigt svettig då det är super varmt och fuktigt här. Men ska försöka ha roligt och bara göra mitt bästa då vi gör det endast en gång.

I söndag fyllde Leanne år så vi var ett gäng som firade henne på Chilis. Det var trevligt!

Annars inget speciellt att säga, hoppas allt är bra med er!

Puss å kram

En till ledig dag...

Nu är det klart att våra shower i morgon tisdag blir inställda så vi kommer endast att ha shower Onsdag till Lördag här i Doha. Showschemat är 1, 2, 3 och 3. Dock har vi tillgång till isen i morgon tisdag så ska passa på att träna då eftersom vi varit ledig ett tag från isen nu samt ska vi göra Tangeld här denna vecka och det är som jag sagt innan ett långt nummer på ca 20 min jämfört med 5 min. på våran show så behöver träna lite... Vi gjorde det 3 gånger förra gången vi var här hos D33 men det var som sagt i Februari så ett tag sedan. Men det ska bli skoj, ett bra genrep innan vi åker tillbaka till vår show som för övrigt började med rehearsals i dag. Dock föredrar jag att spendera en vecka till här i Doha på 5 stjärningt hotell och ha shower och lite mer ledigt=).

Fast vi är lediga och inte gör så jätte mycket går dagarna fort. Försöker komma i kapp med alla mina bilder och blogg inlägg och dessutom komma i gång med pluggandet. Men allt tar sin tid när jag även passar på att träna mycket, ta vara på spa:t och allt annat. Passar även på att se så mycket jag orkar utan att stressa sönder och svettas ihjäl. Men klagar inte utan vi har det som sagt bra!

Ser dock även fram emot att åka tillbaka till USA och vår show och få lite vardag. Tror det blir lättare med pluggandet och att hinna med då när det inte är lika mycket annat som lockar...Vi är där om en vecka så fram tills dess fortsätter jag njuta och uppdatera så kolla in alla blogginlägg med lite härliga bilder vettja=)

En av mina bästa dagar på tour!

Dagen vi spenderade på Atlantis, The Palm där vi först badade med delfiner och sedan hade skoj på Aquaventure Waterpark var en av mina bästa dagar på tour. Hela dagen var bara helt perfekt och alldeles underbar! Det har länge varit en dröm att bada med delfiner så när den gick i uppfyllelse var hela dagen räddad!

Eftersom det är jätte varmt här i mellanöstern var det skönt att bada i lite kallare pooler och avsuta med bad i havet när solen var på väg ner. Hela området kring Athlantis hotel är jätte vackert så med sol, bad, delfiner, trevligt umgänge och massor av lek som småbarn kunde inte dagen bli mer är toppen! Vi åt dessutom god lunch och glass så en riktig semester dag, precis som en liten flicka drömmer om=) Ja snacka om att ha ett drömjobb!

Ytterliggare en minnesfull dag att lägga på minnet och många härliga bilder att drömma sig bort med i framtiden!
Matvey dansade med delfinen medan jag kastade boll. Man kunde även välja att kasta ring.
Dolphin Bay in Dubai is one of the world’s largest and most sophisticated dolphin habitats in the world.
Inte den roligaste vatten rutchbanan men snabbt gick det, Efter ett totalt nersläpp var man nere i vattnet 8 sek. senare..Gruvade mig innan men stolt att jag gjorde det!
Innan hemfärd blev det en tupplur på stranden då någon var helt utmattad...Men väl värt det då det var en toppen dag!

Abu Dhabi!

I Dubai åkte till Abu Dhabi över en dag som ligger ca en timme i från Dubai. Vi var till U.A.E Heritage village, åt lunch på ett köpcenter intill (Dog i hettan så måsta in i AC:n), var till The Emirates Palace och drack te och avslutade med ett besök till Sheikh Zayed Grand Mosque, största mosken i UAE och 8:e största i världen. Vi var en minibuss som åkte över en dag. Väl värt besöket!
Tog massor av bilder men här är lite och fler kommer på facebook.
U.A.E Heritage village:
Någon som tyckte det var en toppen dag då han fick hamburgare till mat=)

The Emirates Palace
Lyx fika med guld på kaffet=)
Sheikh Zayed Grand Mosque:

Party!

Qatar och Doha är ett torrt land så man kan inte köpa alkolhol här. Det säljs på hotellen men är ganksa dyrt. Hotellen är superfina och eftersom vi är lediga passar vi på att ha lite skoj och ta vara på dem=)

I fredags firade vi Nicola som fyllde 30 år på Strata. En nyöppnad klubb på hotellet på 54:e våningen med utsikt över staden och havet. Bra musik och härlig klubb men drygt då man fick röka inne...Snacka om att man har ändrats sedan det inte längre är tillåtet inomhus i Sverige, jag dör på en gång nu. Förrutom det var det skoj att få dansa lite på ett "fint" ställe.
Nicola,Whiteny, jag och Jaylyn
Party selfie=)
Utsikt från Strata

I går var vi på happy hour på W hotell. Det var ytterliggare ett fint hotell med goda drinkar och mat. De hade 2 för 1 på drinkar och man fick en förrätt till det, inte illa!
Lobby W hotell
Min goda drink=)

Some sun please...

Poolen ligger på 46;e våningen och utsikten är inte illa. Det är väldigt avkopplande där på kvällen då jag gillar att simma lite, basta och bubbla samt bara ligga och läsa eller så. Men på dagen är det inte lika härligt då basta och bubbla är för varmt samt är poolen halvt under tak så man får ingen direkt sol på sig..Hittade denna lilla balkong intill poolen där jag la ut en handuk i dag och låg en stund men problemet är att alla rökare går hit och röker...Jag HATAR rök om man får säga så! Det är dessutom SUPER varmt så man måste i vattnet var 5;e minut så inte helt underbart...Men finns inte riktigt allmänna stränder här och känner inte för att betala till ett annat hotell för att använda utomhus pool när vi redan bor på ett 5 stjärningt hotell..Så härdade ut ett tag i dag. Skönare på våra fina rum under dagen och gymet=)

Finns inte jätte mycket att se och göra här i Doha, alla håller sig inomhus då det är så varmt.. Lite märkligt men från högt upp är det jätte fint och ser häftigt ut men tittar man ner på marken är det massor av byggjobb och ställningar och man ser inga människor. Annars brukar det vara fullt med männsikor som går till allt men finns inte riktigt affärer och restauranger på marknivå. Alla håller sig inomhus och i köpcenter och hotell. Ja märkligt men vi är verkligen i en annan värld!

Väldigt bra skrivet som instämmer på en konståkare!

Klicka på länken nedan och läs!

Gymma varför inte!?

Dessa veckor i Doha har nog ingen något emot att gå på gymet eller vad säger ni efter att se dessa utsiktsbilder?? Gymet ligger på 46;e våningen med utsikt över staden och havet. Så inte helt fel att springa på löpband för en gångs skull särskillt när man vet hur varmt det är ute..Känns ju nästan som man springer runt havet och staden ändå=) Passar på att träna mycket på gymet denna vecka då vi har massor av tid och inga shower, love it!

Vi njuter av att bo på fint hotell med bra gym, pool, spa och god frukost, Rummen är stora, ljusa och fräsha så skönt att bara sitta där i lagom temperatur och få lite saker gjorda på "datorn" som tex. fixa kort, gå igenom mail, samt har jag tänkt börja läsa en kurs så försöker komma i gång med det..Nog för att det är lite svårt då det finns så mycket annat att göra hela tiden.... Som tex. att testa paddleboarding för första gången. Det gjorde vi i går kväll och det var jätte skoj! Bra träning och skönt att komma ut efter att varit inne hela dagen (lite svalare på kvällen så bättre att vara ute då). Det var vackert då vi paddlade i solnedgången igenom venedigs kanaler i "the pearl", ett rikt och väldigt fint område som är en konstgjord ö här i Doha, mellanöstern. Ja snacka om att ha det bra! Vi avslutade med god italiensk middag vid hamnen i "The pearl". Sedan sov jag riktigt gott om man säger så!
The Pearl
Någon som passar på att sova när det är semester med=) Sängarna är riktigt sköna och det finns en kudd meny där man kan beställa vad för slags kuddar man vill ha tex välja hur hårda, mjuka, tunna, tjocka och vad för slags fjädrar man vill ha, ja det ni inte illa allt för att man ska känna sig som hemma säger de.

Burj Khalifa!

Har varit upp i många höga byggnader i världen och alla har rekord inom olika kategorier men denna har guinnesss world record på högsta byggnad, 828 meter..Det ni högt om man säger så!
Burj Khalifa known as Burj Dubai prior to its inauguration, is a skyscraper in Dubai, United Arab Emirates, and is the tallest man-made structure in the world, at 829.8 m (2,722 ft). Construction began on 21 September 2004, with the exterior of the structure completed on 1 October 2009. The building officially opened on 4 January 2010.
A bit scary..
An outdoor observation deck, named At the Top, opened on 5 January 2010 on the 124th floor. It is the third-highest observation deck in the world and the second-highest outdoor observation deck in the world, at 452 m (1,483 ft).
Såhär ser Burj Khalifa ut!

Dubai Mall

The Dubai Mall is the world's largest shopping, leisure and entertainment destination. It took a little over 4 years to build. Construction work started in 2004 and the mall opened its doors to the world on November 4th 2008. There are now over 1,200 shops open in The Dubai Mall.
Full size olympic ice rink in the mall

Oasis Fountain Waterfall
Aquarium at Dubai Mall. A key centerpiece is Dubai Aquarium, one of the largest tanks in the world at 51m x 20m x 11m and featuring one of the world's largest viewing panel at 32.8m wide and 8.3m high. Dubai Aquarium has more than 33,000 living animals, representing more than 85 species including over 400 sharks and rays combined.
The souk with 220 retailers

Allt jag kan säga är att det var STORT! Man kan spendera hur många dagar som helst där men vi hoppade shoppingen och strosade mest runt och såg så mycket vi han. Vi sparar shoppingen till USA då i snart kommer dit och där finns det vi vill ha till bra pris, var mycket dyra affärer och även de vanliga låg högre i pris än USA så bättre att vänta=).

5 stjärnigt ja tack!

De kommande 2 veckorna bor vi toppen! Vi har precis anlänt till Doha i Qatar och vi bor på ett 5 stjärnigt hotell med utsikt över staden. Rummen är morderna och fräsha (känns extra skönt då vi bodde väldigt trångt i Dubai, även det var bra men trångt och inte lika bra som här). Älskar fåtöljen vid fönstret, sitter just nu där och dricker en kopp tea innan det är sängdags. Är jätte trött! Har inte sovit tillräckligt de senaste dagarna så känner mig lite små hängig. Hoppas lite vila hjälper så jag blir pigg igen!

Vi har tilgång till gym och pool på 46:e våningen där de även finns bubbelpool, bastu och steamingrum med utsikt över staden så snacka om att det går att ha det bra här. Har hört att frukosten som även den ingår ska vara helt suverän återstår att se i morgon. Allt detta betalar vi inte en krona för under dessa 2 veckor utan i stället tjänar vi lön så mycket bättre än att vara i FLorida med vår show och ha reharsals=) Vi kommer ta vara på det till 100%!
Min nya favvo hörna=)
Badrummet är jätte stort med separat bad, toalett och duschrum...
Vår utsikt=)

Vilket avslut på denna underbara vistelse i Dubai!

Bilder säger mer än ord brukar man säga och det stämmer många gånger. Vi var till Dubai Marina i eftermiddag med ett annat par. Först åt vi middag och strosade runt lite i hamnen där vi såg väldigt cool arkitektur. Vi avslutade sedan med en drink på Marriot hotell till solnedgången. Jätte vacker utsikt över hamnen, the palm och solnedgången var ett perfekt sätt att avsluta vår vistelse i Dubai som har varit toppen! Har haft det jätte bra på alla sätt och vis. Är verkligen tacksam över att vi fick chansen att åka hit och göra breakwork, en erfarenhet rikare måste jag säga!

Vi resr till Doha, Quatar i morgon där vi är lediga i 8 dagar innan vi börjar med show. Vi kommer att bo på jätte fint 5 stjärnigt hotell så ser fram emot det! Sedan 28 September flyger vi direkt till Florida och vår show så ska ta vara på vår semester i Doha då det blir fullt upp med jobb fram till Februari. Men tur är att vi har så roligt på jobbet att det inte gör något=)

Fakta om The palm och satelitbild:
The Palm Jumeirah seen from the International Space Station

Palm Jumeirah är en konstgjord ö i DubaiFörenade arabemiraten, som tillsammans med Palm Jebel Ali och Palm Deira, ingår i en "trilogi" av byggprojekt som påbörjades i Dubai 2001. Palm Jumeirah är den mittersta av öarna, går 5 kilometer ut i havet och var världens största konstgjorda ötills Palm Jebel Ali, 7,5 kilometer i sydvästra Dubai, byggdes. När Palm Deira, i centrala Dubai, är färdigbyggd kommer den att vara ännu större, cirka 12,5 kilometer.[1]

Palm Jumeirah är formad som ett palmträd där stammen har landförbindelse via broar och där en månskära omgärdar bladverket vilket utgör grundformen i samtliga tre palmöar. Landmassan som täcker cirka 5 gånger 5 kilometer, började byggas juni 2001 och färdigställdes år 2004 då byggandet av bostadsområden och hotell tog vid. 2006 flyttade de första invånarna in till Palm Jumeirah och är idag den enda bebodda palmen i "palmtriologin"[2]. Palm Jumeirah är idag till största delen färdigbyggd och består av flerbostadshus på stammen samt villor i de områden som utgör bladverket. Tack vare formen av ett palmträd så ligger samtliga byggnader vid eller i omedelbar närhet till havet, vilket innebär att i stort sett samtliga boende har tillgång till strand och bad. Utefter månskäran ligger ett flertal hotell, varav Atlantis längst ut på palmens krona är ett av Dubais mest välkända landmärken.

Den 6 maj 2009 öppnades en 5.4 kilometer lång monoraillinje som går från palmens fot ut till hotellet Atlantis.[3]

I samband med den global finanskrisen kom färdigställandet av ett flertal byggnadsprojekt att försenas eller skrinläggas. Palm Jumeirah är dag i stort sett färdigbyggt, vad som återstår idag är till största del färdigställandet av ytterligare några hotell.

WOW!

Det ända jag kan säga för stunden är att jag är riktigt imponerad av Matvey! Har aldrig träffat någon så målmedveten person som honom. Har han ett mål så ser han till att det uppnås och han är en riktig fighter. Han har helt rätt inställning och är tuff på rätt sätt för att kunna vara "bäst" på allt som han vill vilket gör att han oftast lyckas med. Det visade han i kväll då han landade en dubbel axel. Det stora med det är att han är en isdansare som egentligen inte hoppar alls. Han har hoppat enkel Axel innan och sagt att han vill hoppa mer än så. Börjat göra dubbel salcow och flip den gånga touren och bara det är imponerande tycker jag (själv är jag numera glad om jag hoppar axel, dubbel salchow och toeloop och gör det i show..). Så i dag tyckte han att känslan var rätt så han bara körde på och efter några försök var det bara bam landing..Ja impad så det bara visslar om det!

Matvey är min stora idol för stunden och han visade verkligen att allt är möjligt. Han är så tuff, cool och små kaxig men samtidigt med fötterna på jorden då tex. de första han sa var yes men det där gör 12 -åringar hemma i Ryssland så inget att vara för kaxig över... Det allra härligaste med Matvey är att han trots sin tuffa arbetsmoral kan vara så barslig, rolig och lat på samma gång som denna bild visar.. Love you!!!!

En dag på stranden..

Vår första show blev inställd i dag så hade bara en nu i kväll 19.30. De tog jag nytta av och åkte till stranden efter att ha åkt ett långt ispass i morse. Var lugnt och skönt på isen så gick igenom mina understudies för D26B så vi är redo när vi kör i gång (vi missar största delen av vår rehearsals så tur att vi hinner förbereda oss här). De har ett stort game convention här i helgen precis intill vår show som Matvey gick på med några killar. Inget för mig så tyckte det var värt ett besök till stranden i stället. Dock måste jag säga att det inte är särskilt skönt då vattnet är hur varmt som helst och svetten rinner som bara den hela tiden…Ja men lite sol och bad skadar aldrig och skönt med lite avstånd från ishallen och hotellet. Dock blir man rätt slut så kommer att sova gott i natt!

Har aldrig sett att man inte får ta bilder på stranden men så är det. Tjuv tog några…Rätt coolt att vara på stranden med världens högsta byggnad i bakgrunden.
Såhär fuktigt är det ute att glasögon och kamera bara immar igen...Blir lite bättre efter ett tag=)
Jumeirah Beach park
Jumeirah Mosque

Showerna går bra och jag känner att jag kan allt ganska bra nu. Märks att vi hade lite mer träning denna gång så vågar ge järnet lite mer nu. Publiken älskar showen och är högljudda så super skoj, ja man känner sig som en riktig “rockstar” (showen heter Rocking Ever After och kommer förresten till Sverige i Januari).

Dags att sova 3 shower väntar i morgon och lördag.

Dubai!

Dubai är topp modernt och allt man kan tänka sig finns här. Men det finns även historia och äldre delar kvar så vi började med det. Vi var på Dubai museum och besökte de olika souks som det heter (små gränder med olika slags shopping). Det var intressant men så himla varmt att man inte orkar länge. Sedan ovant med mycket kläder för så varmt väder då man måste vara täckt speciellt som tjej. Lite bilder nedan:
Textile soaks
Arabia 1570
Dubai 1822
Dubai förr i tiden
Abras, traditional mode of transport between Deira and Bur Dubai.
Vi tog båten över till gold och spice souks efter att ha varit på Dubai museum och textile souk.
Gold souk

Gamla delar av Dubai finns det samt helt nya byggnader som tex dessa:
Burj al Arab
Burj Khalifa, currently the world's tallest man-made structure
Big Ben

Ja snacka om kontraster! Vi hade en show i dag så enkelt. Vi tränade en timme på isen under dagen, var en timme vid poolen, samt han med en snabbis på gymet trots att vi sov länge...Vi hade ett privat party för Disnay i går som hotellet ordnade för oss. Så därför lite trött å seg i dag men som sagt nu är vi i gång igen.  Matvey var DJ och vi hade jätte skoj så värt det! En show i morgon sedan 3 fredag och lördag. Så vi har det riktigt bra här i Dubai!

Beachtime!

Önskar jag var på stranden nu men det är sååååå varmt att jag inte orkar..Första dagen vi var där härdade vi max en timme då solen är för stark och vattnet alldelss för varmt. Så trots att vi fick en oväntad ledig dag i dag blir det ingen strand för min del..

Vi hade äntligen vår första show i går inför publik och det var meningen att vi skulle ha 2 stycken i dag men de blev inställda så vi är lediga. Skönt då vi varit i gång intensivt de 3 senaste dagarna med massor av timmar i skridskorna så fötterna är överlyckliga för ett break, Vi har sedan show onsdag till lördag här i Dubai. Innan vi reser vidare till Doha, Quatar nästa måndag.

Kommer bara att ta det lugnt i dag kring hotellet. Blir ett ispass, lite gym och ev. lite poolhäng. Som sagt jätte fint ute och man vill hitta på massor men svårt att orka i denna värme. Känner att jag sätt rätt mycket redan så ingen ångest av att vara hemma för en gångs skull=).

Har precis tagit med mig en cappuchino och croassiant från frukosten som jag nu sitter och avnjuter i lobbyn. Frukosten är jätte bra, de har allt man önskar sig och det ingår så det är toppen! Hade annars varit jätte jobbigt då vi inte har så vi kan laga man här i Dubai och kylen funkar dåligt. Men som jag sagt innan bara en bonus att vi är här och vi njuter av det som semester. Vi har jätte roligt i showen och är ett härligt gäng så trivs kanon.

Dröm er bort när ni ser bilderna nedan för det ser härlgit ut och på eftermiddagen/kvällen när vi var på vattenparken var det faktiskt riktigt skönt på stranden då vi badat i kallt poolvatten innan.
Burj al Arab,(Tower of the Arabs) is a luxury hotel located in Dubai, United Arab Emirates. It has been called 'The world's only 7 star Hotel' and is the third tallest hotel in the world; however, 39% of its total height is made up of non-occupiable space. Burj Al Arab stands on an artificial island 280 m (920 ft) from Jumeirah beach and is connected to the mainland by a private curving bridge. The shape of the structure is designed to mimic the sail of a ship.
Lite Girlposes då det inte är var dag man är på stranden med Burj al Arab i bakgrunden=)

Har det underbart!

Det enda jag kan säga för stunden är att jag njuter till 100 % av livet! Snacka om att vi hade tur som fick chansen att åka till Dubai och göra breakwork och ha semester för det är vad vi har just nu. Vi har 4 helt lediga dagar + 1 till innan vi reser vidare till Doha (där väntas också 1 veckas ledighet) så hinner verkligen se och göra massor! Man kan verkligen kalla detta en betald semester för vår resa hit står Disney för liksom boende. Sedan tjänar vi även en slant till fickpengar, så toppen! Det är ganska dyrt här och massor att se och göra så lätt att göra av med pengar men som sagt vi kallar detta semester så då gör det inget=). Visst är det jobb med men det är roligt! Mycket att lära men ändå väldigt avslappnat och kul då det är nytt så har det bra måste jag säga! Skulle ju egentligen varit hemma i Sverige och inte alls tjänat pengar och gjort något sepciellt så föredrar detta lät!

Vi börjar jobba i morgon så tar det lite lugnt denna morgon. Det har varit intensiva dagar och jobbigt då det är SUPER varmt! Varmaste jag varit i, ca 40 grader och stekande sol så svetten rinner efter 1 minut ute..Men finns airconditaion inne, i alla taxibilar och tom i busskurerna så här är man inte typisk svensk och går ut så fort man får chansen, det är raka motsatesen, går in så fort man får chansen.

I dag väntas ett besök upp i världens hägsta byggnad och besök på världens största köpcenter. Ja allt är störst, bäst och vackrast här... Innan det har vi hunnit med shopping på de olika souks, Dubai museum och sett lite av gamla Dubai, ett besök på stranden (och ja mamma vattnet var så varmt som över 30 grader så inte skönt...), en dags tripp till Abu Dhabi, badat med delfiner och varit på vattenland och åkt massor av vattenruschbanor. Så lever livet om  man säger så!  Har som vanligt fotat massor och lovar att det kommer när det blir lugnare! Här är ett litet smakprov;

Dags för utforskning av detta land mer än World trade centre området...

Vi bor på Ibis hotell som ni ser till vänster på bilden bakom flaggorna och inom samma komplex ligger arenan där vi haft reharsals. Så jag har i princip bara gått över denna "gårdsplan" de senaste 6 dagarna då mataffären även ligger här. Har jobbat från 9 till 18-19 varje kväll och varmt är det så man orkar inte göra något på lunchen och på kvällarna har det varit äta och sedan sova som stått på schemat. Varit ute och ätit några gånger då vi inte har matlagnings grejer här i Dubai och eftersom Matvey inte varit här så har jag tagit sällskap med andra vilket också varit skoj. Lätt att bli bekväm annars och bara vara med Matvey särskillt när det är fullt upp med jobb..

Men nu är han här lagomt till våra 4 lediga dagar. Så nu ska här upptäckas! Tjuvstartade i kväll innan han kom med ett besök till Mall of Emirates där Ski Dubai finns. Jag och en tjej var och åt god middag på en av mina favvo restauranger PF Chang som fanns där sedan tog vi oss en titt i köpcentret som var stort! Vi såg Ski dubai som är mellanösterns första inomhus skid och snöpark. Helt galet att man kan åkta skidor inomhus i minus grader...För min del räcker det med vinter i Augusti så fick endast bli några kort....
Ski resort measures 22,500 square meters covered with real snow all year round and houses the world’s largest indoor snow park at 3000 square meters. Ski Dubai has maintained temperature of -2° to -4° and has five different slopes of varying difficulty and lengthy with longest run of 400 meters. The indoor resort features an 85-meter-high indoor mountain with 5 slopes of varying steepness and difficulty, including a 400-metre-long run, the world's first indoor black run.
Mall of Emirates, stort mall med över 500 affärer...

Finns massor att göra här i Dubai, ja allt man kan tänka sig så får se vad vi hittar på inte helt bestämt än..Dags att sova nu efter en lång vecka..Men allt har gått bra och det är skoj! Gillar showen då den är väldigt mordern och annorlunda mot för våran,