Porto Alegre!

Tiden bara rullar på och fullt upp hela tiden så ledsen att jag ligger lite efter med uppdateringen..Porto Alegre var vi i förra veckan och här följer lite snabb redogöring för den veckan. Porto Alegre är ingen speciell stad med något jätte känt att se. Dock tycker jag ändå om att göra någonting i varje stad så jag kan säga att jag varit där och inte bara varit på ishallen och hotellet. Så jag och Matvey tog vore scooters och åkte in till centro. Där såg vi ett torg med en kyrka och teater samt var vi på en inomhus marknad och köpte lite färska grönsaker och super god glass=). Var jätte varmt den dagen så glassen smakade extra gott för den sakens skull. Dock var marknaden likvärdig den i Sao Paulo veckan innan så spenderande inte allt för lång tid där..Vi scootade sedan till hamnen och såg solnedgången. Det var inte alls så fint utan ganska smutsigt och provesoriskt med matstånd (man kan inte bada där, det är ca 1,5 h till havet) dock väldigt populärt för motionärer. Men som sagt vi såg staden lite iaf.
 
Vi bodde i Moinhos de vento, det finaste och rikaste distriktet, det var mysigt och mycket finare. Där åt vi bland annat på en lokal restaurant första kvällen vi kom in som var hur gått som helst! Annars gjorde vi inte så mycket då det var fullt upp med jobb och Matvey var sjuk 2 dagar så blev mest sova och vila på lediga tiden för att orka med... Men klagar ej vi han se lite av staden och jag klarade mig från att bli sjuk=) Dock en jobbig och tråkig vecka då Matvey var borta. Då får jag göra alla andra minre roliga nummer. Så skönt att ha honom tillbaka denna vecka!
 
Hoppas ni alla hade en trevlig midsommarafton i går och har en skön midsommardag! Här var det inget firande utan jobb men en lugnare vecka så det är skönt. Mer uppdatering kommer om denna vecka men avslutar med några få bilder för att ge er en liten känsla av Porto Alegre.
Scootering in Porto Alegre
Cathedral Metropolitana
Inside
Theatro Sao Pedro
Cute restaurant across from Mercado Publico
Mercado Publico Municipal
Popular biking/running/walking path a long the river.
Sunset by Por do sol no Guaiba
 
P.S Ledsen att jag blandar svenska och engelska men skriver alla mina texter till korten på engelska och kopierar dem bara hit för att tjäna lite tid=).

Kommentera inlägget här :