Thailand!

Bangkok, Thailand var vårt sista land i Asien innan ett break och sedan avslutningen på denna tour i Australien/Nya Zealand (där vi är nu). Vi hade endast en ledig dag i Bangkok och sedan väntade en lång vecka av massor av shower då vi sålde så bra att de förlängde veckan med shower även måndag och tisdag. Vi bodde på exakt samma ställe som för 2 år sedan som är ett fantastiskt hotell med utsikt över en flod, stor pool och en helt utsökt frukostbuffe. Vi tog vara på det och mest vilade upp oss då vi även hade samtal med vår högsta chef som var en tid att passa. Tack och lov att vi varit i Bangkok innan och packade in så mycket vi bara kunde då så kunde med gott samvete ta det lite lugnare denna gång. Bara att handla mat är mysigt i sig då man tar båt till mataffären. Vi var även på ett jätte mysigt fik, shoppade lite och var flera gånger till Asiatique, en bra nattmarknad intill vårat hotell med shopping, restaranger, och spas. Självklart blev det ett antal massage timmar och även fiskspa vilket var super underhållande att se Matvey som är jätte kicklig under fötterna=)
 
Tog mest kort med min telefon som är borttappad därav kan jag inte dela med mig något i från Bangkok i bilder...Ja glömde min telefon på ett av flygningarna i Australien och fick aldrig tillbaka den. Grämde mig hemskt länge över det särskillt då mina bilder är allt. Men som tur är har jag varit i Bangkok innan så har lite bilder därifrån sedan förr. Samt har jag oftast min riktiga kamera med mig om vi är i väg på något speciellt så har lite bilder men många gånger planerar man inte alltid vad man ska se och nästan alltid ser man något intressant man vill foto vilket då blir med telefonen så alla dessa bilder saknar jag..Hade gärna velat dela mig av det mysiga fiket vi var på samt vårat vackra hotell men tyvärr blir det inte så. Önskar så att jag hade dem men livet går vidare och som allt annat läker tiden såren. Men tänker än i dag på att jag saknar den! Har lärt mig en läxa att allt viktigt måste backas upp oftare!
 
Efter Bangkok åkte jag och Matvey till Phuket på semester i en vecka, det var mest sol och bad. Hade inte tid och ork att planera någon mer avancerad resa då vi hoppades på breakwork (som det även blev i sista minuten så tur var det). Vi bodde först några nätter i Pattong för att sedan åka norrut till Mai Khao Beach. Pattong var fullt av turister och stranden där är inte alls bra. Vi hyrde scooter och körde söder ut vilket var bättre. Mai Khao var trevligt då vi bodde på holiday inn resort som var underbart, privat strand och väldigt lugnt och fint men inget annat runtomkring än vårat resort. Perfect för några dagars avslappning innan lång resa över till USA. Dock kan jag säga att Thailand inte är någon dröm destination för semester för oss. Detta var andra gången vi var där och trodde det skulle bli bättre då vi var besvikna efter första året. Men inte så mycket bättre denna gång. Jag gillar Bangkok och vårat hotell i några dagar men skulle inte välja att åka till Thailand självmant. Men gratis semester säger man ju inte nej till så då duger det. Har tyvärr inte många bilder i från Phuket heller då kameran oftast immar igen när man tar fram den så enklare att använda telefonen. Men har 4 stycken från Kata Noi beach söder om Pattong som var bästa stranden vi var på.
 
Kata Noi beach in Phuket. We rented scooters and drove from Pattong, about 30 min, the beach here was much nicer!
Warm blue water to swim in but still not our favorite place.
Nice hotel right on the beach.
 
Efter Thailand åkte vi som sagt till USA och D20 för breakwork i 5 veckor. Vi var i samma städer som vi varit innan så gjorde inte något speciellt mer än at shoppa massor. Efter en längre tid i Asien längtade vi efter normal shopping vilket vi tog vara på! Alla bilder togs på telefonen så tyvärr inget att dela med mig av...Efter en snabb vistelse hemma i Sverige väntade Australien och Nya Zealand och mer om det kommer i nästa inlägg.
 
Tack för mig, hoppas vara tillbaka snart igen=)

Kommentera inlägget här :