Jordbävning i Taiwan!

Som ni kanske har sett och hört har det varit jordbävning i Taiwan. Den var i går natt 4.00 lokal tid och det var vår andra natt i Taipei, Taiwan. Vi sover väldigt dåligt pga av jetlag och låg halv vakna och kunde självklart inte missa den då jordbävningen varade länge. Hela sängen skakade och man riktigt såg hur rummet rörde sig. Först fattade vi inte riktigt vad det var men förstod ganska snabbt vad som hände. Det beräknades till en magnitud på 6,4. Som tur var blev det inga skader här i Taipei och vi mår bra, lyckligt lottade måste jag säga. Dock lider jag med de drabbade!
 
Jag skrev och berättade för Aftonbladet om hur det var och de kontaktade mig för en intervju. Nedan är intervjun därifrån liksom en annan jag såg från Hela hälsingland senare.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22216783.ab
 
http://www.helahalsingland.se/halsingland/bollnas/bollnasbo-i-jordbavningsdrabbade-taiwan-over-220-har-raddats-ur-rasmassorna
 
Kan för övrigt säga att min lediga tid i Sverige var toppen! Så glad att jag fick chansen att träffa så många av er och till er jag inte han träffa kommer jag igen om ca 2 månader så då försöker vi då! Det var skönt att känna på lite svensk vinter och leva lite svensson liv men nu är det dags för jobb igen vilket jag ser fram emot då jag känner mig utvilad och redo samt förväntansfull att besöka några nya länder.
 
Resan hit till Taipei gick bra. Den var rätt enkel och smidig men har drabbats av jobbig jetlag. Har sovit dåligt på nätterna men det börjar sakta vända så tur är det. Vet inte varför den är så illa, kankse för att jag var rätt utvilad från semestern hemma innan?? Vi hade träning och genrep i går, var ledig i dag då det är Kinesiskt nyår (dock inget vi riktigt märkt av då vi inte firar det mer än att affärer och visa saker stänger tidigare). Vi har mest tagit det lugnt sedan vi kom hit och bara försökt komma in i lite rutiner igen och laddar för show. Vi har 2 shower/dag i 5 dagar nu så måndag-fredag jobb sedan är vi lediga i 3 dagar innan vi flyger vidare till Vietnam. Då hoppas jag hinna se lite mer av Taipei!
 
Må så gott alla och var rädda om varandra!
 
Gott Kinesiskt nyår!

Kommentera inlägget här :