Here I am again=)

Börjar varje inlägg likadant numera, närmare bestämt ursäkta dålig uppdatering...Har verkligen kommit av mig då vardagen bara rullar på hela tiden och svårt att komma in i det igen efter avbrott. Särskillt när jag har massor av bilder att gå igenom som jag sedan vill dela med mig av vilket tar sin tid. Men kommer rycka upp mig då det är lite lugnare nu så hoppas ha dem här inom kort! Bara internet vill funka dvs för just nu är det alldels för dåligt och långsamt på hotellet men ska försöka mitt bästa!
 
Kan berätta lite om min vardag den senaste tiden för er som är intresesrad så länge. Efter att vi slutade med shower i Bangkok den 5 April åkte jag och Matvey till Phuket en vecka för semster som jag nämde tidigare. Det var underbart och lovar att berätta mer om det sedan! Dock blev det ingen hemresa den 14 april som planerat utan 2 dagar in på semestern hörde Judy av sig och frågar om vi har möjlighet till breakwork. Självklart ville vi det men var ju som sagt redan på semester då hon inte hade något klart när vi slutade jobba. Men vi hade sådan himla tur att det gick att få till ändå så det blev först en vecka på stranden och sedan flög vi till USA och närmare bestämt showen D20, 100 years of magic som då var i Houston. Det är en helt ny show för oss som vi aldrig har sett och många nya ansikten men även några bekanta. Showen behöver egenltigen inte så mycket hjälp men önskade ett extra par, antagligen utifall något skulle hända eftersom de inte har extra par. Men än så länge har det varit rätt lugnt, gör inte så mycket i showen men det är också lite skönt då det faktiskt är våran semester just nu. Lite lagom aktiv vila då vi har möjlighet att åka skridskor och behålla lite iskänsla men ändå ta det lugnt.
 
Det blir ändå mycket nytt då vi inte kan några nummer alls, många nya namn att lära sig och det tar helt enkelt lite tid att komma in sig helt. Trots att det är exakt samma jobb och allt funkar likadant på alla showen kan alla små detaljer skilja och spela en stor roll. Sedan hade jag en rapport kvar att lämna in till kursen jag läser som jag hade tänkt göra när jag kom till Sverige vilket också stressade upp mig lite. Men fick i hop den och skickade in den i går så nu är även det ur vägen. Tror även att kroppen automatiskt känner av att det är "break" så man blir mer avslappnad och trött på ett annat sätt av resan som jag ofta blir när jag reser hem efter tour. 
 
För tillfället är vi i Baton Rouge, LA (inte Los Angeles som jag först trodde utan att läsa ordentligt utan Louisiana...) En mindre stad med drygt 230 000 invånare ca 1,5 timme i från New Orleans. Här är inget speciellt att göra vilket är väldigt skönt då jag äntligen känner att jag börjar hinna i kapp med allt. Vi började i Houston med D20 men då var det bara jobb då vi kom dit en torsdag. Som tur är har vi varit där innan så hade inte allt för mycket ångest över det. Sedan var det Corpus Christy, Texas och New Orleans, LA där allt gick i ett. Nästa vecka är Tampa, Florida innan vi flyger hem en snabbis för att sedan börja i Australien med vår show i slutet på maj. 
 
Så så ligger det till för stunden, mer uppdatering kommer förhoppningsvis inom kort med resten av mina upplevelser från Asien och även lite mer om veckorna här i USA. Men allt är bara bra med oss och vi trivs bra här med D20. Vi är jätte tacksamma för breakwork, perfekt med några veckor i USA då vi saknat shoppingen här och har lite små saker att fixa för vår vardag. Hoppas allt är bra med er alla! 
 
Jag och min "Rabbit" tackar för oss och återkommer inom kort. Foto från Penang, Malasia,

Kommentera inlägget här :