Happy thanksgiving!

Ja i dag är det thanksgiving här i USA som nog är den största högtiden i USA skulle jag vilja säga, ja det är nästan så det är större än jul. Man äter kalkon och pumkinpie och massa god mat med familjerna och har det mysigt. Jag kommer aldrig glömma min första thanksgiving jag firade i Fairfiled för 2 år sedan. Inget familjefirande i år men vi hade genemsam lunch för alla i disney på en restaurang. Det var buffé med all tänkbar mat som hör till så det var riktigt gott ändå.


Thanksgiving i Fairfield för 2 år sedan med fam. Coursen och Siri.

Efter det har jag bara tagit det lugnt och tittat på snövit och de 7 dvärgarna som var på TV. Det var jätte längesedan jag såg den filmen så det var bra att få det uppfrächat i minne vad den handlar om med tanke om att jag faktiskt spelar dessa roller.. (Jag har varit alla dvärgarna utom trötter och toker). Ja det har nästan blivit som lite julfirande då den filmen är med i Disney timmen hemma i sverige på julafton..Åhhh nu längtar jag till jul.....

Ja jag och mamma har funderat länge på vad alla de små dvärgara heter på svenska..Jag kan alla på engelska men har inte vetat vad jag ska översätta dem till. Det kan ju vara rätt viktigt då jag faktiskt spelar dessa roller på isen..Nu när jag såg snövot filmen passade jag på att slå upp dem alla och här följer översättning för den som är intresserad.. ( Kanske är dags för en repetition för alla småföräldrar då det kanske är dags snart för dessa filmer..=) Nu vet ni vilka jag pratar om i fortsättningen mamma=)

Dopey=Toker: den yngsta, sötaste och dummaste av de sju, och den enda som helt skallig och skägglös, bär en för stor limegrön tunika och lila lock.

Grumpy= Butter: den grouchiest och mest GNIDARAKTIG i gruppen, trots att även han är ytterst ägnas åt den vackra Snövit, bär en röd tunika, långt vitt hår och skägg.

Doc= Kloker: den enda av de dvärgar att bära glasögon (så förmodligen de mest intellektuella), bär en orange-brun tunika, långt vitt hår och skägg.

Happy= Glader: det mest runda av dvärgar, bär en brun tvåfärgad tunika, gult lock, långt vitt hår och skägg.

Bashful=Blyger: väcker hans blyga naturen genom en klassisk utgör av blyghet (händerna knäppta bakom ryggen, något axlar upp, ögonen uppåtvända), ibland svårt att skilja mellan prosit och Sleepy, skildras i lila tunika och magenta lock (på video), samt långa vita hår och skägg.

Sneezy=
Prosit: ofta visas med ett finger under näsan, som om du försöker kväva en nysning, ibland svårt att skilja mellan Sleepy och Blyger, bär en gul-brun tunika, långt vitt hår och skägg.

Sleepy=
Trötter: kanske det svåraste att skilja mellan Sleepy och Blyger, även om han bär en ständigt sömnig ser, tungt lock uttryck i ansiktet, bär en brun tunika, grön mössa, långt vitt hår och skägg.

Kommentarer :

#1: Mamma.

BRA!!!

Det var Kloker vi glömde när vi slog våra kloka huvuden ihop och funderade här på jobbet...:) och det var ju honom Du spelade när vi var och tittade.

Så roligt att få se och verkligen jullikt som Du säger... Vi kommer verkligen att sakna Dig i jul... men som sagt vi har många minnen att leva på :)

Återigen Tack för allt, fina shower och en otroligt fin guidning i NY. Du är verkligen vår egen lilla reseledare :)

Kramar och Tack från familjen som saknar Dig.

skriven

Kommentera inlägget här :