Yoga!

Måste säga att jag gillar yoga mer och mer. Har kört lite på sidan om sedan jag började med Disney då en tjej inspirerade mig och kanske de senaste året eller så ett pass i veckan själv men inte så mycket klasser. Men har haft riktigt tur och varit på bra klasser de senaste veckorna där jag lärt mig något varje gång. Oftast är inte yoga jätte bra på gym som jag nämnt innan utan bättre på riktiga yoga studios men de senaste gångerna har det varit bra och klasserna har varit värd att gå på, liksom i dag. Var en 45 min klass (yoga kör jag dock gärna lite längre) men den var bra. Körde med mycket flow vilket jag gillar för då känns det som man jobbar mer + en del positioner jag brukar köra + en ny jag lärde mig. Man får sådan härlig känsla i kroppen efteråt. Det kan bli riktigt jobbigt om man kör på och man använder massor av muskler man inte normalt använder. Men ändå blir man inte helt död i kroppen efteråt. De senaste veckorna har jag kört mer än vanligt av yoga och mindre annat (ett crossfitpass och löpning men inte insenety och massor av gym). Jag känner mig mer fit eller slim eller vad man nu ska säga i kroppen och ändå stark. Annars lätt att bli mindre men då tappar man all muskelmassa och blir klen vilket är fel. Måste säga att detta upplägg passar mig bra nu såhär i mitten på tour när kroppen är rätt trött och man inte orkar köra massor av pass. 2 gympass/veckan och utöver det yoga kör jag på! Förutom all is och träning inför showen...
 
Kom precis på att jag inte har en några bilder av när jag gör yoga så tror jag ska försöka ta det. Alltid roligt att se vad jag gör istället för att bara läsa. Finns massor av coola positioner. Förhoppningsvis kommer det i framtiden=)
 
Dags för lite kvällfika nu innan sängen väntar, Show redan 10.30 i morgon men som tur är ledig fram till kvällshowen=).
 
Det får bli denna bild på veckans deal, en säck med grapefruit (7 st) för 3 dollar om man köpte 2 (så delade med Johan) i stället för att köpa en grape för ca 1.50 dollar, det kallar jag fynd! Nyttigt och gott!

Kommentera inlägget här :