New Orleans, LA!

Här kommer äntligen lite härliga foton i från vår minisemester till New Orleans då mamma och pappa var och hälsade på.. Det var allas första gång där och måste säga att det är en annorluda amerikansk stad med massor av personligheter och konst och musik av alla dess slag. Det är alltid underhållande på gatorna på alla sätt och vis!

Dag 1:
Vi bodde på ett jätte bra hotell i French quarter inte långt i från kända Bourbon street. Vi började med att äta kända Po boys på mothers till lunch innan vi gick till Jackson square och drack kaffe och åt bignets på Cafe Du Monde.
Mothers
Promenad mot Jackson square
Efter lunch och fika var vi full av energi och utforskade Jackson square där bla. St. Louis Cathedral finns.
Efter det gick vi till Louis Amstrong park en sväng innan vi började utforska Bourbon street där det bjöds på personligheter på en gång!
Efter lite vätskepaus knallade vi hem till hotellet där det var happy hour med mat och avslutade kvällen med en sväng till outlets men ingen jätte succe till shopping blev det..Sängen lockade mer efter en lååååååång dag!

Dag 2:
Efter frukost tog vi street car till City park där vi promenerade ett tag innan vi bytte street car och besökte en kyrkogård. Låter kanske konstigt att besöka en kyrkogård men det är faktiskt en turist attraktion i New Orleans. Såhär står det på internet:
Only in New Orleans, which is unique in so many ways, could cemeteries be major tourist attractions. However, because the city is built on a swamp, the deceased have to be buried above ground here in elaborate stone crypts and mausoleums. Over time the cemeteries, with elaborate sculptures and other decorative artwork embellishing the tombs, have come to come to resemble small villages. They are known by the nickname of “Cities of the Dead.”
Streetcar i New Orleans
City park som är 50% större än central park i New York.
La fayette cemetery No. 1

Därefter var det lunchdags som blev på Hard Rock cafe. Följt av ett besök på French market. Efter det blev det en liten powernap på hotellet innan happy hour och middag. Mamma, pappa och jag avslutade det hela med en drink på carousel bar som beskrivs såhär på hemsidan:
The famous Carousel Bar & Lounge in Hotel Monteleone is a long-time favorite New Orleans hotspot. The classic New Orleans hotel bar is the city’s only revolving bar. For decades, it has lured guests in to take a spin on the 25-seat, bright, circus-clad Merry-Go-Round. This year, Vogue Living named our bar one of the Top 20 Bars in the World.
Familjeskål=)

Dag 3:
Efter frukost blev buss tillbaka till Biloxi, MS där det var dags för vår första show för veckan. Jag och Matvey är nöjda liksom mamma och pappa får jag hoppas=) 2 intensiva dygn men fler minnen för livet!

Egen tid!

Egen tid står på schemat just nu då det varit rätt intensivt på sistone. Ligger lite efter i min uppdatering då det varit fullt upp med jobb, julmys, familje besök osv. den senaste tiden men då vi har några lediga dagar här i Toronto för oss själva passar jag på att vila upp mig och komma i kapp! Ser faktiskt fram emot det. Sitter just nu på starbucks och tittar på folk, dricker kaffe och surfar på internet samtidigt som jag såg de första snöflingorna flyga utanför, dock varade det inte länge...Men är mycket kallare än det varit så hänger i luften tror jag, (-1 och isvind).

Tar det bara lugnt i dag då kroppen är sliten och sovit dåligt, (somnade 2.30 eftar att ha packat och blev väckt 7 av att få reda på att Matvey ej kunde resa i dag). Somnade om en stund efter lite familje skype men trött ändå. Vi passar på att vara ute på då rummet känns väldigt tomt då alla julgrejer är borta. Orkade inte packa upp allt igen och lite orolig för vikten då vi kommer att flyga så skickade det med bussen. Men det är ok, har myst tillräckligt på rummet då vi bott där i 2 veckor och bara tagit hissen ner till arenan så med mycket jobb har vi inte varit ute på massor den senaste tiden så blir toppen. Bra träning för mig att återigen anpassa mig till snabba förändringar och bara gilla läget. Allt har en mening och så länge vi har varandra klagar jag inte. Så glad att de lät mig stanna. Vi får se vart vi är på nyår men gör bara det bästa av det hela! Har haft en mysig jul och precis haft besök av mamma och pappa och åkte en riktigt bra sista show för 2014 så jag är så nöjd ändå. Ser fram emot 2015!
Utomhus isrink där det var disco en kväll men alldeles för mycket folk för vår del så nöjde oss med att titta på.
Toronto CN tower by night.

Trevlig kväll!

Vad vi trodde skulle vara vår sista kväll i Toronto var riktigt trevlig! Efter att ha jobbat 10 dagar i sträck var det vår tur att få sitta i publiken då vi var och såg Blades on stage här i Toronto på Princess of Wales Theatre. En föredetta Disney åkare är med i showen och hade fixat biljetter åt oss. Det är en julshow som varar i 2 veckor och vi hade sådan tur att det stämde att gå och se den i går kväll efter våra shower. Det var en annorlunda show med en blanding av nummer i från kända musikaler och julsånger med bla. kända Elvis stojko och många andra duktiga åkare. Efter showen blev det umgänge på en bar intill med några castmedlemmar från Blades on stage och några fler Disney åkare. Det visade sig att konståkningsvälrden är liten och de flesta har någon gång i tiden åkt för Disney On Ice=)
Konståknings världen är liten...
Kunde inte låta bli och ta en bild med Elvis stojko=) Tänkte på dig Agneta, troget konståkningsfan när jag tog den bilden=)

Men i morse visade det sig att det inte blir vår sista kväll i Toronto då Matveys pass är inlåst i en office crate som nu är på väg med lastbil till vår nästa stad som är Wheeling, WV. Eftersom vi ska över gränsen måste man ha pass... Jag hade sådan tur och fick stanna med Matvey då det faktiskt är nyår snart... Vi måste vänta på att lastbilen kommer fram, passet blir framtaget och skickat till Toronto sedan flyger vi till Wheeling. Vi vet inte när men kan tänka mig torsdag. Vi har vår första show torsdag kväll så förhoppningsvis hinner vi till dess..Fram tills vi vet mer tar vi vara på några extra dagar i Toronto som helt klart är bättre än Wheeling, WV! Vi har varandra och tur är det=)