Happy thanksgiving!

 Önskar jag och Matvey er alla åtminstonde till alla våra amerikanska bekanta=)
 
 I dag firas Thanksgiving här i USA. En högtid som numera blivit en tradition även för oss då detta är mitt 7:e år i USA.  Snacka om att tiden går fort, jag firade min första thanksgiving 2008 med familjen Coursen och föll direkt för det. Det påminner mycket om julfirandet för min del, eller åtminstone känslomässigt. Allt handlar om att vara tacksam för det man har och visa uppskattning och mycket tid spenderas med familj/vänner och man bara umgås och myser. Det upplevs inte lika stressigt som julen kan vara vilket i bland kan vara riktigt skönt.. Vi hade turen att få vara lediga i dag och det ordnades knytkalas på ishallen då vi fick tillgång till köket där. Det bjöds på mycket omtanke och mat av olika de slag då det var en väldigt internationell familj som firade=).
 
Jag är så otroligt tacksam att jag har möjlighet att resa världen runt och jobba med världens bästa jobb och samtidigt lära känns så många olika människor från världens alla länder. Dessutom träffat en otroligt gullig kille som alltid bryr sig om mig. Det enda som saknas är min kära familj och vänner hemmifrån då hade allt varit helt perfekt. Men inget kan väl vara helt perfekt utan man får lära sig leva med att det är så. Dock tacksam för att internet och skype finns. Ni alla finns alltid med mig i mina tankar!
 
Love you all! Härmed är "the holidayseason" invigd!
 
Happy thanksgiving!

Kommentarer :

#1: Susanna Maria J

Så kul! Happy Thanksgiving :D <3

skriven

Kommentera inlägget här :