Dreamy camera cafe!

Lika drömmande och vackert som bilden!!!
 
Det var ett annat par från Disney som hittade detta cafe och var dit förra veckan. Efter att ha sett bilder och läst mer om det var det självklart att jag ville dit själv! Dreamy camera cafe ligger utanför Seoul, ca 80 km i ett mycket lugnare Yangpyeong-gun, Paret som driver cafet är arme piloter (numera är frun Myung-hee hemma och mannen Park hjälper till när han inte flyger).  Den ursprungliga idén bakom denna konstruktion var att bygga en plats där människor kan dela sina berättelser och hjälpa varandra att uppnå sina drömmar. De måsta bli en plats där Park kunde fullfölja sin passion för fotografering, hans fru äga ett café bort från stressen och stadslivet och deras dotter kunna bo i ett hus med sitt eget rum och en hund. 2013 blev drömmen verklighet då de öppnade Dreamy camera cafe, en 2 vånings vintage German Rolleiflex film camera på deras gård dit människor från hela världen kommer för att ta del av deras historia, skriva "bucketlists" och vykort medan de dricker kaffe. Det är verkligen inget vanligt cafe dit man kommer för en snabb kopp kaffe utan här vill man stanna länge!
 
Det var 6 av oss som var dit i går och stannade säkert över 3 timmar...Jag hade kunnat stanna minst 3 timmar till men tyvärr är det en lång resa på nästan 2,5 timme i från vårat hotell så var tvungen att bege oss. Trots den långa resan var det verkligen värt besöket och jag är tacksam att vi tog oss dit och fick ta del av deras historia och förhoppningsvis kommer våra drömmar att gå i uppfyllelse=) Eller som Walt Disney once said, “if you can dream it, you can achieve it,” vilket är sant för min del då ett av mina stora mål i livet var att åka för Disney On Ice och den drömmen lever jag än! Vilket jag äterigen är evigt tacksam för då platser som detta hade jag aldrig annars fått uppleva...
 
 
Läs mer om historien här: http://seoulsearching.net/2014/07/30/a-picture-perfect-cafe/
 
Dreamy camera cafe på gården med deras hus.
En del av Parks kamera kollektion.
Alla får skriva bucketlists som sätts upp på väggen, vilket jag gjorde=)
Det var 6 av oss som var hit och umgicks, drack kaffe, skrev kort och "bucketlists" och drömmde oss bort ett tag=) En mycket trevlig fika stund!
 
Dreamy camera cafe i vacker natur där deras hundar kan springa lös!
Maria inside =)
Självklart fick vi bjuda på lite unika tallanger genom några lyft innan hemfärd=)
 
 
Detta cafe är listat som nr 5 på listan av bäst designade cafes i världen enligt Designcurial. Vem vet vi kanske får chansen att besöka några fler framöver... Läs mer här:
 
 
 

Kommentera inlägget här :