Hungrig?? Då är Itaewon inte helt fel distrikt!

Itaewon är ett annat distrikt i Seoul som är väldigt populärt bland turister. Det är känt som "western town" och påminner om ett Chinatown i västländer. Här kan man hitta all slags internationell mat som kanske inte lika vanlig runt om i Seoul tex mat från Indien, Turkiet, Mexiko, Thailand, Tyskland, Spanien, England, Frankrike, Italien och USA. Det finns även marknad och shopping samt barer och Itaewon är ett av de populära utgångställerna i Seoul tillsammans med Gangnam och Hongdae.
 
Jag har hunnit med att vara dit 2 gånger, en gång själv när jag bara strosade runt och spanade in alla restauranger då middag väntade hemma=) Sedan var jag och Matvey dit en söndag eftermiddag och åt lunch och fikade. Med hjälp av tripadvisor fick jag tips om en amerikansk lunch restaurang, (Matvey fick välja och ville då ha självklart ha amerikanskt) , det blev klassiska Philly cheesesteak sandwishes (cheesesteak, also known as a Philadelphia cheesesteakPhilly cheesesteakcheesesteak sandwichcheese steak, or steak and cheese, is a sandwich made from thinly sliced pieces of steak and melted cheese with onions and peppers in a long hoagie roll. A popular regional fast food, it has its roots in Philadelphia. Det är lite för "kladdigt" för min del men kan vara gott någon gång i bland om det är lagat rätt och Rye Post som vi var på får en 5 poängare då det var helt efter förväntan. Vi fortsatte i det amerikanska spåret så det blev sedan fika på tartines too (TARTINE too... Is a authentic American Pie Cafe) med utsökt hembakade amerikanska pajer som också var väl värt besöket. Ja i bland får man unna sig=) Blir nog några fler besök till Itaewon då det är lämpligt med en så stor variation på mat samt ett härligt distrikt inte allt för långt i från hotellet.
 
Hade gärna testat massor av fler restauranger/barer/fik då det är en stor del av resandet och utforskandet av nya platser men bara för att vi reser och lever som vi gör går det inte att äta ute hela tiden. Jag är så lyckligt lottad som har Matvey som är JÄTTE duktig på att laga mat och gillar att exprimentera och testa nya saker så jag äter alltid på en 5 stjärnig internationell restaurang som sällan gör en besviken. Är så impad av vad han kan särskillt med tanke på att vi lagar på ett hotell rum. Så vi gör det riktigt bra tycker jag som tar oss tid att handla och laga hemma när det finns massor som väntar runt hörnet. Vilket jag är tacksam för då hemlagat alltid är bäst särskillt om man tränar hårt som vi gör men som sagt i bland måste man gå ut och testa på!
 
Karta av Itaewon
International food street in Itaewon. 
Blev inte jätte många kort med kameran men ni kan tänka er en gata full av restauranger i denna stil med mat från världens alla länder.
Cool building
Seoul central Masjid, Koreas first and Seouls only mosque.
 

Kommentera inlägget här :