Shizuoka!

Här har vi nu varit i en vecka och det är dags att resa vidare i morgon. Detta är första nya staden (utav 2) för denna Japan tour. För 2 år sedan var vi i Japan en månad längre än denna gång och uppträdde i 4 till städer som ej är med denna gång men som sagt Shizuoka och Matsumoto (som vi reser till i morgon) är nya för denna gång vilket är skoj.
 
Dock inget jätte speciellt att göra här i Shizuoka, det är första lite mindre staden vi uppträder i dock kollade jag precis Wikipedia och det bor hela ca 700 000 mäniskor här så jätte liten staden är det inte men i jämförelse med de andra japanska städerna är den mindre.. Jag såg faktiskt fram emot att inte ha så mycket att göra då det hela tiden varit fullt upp fram tills nu. Det visade sig att jag och Matvey hade varsit rum denna vecka då rummen är väldigt små vilket först kändes jätte konstigt då vi alltid bor tillsammans och har en del packning gemensamt men de var mittemot varandra så enkelt att gå emellan. Höll till mest i mitt rum där vi lagade mat och så men skönt med 2 rum för packningens skull. Jag tog vara på att ha mitt egna rum och inredde det riktigt flickigt med ljus, blommor, dofter och passade på att ha flera små spa kväller med bubbelbad, maniky/pedikyr osv. Hade tänkt läsa och bara vara själv men det visade sig att det fanns shopping, starbucks och allt man kan tänka sig intill hotellet så var ändå lätt att fördriva tiden och vara ute på...Vi var alla och bowlade kvällen vi kom hit så det tog också lite tid.  Sedan var jag bla. och klippte mig en dag med en annan tjej och shoppade lite så tiden gick fort! Vi hade 2 lediga dagar innan vi började jobba och 2 efter att vi var klara med jobb.
 
Jag var i väg och såg en shrine som låg på ett berg med utsikt över havet men mycket mer till sightseeing än så blev det inte. Man kan åka till havet även här och bada (Matvey var i väg med några en sväng när jag klippte mig) men det blev aldrig av för mig då det har varit spöregn båda i går och i dag när vi var lediga. Ja det har ösregnat hela dagarna så man vill inte vara ute mer än nödvändigt. Så det förstörde planerna med havet och ev. mer sighseeing. Det blev lite mer shopping i stället och ganska mycket sova vilket behövdes. Har även varit på gymet då vi hittade ett riktigt gamalt med gångavstånd men det funkade bra. Var även på hotyoga i eftermiddag och sedan på ett onsen nu på kvällen vilket var jätte skönt. Snacka om en riktigt må bra dag. Men klagar inte, är väldigt trött, tror vädret påverkar också då de säger att det är en tyfon på väg därför det regnar så mycket. Så jag snacka om att tiden går fort...Vi har nu bara 3 veckor kvar i Japan, vilket är ofattbart!
 
Vi bussar till Matsumoto i morgon med samling 10.30 och är framme vid 14.30 så en enkel resa. Vilket är skönt. tänkte försöka hinna på gymet i morgon bitti innan vi reser så det är gjort. Så sängen väntar nu,
 
Natti natt
 
 
P.S bilder i från utflykten kommer i morogn då internet är långsamt just nu.
 
 
 

Kommentera inlägget här :