Copacabana Beach

Kända Copacabana beach i Rio de Janeiro

I Jakt på det perfekta hoppet=)

Tyvärr hann vi inte spendera en heldag på stranden då vi hade så fullt upp men han med några kort efter att vi ätit lunch intill stranden på vår sightseeign dag. Kände på vattnet som var riktigt kallt...Dock väldigt vackert! Bjuder på bättre utsiktsbilder av stranden i senare inlägg.

Tyvärr blir det inte fler beachdagar då Sao Paulo inte ligger intill havet (ca 1,5 h resa) men vi har pool på hotellet så lite mer sol kanske vi kan få iaf=) Det hoppas jag på för det hade varit skönt, dock har det inte lovat jätte bra väder så vi får se hur det blir men ska bli skönt att vara lite ledig innan nästa tuffa vecka!

Living my dream!

Pool, bubbelpool och sköna soffor med utsikt översundet, vårt hotell var inte illa i Rio, väldigt avslappnade!

Vem skulle inte kalla detta drömliv?? Ja hotellet vi bodde på i Rio de Janeiro var verkligen inte att klaga på, helt nybyggt inför OS 2016. Nya fina rum med super sköna sängar, nesspresso kaffe maskin på rummet, stor jätte god frukost buffé och denna pool med utsikt över staden. Lyxhotell men också ett tufft show schema med 12 shower som var jobbigt! Blev hängig första dagen och det var en plåga

att ta sig igenom dessa 3 shower. Fick sedan vara hemma en dag då hela kroppen gjorde ont, jag sov hela dagen... Det blev inget mer utan piggade på mig. Haft lite ont i halsen efteråt men hostar lite nu bara men mår bra så är på bättringsvägen=).

Finns otroligt mycket att se i Rio men tyvärr bodde vi en bit bort från kända copacabana beach där det händer lite mer och trafiken är inte att leka med så när vi jobbade blev det inte mycket mer än äta, sova och njuta lite av fina hotellet. Men vi han med en heldag med sightseeing, en ordnad dag av en kille som är i från Brasilien vilket var toppen då det inte är helt säkert att ta sig runt själv (Rio är klassad som en av de top 10 farligaste städerna i världen). Även lämpligt med minibussar i denna trafik som det är. Vi testade även på hang gliding som var hur härligt som helst, vilken utsikt säger jag bara!

Var fortfarande små hängig i början av veckan och hade mycket att plugga på inför ett sista prov jag hade därav dålig uppdatering...Har massor av härliga bilder jag kommer att bjuda på framöver men tyvärr är internet dåligt denna vecka så får se hur det går.

Men allt är bara bra iaf och vi kom fram välbehållna till Sao Paulo där vi är nu i 2 veckor. Vi bussade i måndags, en resa på ca 6 timmar. Vi åkte 12.30 så reste under dagstid för en gångs skull så han se en del vilket var skoj, de bjöds på fin natur och mycket berg och dalar. Vi är i full gång med showerna för denna vecka även här fullt upp! 12 st denna vecka, ledig månd-onsd (bara principal ice onsdag kväll) sedan en 12 pack nästa vecka, dvs 3 shower/dag 4 dagar i rad...dock är isen mycket mindre denna vecka vilket gör det lite lättare...Vi har vårat opening night party på måndag samt blir det lite sighseeing av Sao Paulo när vi är lediga då vi inte gjorde det denna vecka så lite roligt väntar allt bland allt jobb=)

Skickar lite soliga hälsningar i från Sao Paulo till ett kallt Sverige om jag förstårr rätt=)

Brasilia!

Då var det dags att lämna Brasilia. Vår första vecka med show är avklarad och det är nu dags att bege oss på resande fot igen. Något jag ser fram emot. Vi har bott på samma hotell i över 2 veckor vilket är väldigt länge för oss då vi normalt reser varje vecka. Som jag berättade innan är det inte jätte mycket till sightseeing här i Brasilia då det är huvudstaden och mest med regerings byggnader mm. Så på så sätt en bra stad att ha reharsals i och perfekt då jag mest pluggat ändå den gångna tiden.

Publiken har varit helt fantastisk denna första vecka. Inte alls fullsatt men ljudnivå som en riktig rockkonsert, verkligen en högljudd publik vilket vi älskar! Hoppas det fortsätter så. Vi sitter nu på flygplatsen på väg till Rio De Janeiro där betydligt mer sightseeing väntar, längtar! Har sedan tufft schema med 12 shower så uppdatering kommer när den kommer.. Avslutar med några bilder från Brasilia som jag lovade=):

På väg in i Metropolitan Cathedral,
En mycket annorlunda kyrka.
Itamaraty Palace
National Congress Palace
Pontao do Lago Sul
Ett mysigt område längs med en sjö där vi åt lunch en dag samt var vi dit en kväll och åt middag.

Bye bye Brasilia!

Bra avslut och härlig start!

Måste säga att det blev ett bra avslut på vår reharsals period här i Brasilien och en bra start på denna vecka och touren då det är premiär här i Brasilia i kväll som jag är helt redo för!

Vi avslutade vår reharsals period i söndags med 2 techruns, dvs. full show med allt. Det gick bra och Tara vår PD var nöjd så ingen mer träning behövs innan premiären i dag tisdag vilket är skönt så alla kunde njuta helt av att vara ledig i går. Vi har bara principal ice som innan en vanlig premiär vecka i dag så åker vid 15.00 och show 19.30 så skön start på veckan. Självklart var det ingen sol i går när vi var lediga, (har varit helt monligt varje dag vi är lediga och solen skiner när vi ska jobba...) Men det har nog varit lika bra för min del då jag pluggar för fullt. Har en tenta kvar på kursen: Kropp: Fysisk aktivitet, näring och hälsa som jag har läst. (Skulle ha skrivit tentan 24 Mars men var alldeles för fullt upp i England med breakwork så jag valde att inte skriva den och vänta tills omtentan som var i lördags). Tyvärr kom jag helt av mig av pluggandet och fick börja om igen när jag kom till Brasilien...Så de senaste 2 veckorna har jag inte varit social alls utan bara gjort det jag ska på isen och pluggaat varje morgon och kväll. Men skam den som ger sig jag klarade tentan och nu är kursen avklarad=) Så 7,5 poäng till att lägga i bagaget vilket alltid är något. Det har faktiskt varit väldigt intressant och kul när jag väl kom i gång så jag är glad att jag tog mig igenom det trots att det inte är jätte lätt med diciplin när man reser och jobbar som vi gör..Hade dessutom otur att hela skolportalen var nerlagd lördag/söndag (skulle ha tentat lördag men fick lägga allt åt sidan och tenta måndag i stället). Vilket var frustrerande då jag inte kunde repetera innan samt inte helt slappna av och vara ledig i lördags då jag visste att det skulle komma.

Men som sagt efter en hel dag av bara plugg och tenta i går fick jag beskedet i dag att jag klarat mig. Vilket känns toppen! Nu är jag redo för premiären i kväll samt lite mer sightseeing av Brasilien. Har haft tur att det bara varit mycket jobb ändå denna tiden i Brasilia och inte jätte mycket till sightseeing här så känner att jag inte offrat något.  Vi showar här i Brasilia tisdag-söndag sedan flyger vi till Rio Janero på måndag vilket jag längtar till. Ska bli så spännande att se den staden, har en heldag at sighseeing inplanerad tisdag som jag redan nu längtar till!

Ledsen att det blev ett långt inlägg och inga roliga bilder....Men lovar att bättra mig till nästa!

Teknik video

Åh vad kul det är att vara tillbaka på jobbet! Älskar att vara uppe i luften, snurra fort och böja kroppen i olika konstiga positioner=)

Här är vår nya teknik video så ni ser vad vi sysslar med. Måste säga att det ser lite säkrare ut och med mer fart sedan vår allra första video, som man säger träning ger färdighet!

Allt rullar på för fullt här i Brasilien och vi kämpar på mot nya mål. Känns bra att vara i gång igen och formen känns bra, var lagom balans mellan vila och jobb för att inte bli för ringrostig. Hade bara ett möte i morse och har sedan varit lediga hela dagen så det var skönt. Blir heldagar framöver och rätt intensivt så passar på att ta det lugnt i dag. Bäst att skynda långsamt.

Hoppas allt är bra med er alla!

Då var jag på plats!

Resan till Brasilien gick bra, självklart lång (ca 27 h dörr till dörr) men inte på värsta viset, Långflyget var över natten så sov faktiskt typ hela tiden, inte den bästa sömnen kanske men det gick fort iaf. Har nog aldrig flygit så långt utan att inte göra något, såg ingen film, läste inte något utan bara sov och sista tiden lekte jag lite med en super söt bebis som satt bredvid mig. Lagomt långa layovers med så klagar inte alls på resan. Det skiljer 5 timmar till Sverige så höll mig vaken när jag kom fram och la mig tidigt. Något som håller i sig så somnar 9.30 och vaknar vid 7 som aldrig händer annars...Får se hur länge det varar men rätt bra att vara i den rytmen då vi startar med reharsals i dag. I dag behöver vi bara jobba mellan ca 12-17 så rätt lugn start men antar att det blir hel dagar i slutet på veckan så då är det bra att vara morgon pigg!

Precis gjort lite morgon yoga vid poolen då jag är vaken så tidigt och Matvey sover. Nu ätit en stadig frukost som är bra här på hotellet. Nu väntar lite plugg innan det bär av till ishallen.

Hoppas allt är bra med er!