Ontario, CA!

I Ontario hade vi inte så mycket speciellt för oss. Vi bodde precis intill ett shopping center med en del outlet affärer så dit var vi lite grann. Dock hade jag redan gjort undan det mesta av min shopping så handlade inte så mycket. Har faktiskt varit duktig denna tour och inte shoppat så mycket onödigt utan faktiskt tänkt efter en extra gång innan jag handlat om jag verkligen behöver det. Var så orolig för övervikt hem men det gick bra. I bland är det bra att ha ont om plats för då köper man mindre och mer genom tänka grejer. Måste säga att jag är väldigt nöjd med det jag köpt så känns bra=)

Vi bodde intill både Dennis och IHOP som är amerikanska kedjor där de server frukost 24h dygnet. (Det finns full meny med lunch och middag också men mest känd för all american breakfast). Vi passade på att äta på båda en sista gång innan vi lämnar USA. Jag var inte alls förtjust i sådan mat förr men måste säga att med tiden vänjer man sig. Inget man äter varje dag men nån gång i bland är det gott! Nu lever jag på svensk frukost och det smakar utsökt varje dag. Det är något man inte tröttnar på!!! Får se vad det blir Asien, återstår att se...
En som däremot älskar amerikansk mat!

Long Beach, CA!

Här hade vi en av de tuffaste veckorna på touren med 10 shower, + att vi gjorde om showen inför Japan så koreograferna var där, hade Judy vår big boss där och tittade, contract talks samt ett early morning PR...Men trots det han vi med en del. Ja en fråga man ofta får är om man hinner se något samtidigt som vi reser och gör shower och svaret är helt enkelt; JA! Man får helt enkelt planera bättre. Vi fixade det denna vecka med att som sagt ha en hel dag i LA på måndagen, strosade runt lite kring hotellet en kväll när vi var till gymmet. Samt gick jag en morgon promenad vid havet med Johan en morgon medan vi tvättade. Tog mig även en löprunda för att få se lite mer och måste säga att det var tur. Otroligt vackert nere vid hamnen. Hade turen och hade min telefon med så tog några kort i farten=) De följer här samt på facebook:
RMS Queen Mary in Long Beach Harbor. RMS Queen Mary is a retired ocean liner that sailed primarily in the North Atlantic Ocean from 1936 to 1967. The ship now serves as a tourist attraction featuring restaurants, a museum, and hotel. The ship is listed on the National Register of Historic Places. Roughly 200 ft (61 m) longer than the RMS Titanic, the former Cunard Liner is famous for being the fastest in the world from 1936 to 1952, for its distinctive art deco design and for its use during World War II as a troop transport.
Vår arena vi uppträdde i=)

LA!

Här förljer lite bilder från LA. Mer ligger sedan på facebook för er som vill se.
Vi hade fullt upp veckan vi var i Long Beach med jobb redan från tisdag. Men vi tog vara på vår enda lediga dag månagen och han med mycket i LA. Tack Ashleigh för det! Vi tog subway in till LA där hon mötte upp oss med bil och körde oss runt för att se det mest kända. Vi såg:
Hollywood skylten
Hollywood walk of fame
Lunch på Hard rock cafe
Beverly Hills
Redeo drive
Kaffe på Urth Caffe, Beverly Hills
Santa monica Pier
Third Street Promenade i Santa Monica
Åt utsökt middag på cheesecake factory vid hamnen. ( En ac södra Kaliforniens mest kända marinor)

Uppdatering av resterande av touren:

Las Vegas!!
Här är några bilder från häftiga Las Vegas. Jag har aldrig varit där innan så hade inga förväntningar över huvudtaget. Men jag kan säga att jag blev imponerad. Alla hotellen på stripen är så häftiga och maffiga. Det är liksom olika världar. Ett hotell har ett tema och där finns allt! Vi han med ett antal men det tar tid...Så jag kommer att komma tillbaka! Många tror att det bara är stripen med shopping, gambling, restauranger/barer och shower och att det är så det är i Vegas men nej helt fel, (visst de är kanske de vanligaste men det finns en annan sida också).  Åker man lite utanför finns enorm natur att se. Vi tog en helikopter tur till Grand canyon som gav bevis på det!
En limo hämtade oss på morgonen vid 7 och tog oss till vår helikopter tour. En flygning på ca 2 h tur och retur med champanefrukost var tillräckligt för att hinna med Grand Canyon. Ja effektivt sätt att se mycket på liten tid=)
Vi var tillbaka på hotellet till 11 igen. Vi hade en jätte varm vecka i Las Vegas, en av favoriterna på touren! Mer bilder finns upplagd på facebook. Sitter och uppdaterar stad för stad av de jag har kvar så de kommer eftersom=)

Grattis mamma på morsdag!

Glad att jag får chansen att vara hemma å fira med hela familjen! Vi har ätit god hemlagad 3 rätters middag och myst på altanen. Nu blir de en film innan sängen.
Grattis bästa mamma!

Home sweet home!

Har nu anlänt till kära Sverige och Bollnäs efter en lång resa...Dock gick allt väldigt bra. Landade sent i Tyskland så var automatiskt ombokad till Sverige med nästa flyg men jag sprang ändå och hade tur och han med mitt tänkta flyg till Stockholm. Tack för resvanan jag har för 5 extra timmar i Tyskland hade inte varit skoj...Långt som det är ändå...När jag steg ombord på sista flyget sa de bara: "Oj you made it", japp sa jag, jag är snabb=). Hade dock ingen packning i Stockholm men det gjorde inget då jag ändå skulle ta tåget hem, underlättade helt enkelt. Har dock inte fått det än så får nog ta och ringa och kolla läget för det skulle ha kommit i morse. Men men det dyker väl upp.

Var jätte trött i går kväll, somnade en stund på soffan innan Pontus och hans flickvän Karin kom på middag. Ovant att lilla lillebror inte bor hemma samt att han har flickvän. Men hon var mycket trevlig så det ska bli skoj att lära känna henne bättre! Vi åt grillat och drack påsk must ( gott eftersom jag missade det helt i år ) samt bakade mamma årets första rabarberpaj som var utsökt. Finns inget bättre en svensk paj med vaniljsås, mums! Somnade sedan som en stock 23 och sov till 12.20, ja det kallar jag utmattning. I dag har jag bara tagit det lugnt, var en sväng till sjukgymnasten och kollade mitt knä, promenerade med lilla Tyzon, skypade med Matvey och nu ätit pölsa till middag. Blir sedan en tidig kväll för att sedan förhoppningsvis vara på bana igen och ta tag i allt.

Har ny telefon och simkort så jag har tappat bort alla mina nummer. Jag har samma telnr. som innan så sms:s mig gärna så jag får ert nummer!

Ha det så bra!

Goodbye America..

Känns lite konstigt att lämna USA måste jag säga då detta nästan blivit mitt nya hem..Fast vi reser hela tiden och inte har någon fast pungt känns det som hemma då landet i sig är det samma, bara vissa saker som är annorlunda....Vet inte när jag kommer tillbaka igen men jag vet att jag kommer tillbaka!

Resan går bra. Snabbt och enkelt med taxi till flygplatsen med Matvey. Incheckningen gick bra, ingen övervikt för någon av oss och ingen kö alls. Vi tog farväl, lite sorgligt men gjorde det snabbt för att göra det enkelt och vi ses snart igen så ska allt överleva=) Familj och vänner får ta hand om mig nu. Så bytet är ok=)

Första flyget var i tid så haft över 3 h här i Charlotte nu. Åt en sista amerikansk lunch, drack starbucks coffee och gick och fick en välförtjänt pedikyr..Har inte haft en på hela året så passade bra nu när fötterna ska vila lite. Blir inte fina när de bor i skridskor...Jag har annars uttnyttjat det sista av min telefon. Fick pratat med en kompis, familjen och faster Ellly så tiden gått fort. Sitter nu vid gaten och väntar på boarding. De är lite sena men hoppas de tar igen det när vi väl flyger så jag bara har en timme i Tyskland. Återstår att se...

Hörs i från Sverige nästa gång!
Smile and be happy! Bild från Parasailing vi gjorde i veckan.

Puss och kram

Hem ljuva hem...

Nu är denna långa tour över. Avklarade sista showen i går cch det känns underbart! Haft en fantastisk sista dag i dag här i Pensacola innan avresan hemmåt börjar i morgon. Lovar då att ta tag i uppdateringen av bloggen och lägga upp bilder och berätta om de sista veckorna. Har helt enkelt varit fullt upp den sista tiden så bara fokuserat på jobb och njutit av ledighet när vi haft det. Men kan säga att allt är toppen och jag är jätte glad. Älskar mitt jobb så mycket att det inte går att beskriva. Men ser nu fram emot att komma hem och träffa vänner och familj!

Flyger Pensacola-Charlotte- Munchen- Stockholm så helt ok resa. Lämnar hotellet 8.15  morgon bitti och landar kring 11 onsdag i Sverige lokal tid så rätt långt ändå...Hoppas på internet så jag kan uppdatera då..Återstår att se...

Natti natt så länge!

Opening night!

I dag hade vi första av 10 shower för denna vecka. Det gick bra men var skit varmt. Svettades som en galning redan från början. Hoppas det blir bättre annars kommer det bli en tuff vecka. Har redan heldag torsdag till söndag då vi förutom alla shower har koreograferna här och ska göra om showen inför Japan. Men vi åkte iaf bra så det känns skönt.

Dags att sova nu, PR i morgon klockan 7 innan heldagen drar i gång.

Natti natt

LA!

Som jag skrev innan hade vi en heldag i LA i måndags. Vi tog metro in vid 10 tiden till downtown LA där mötte Ashleigh upp oss och tog oss på en heldags sightsing. Vi såg;

Hollywood skylten
Hollywood walk of fame
Lunch på Hard Rock cafe
Beverly hills
Rodreo drive
Kaffe på Earth cafe
Santa monica pier
Lite shopping på the promenade
Crepes på Ahsleighs favo ställe
Utsikt från en jätte fin restaurang över havet i Santa Monica
Middag på Cheesecake factory i hamnen

Som sagt vi han med mycket på en dag. Det spelar likosm ingen roll hur mycket tid vi har ledigt det går alltid att se platserna vi besöker på något sätt, man likosm får bara mer effektiv och planera det hela...Sedan tog vi Metro från LA downtown tillbaka till Long Beach och somnade utamattade men glada=)

Bilder kommer så småningom. Ligger så efter när det går i ett och ingen dötid över men det kommer en vacker dag lovar jag!