Tio års jubileum !

Hej igen...
 
Nu var det VERKLIGEN längesedan!!!! Har helt kommit av mig gällande att blogga (har nog skett i samband med att instagram blivit större och det går så mycket snabbare...). Dock saknar jag att skriva då jag faktiskt är en skrivar människa som gärna vill dela med mig av ALLT även gärna i detalj 😆 vilket ofta blir lite för mycket särskilt på instagram...
 
Det är just nu en gråruggig höstdag i Hamburg, Tyskland och jag var ut på en löptur tidigare i dag och insåg hur mycket jag saknar naturen. Hamburg är en stor stad ( 1,8 miljoner invånare) det är aldrig tyst och människor och trafik hela tiden.. Hittade en gammal bild från Blue mountains i Sydney som jag la ut på instagram https://www.instagram.com/sofie_roberg/  vilket var det närmaste jag kom naturen, lugn och att känna sig "grounded" som jag tycker treepose (trädets position på svenksa) symboliserar. Man brukar prata om ödet och "meant to be" vilket jag tror på i detta fall då blue mountains borde vara nästa inlägg på min blogg då senaste inlägget var från Australien och Blue mountains var en dagsutflykt vi gjorde därifrån.
 
Det är även exakt 10 år sedan jag öppnade min blogg i samband med att jag lämnade Sverige för första gången och min dröm om att en dag turnera för Disney On Ice väcktes. Bloggens namn "Alea lacta Est" är en variation av latinets uttryck för "tärningen är kastad" och för min del står för att resan mot målet har börjat. Bloggen handlar sedan om min dröm som jag valde att dela med mig av där ni får följa mitt liv och dess utveckling. 
 
I dag 10 år senare lever jag fortfarande min dröm som Januari 2009 blev verklighet och jag är nu inne på mitt tionde kontrakt som profesionell konståkare för Diseny On Ice och det har blivit många varv runt jorden sedan starten! Jag älskar fortfarande att resa och upptäcka världen fast att det numera blivit lite "vardagsmat". I dag är besöka nya fik då jag älskar kaffe en ny hobby medan jag reser samt spenderas stor tid på olika gym, crossfit boxar och i yoga studios om jag inte befinner mig på isen då träning, hälsa och livsstil är mitt stora intresse. Mycket av det delar jag med mig av på instagram. Eftersom vi detta kontrakt turnerar i Europa betyder det mycket mer sightseeing igen och massaor av fina kyrkor, museer och historia. I och med nya stora städer varje vecka och flera olika länder har jag bestämt mig för att damma av kameran igen och dela med mig lite av det här på bloggen. Det kommer att bli ett inlägg från varje stad med en "liten" summering av hur staden var, värt att se, vad vi gjort mm. Ja en liten vardags inblick från ett liv som professionell konståkare helt enkelt. Jag tänker även försöka uppdatera med de intressanta och sevärda städer jag missat från de gångna 2 åren som lite inspiration i höstmörkret och vem vet kanske något som lockar till er nästa resa??
 
Här är några fler bilder i från Blue mountains väster om Sydney, en fantastisk national park med magiskt landskap!  
Kända formationen 3 systrar
 

Kommentera inlägget här :