Bye Bye Indianapolis...

Avslutar med några sista bilder i från Indianapolis innan vi beger oss mot vår nästa stad i kväll som är Erie, PA. Vi har 1 av totalt 2 shower i dag kvar sedan väntar en 6,5 timmar busresa. Så blir tidig morgon vi är framme. Vi är sedan lediga tills onsdag eftermiddag då vi har första showen i Erie. Ofattbart men bara 4 veckor kvar av denna tour innan break innan sydamerika.

Måndag blir en praktisk fixardag med veckohandling, gym och en sväng till köpcenter för några ärrenden. Sedan förbereda matsäck inför tisdag då vi ska åka skidor. Blir antagligen en heldag om allt går som planerat så ser fram emot det!
Bilder i från vår promenad i tisdags i Indianapolis då vi bla. immeterade djur som vi gör i vårat nummer circle of life från lejonkungen.

Hoppas ni haft en trevlig helg och får en bra start på den nya veckan! Tyvärr inte det bästa slutet här då en kille slet sönder knäskålen i första showen som peterpan och fick åka akut till sjukhuset och opereras. Tänk att en liten taggisättning i isen kan vara allt...Usch så synd om honom. Det blev akut stopp av showen innan vi kunde fortsätta men allt gick trots allt bra och vi sammarbetade bra så det var tur. Alla mina tankar går till honom nu!

Indianapolis, IN

Då var det premiärshow för denna vecka här i Indianapolis. Blev kort vila då vi reste i måndags så lite småtrött. Men klagar inte då allt är bra. Vi har aldrig varit i denna stad men han med en promenad i lite varmare väder i går då vi bor mitt i downtown och har nära till allt. Inget jätte speciellt här att se men finns en kanal som rinner längs med en park igenom staden så det var mysigt. State capitol för Indiana finns också här. Vi bor intill ett stort bra shopping center så blev en snabbt besök där med. Han även med Happy hour 2 dagar då det har det på embassy suits som vi bor på så det tog alla vara på. Var perfekt i måndags då vi rest hela dagen och kom fram till hotellet lagomt tills de började.  Annars inget roligt att berätta utan allt rullar på som vanligt. Har börjat läsa en till kurs så ska försöka ta mig igenom den!

Indiana state capital

Travelday!

Då var det resdag igen med flyg denna gång. Vi flyger från Hartford, CT via Baltimore till Indianapolis, IN. 2 korta flygningar och endast en timmes layover men blir ändå en rätt lång dag då vi åkte från hotellet vid 9 i morse och landar 16.30 och då buss till hotellet. Men det är livet det för oss=)

Hade ingen kanon vecka i Hartford då Matvey ramlade illa på sin höft i dubbelaxel när vi gjorde Aladdin på torsdag så han var borta fredag och lördag. Jag ramlade i ett lyft på golvet torsdag dag och gjorde även illa ländryggen/höft men åkte showerna fredag och lördag. Inget allvarligt för någon av oss utan bara blåmärken på fel ställen som gör ont och svårt att röra sig...Men drygt när det gör ont och man inte kan göra det man ska...Hoppas vi blir bra snarast! Otur då vi missade vår träning med Tony som var här men inget vi rår på...Vi kommer igen i Indianapolis!
Inte den vanliga posen utan lite roligare för en gångs skull=) NYC för 2 veckor sedan.

Ha en trevlig vecka alla nära och kära!

NYC!

Här bjuder jag på lite bilder i från NYC för er som inte redan sett dem i mitt facebook album. Vi hade en toppen dag trots att det var rätt kallt och snöade. Alexei från Ryssland som är första året i USA var med oss och det var hans första gång i NYC så försökte visa honom så mycket vi kunde. Vi började med att gå förbi Bryan park och Rockefeller center följt av fika i svenska kyrkan. Det smakde utsökt med svenskt kaffe och nygräddade kanelbullar som precis kom ut från ugnen samt fick jag prata lite svenska=) Vi gick sedan upp till central park en sväng innan vi tog tunnelbanan ner till 9/11 memorial och gick runt där samt passerade vi Wall street. Efter det blev det lite shopping längs vägen upp till 20th street där vi åt middag på Mari Vanna, en rysk restaurang jag hade bokat bord på. Det var en en jätte bra restaurang med utsökt mat och jätte mysig inredning. Alla 3 blev jätte nöjda och restaurangen rekomenderas varmt! Vi avlutade med ett besök på Time square bland alla neon skyltar innan vi knallade till Grand central och tog tåget tillbaka till Bridgeport, glada, nöjda och mycket trötta!

Bye Bye NYC för denna gång!

Aladdin and Jasmine!

Video i från Bridgeport=)

Bridgeport..Fairfield!

Ingen favorit stad direkt men det gör inget då vi hade möjlighet att åka in till NYC för en dag samt är det nära till Fairfiled och familjen Coursen som jag älskar! Linda och hennes väninna Lynne kom och tittade på en show samt var lite släkt där 2 shower så det var jätte skoj med lite kända ansikten i publiken!

Efter sista showen i går söndag åkte jag till Linda och har spenderat natten här i min gamla prinsess säng. Det är underbart att vara tillbaka. Träffade alla barnen i går och mös vid öppna spisen och pratade gamla minnen. I dag har jag och Linda haft en härlig dag tillsammans som gamla goda tider med bla. preomenad med hundarna i skogen, lunchat, shoppat, druckit starbucks kaffe, lagat mat och donat. Vi värmer oss framför öppna spisen nu då det är regn och rusk ute. Jag åker tillbaka till Hartford, CT sent i kväll (bara 1 timmes resa härifrån så lämpligt). Vi börjar med show onsdag så har i morgon att komma in i mina rutiner. Hade kunnat stanna för evigt då jag älskar Fairfield och familjen Coursen men måste återgå till verkligheten....Det har varit ett fantastisk dygn och jag är evigt tacksam för allt de gjort/gör för mig! Tack Linda för allt! Hoppas vara tillbaka snart igen!

Sov som en riktig prinsessa och vaknade av mig själv 8.20 en måndag, händer inte ofta om jag säger så...
Skogen där vi alltid promenerar med hundarna, tyvärr regnat hela dagen och jätte tråkigt väder men det stoppade inte oss, lika härligt ändå med morgon promenaden!
Familjebild och familje selfie=) Tack Dan!

Gott Nytt År!

Eller god fortsättning på det nya året säger man väl nu!? Jag och Matvey hade en jätte lugn nyårsafton i Toronto med god middag på rummet och nyårsfirandet från NYC på TV. Jag fick nämligen lämna Toronto 4.00 på morgonen nyårsdagen för att åka till Wheeling och hinna till showen i tid. Matvey blev kvar och kom sent fredag kväll då hans pass inte han fram i tid. Kändes konstig att behöva åka i från honom men jätte glad att vi iaf fick vara tillsammans över tolvslaget. Tycker nyår är lite överskattat speciellt för oss som kan ha semester och fest när vi vill. De viktigate är att få vara med någon man tycker om=) vilket jag hoppas alla fick!

Gott Nytt År selfie=)

Det blev en snabb visit i Wheeling för oss men vi missade inte mycket om man säger så. Dock han jag bränna mig ordentligt.. Kokade vatten i vattenkokare för att göra kaffe och fick det över handen så hela min handled brändes...Inte på värsta viset men gjorde ont! Har lite märken och blåsor som sprack när vi åkte skridskor sedan. Hoppas bara inte det blir fula ärr...Matvey ramlade illa på sin dubbelaxel när vi gjorde Alladin och Jasmin så han har ont i rumpan så lite små krämper inläder vi det nya året med=)

Är framme i Bridgeport, CT efter en lång resa i går efter showerna. Vi kom fram vid 5 i morse och somnade 6 när vanligt folk egentligen stiger upp.. Men så är det med ett liv på resande fot..Dock får vi chansen att åka til NYC och träffa familjen Coursen denna vecka så ser fram emot det! Fördelarna överväger än så läge så blir tour ett tag till. Blir en lugn dag i dag dock för att samla lite krafter..

Trevlig måndag på er alla!