Kottbullemiddag!

Ja i dag har jag bjudit pa kottbullemiddag till familjen. Det blev kottbullar, kokt potatis, brunsas, kokta morotter och lingonsylt, en riktig svensk klassiker! Den blev jatte uppskattad, Linda skulle kunna leva pa det minst en gang i veckan. Jag lovade da att komma tillbaka nan gang och bjuda pa det igen. Pappa John ar sa rolig, han sa att det var super gott och det har ska jag allt beratta for Siri, sa Siri bjuder du pa kottbullar sa ligger ribban hogt for dig hos John om du ska overtraffa dessa. Allvarligt talat sa vart de riktigt goda, lika goda som dina pappa... Sa i ar ar det jag som gor kottbullarna hemma pappa sa jag far bevisa att jag kan jag med. Maste val bras pa dig pappa vem annars?

Denna vecka har jag inte min normala dans eftersom mitt kort gott ut, det kanns tomt men ar val lika bra att vanja sig av med det. Har dock lovat saga hejda at Pam (balettfroken) sa jag far bege mig forbi en gang till. Blir nog lite dans anda for jag ar erbjuden att dansa pa ett annat stalle med Latinfroken. Har dock inte sa mycket tid eftersom det bara ar 4 dagar kvar nu. I morgon ska jag aka in till NY en sista gang och se pa allt julpynt och ev shoppa lite.
 
Langtar till julen riktigt mycket nu. Vi har nagra minusgrader och lite sno nu sa julkanslorna kommer. Det ska bli kul att se er alla darhemma. Jag kommer till hbg mandag 15:e och blir dar 5 dagar for att sedan aka hem till Bollnas och fira jul och nyar dar. Jag har sadan tur som har sa manga hem, nackdelen ar dock att det ar sa langt mellan Bollnas och hbg sa det galler att planera tiden noga. Forhoppningsvis ska jag hinna traffa alla. Jag hor av mig Agneta nar jag ar i Sverige narmare om tid. Det vore jatte roligt om vi skulle kunna aka skidor Micke efter jul, jag och Siri pratade just om det, att vi saknar det sa och vart sa sugen nar vi var i Vermont och sag sno for forsta gangen. Vart ska ni aka? Jag hor av mig nar jag ar i Sverige.

Jag ar otroligt tacksam for alla som foljt mig under min tid har i USA och glad att ni har gillat min blogg. Kanns jatte skont att veta att jag har sa manga i Sverige som vantar pa mig. Langtar till julen nu!

Vi ses snart, 4 dagar kvar tills jag lyfter..

Tack och hej leverpastej=)

Kommentarer :

#1: Carina Hådell

Hej Sofie!

Vad mycket du har varit med om....hel kul att läsa om dig.

Sköt om dig och fortsätt njuta av livet.

Kramar från Carina Hådell

skriven
#2: Mamma

Idag kom julkänslorna, strålande vinterväder (som du älskar) och ditt fina julkort i postlådan! Kan det bli bättre? Det värmde så gott i hjärtat.

Hoppas du får en mysig och stämningsfull dag i NY.

Vad kul att dina köttbullar blev så uppskattade, pappa stolt som en tupp när du skriver att du brås på honom.

Längtar så mycket efter dig nu!!! Kram mamma.

skriven
#3: Carin

du glömmer väl inte vår "crawlkurs"...he he (om du har tid o möjlighet alltså) :) kram på dig Sofie!

skriven

Kommentera inlägget här :