Vilken dag!

Ja gud vilken underbar dag det var i gar igen. Den borjade 10.00 och slutade 3.00 sa det hans med mycket! Tog taget in till New York, dar motte jag SIri, Will + 3 kompisar till Will, vi akte sedan ner till Down town (nara brooklin bridge sa det var langt ner) for att ga pa Body exhibition. Det var jatte bra. Vara kroppar ar verkligen helt otroliga. Det ar riktiga kroppar pa utstallning och man far se allt vad de innehaller. Intresannt.
Jag utanfor Body exhibition.

Efter det tog jag och Siri Subway upp till Soho och gick runt och tittade dar. Meningen att vi skulle shoppa men blev ej sa. Vi bada har insett att NY ar sa mycket mer an bara shopping. Kul att bara ga runt och titta pa alla fina hus och intressanta manniskor man ser. Efter det bar det av upp  till Time Square dar vi motte Siris morbror som ar har for jobb i nagra dagar. Vi at middag pa en fin resturang som hette Europe (han tyckte det var passande for oss). Det var mycket trevligt!

Jag och Siri pa Time Square

Nar magen var full igen och humuret pa topp bar vi oss snabbt hem till Siri for att byta om och gora oss redo for en partykvall i NY. Kan bara att namna att det tar ca 45 min med subway fran Siri till Grand central sa allt tar sin tid. Men det gor inget da vi alltid har kul. Siri kunde tex inte sluta tjata om att hennes kjol satt upp i magen...Det bjod pa en del skratt..Vi var sedan pa ett mycket trevligt party i Down Town. Kul att traffa pa nytt folk. Var bland annat en John Travolta dar...Ja han sag verkligen ut som honom och rorde sig som honom. Han var skadespelare och gjorde shower som John Travolta, han var sa cool!  Efter en mycket lang men rolig dag bar vi oss hemat framat 2 tiden da vi var helt sluta. Aven da var NY i full rorelse. Fullt med folk som tog subway. Sa kul att se vad mycket olika manniskor det finns har. New York ar verkligen en stad som aldrig sover.
 Jag och Siri redo for party

Vill avsluta med ett STORT grattis till lillebror Pontus som i dag tog SM silver i bankprass i sin vikt klass (68 kg). Bra kampat! Massor av grattis kramar fran en stolt syrra! Hade varit kul att vara dar och se dig men du ska veta att jag holl alla mina tummar for dig och det verkade ju hjalpa=) Nu ar det val bast man passar sig...

Kommentarer :

#1: Sirran-virran

GRATTIS PONTUS!!!!!

skriven
#2: Maja

Grymt jobbat av din brorsa :)

skriven
#3: Mamma

Grym dag som vanligt. Helt otroligt vad ni får vara med om.

Verkligen spännande SM-helg för Pontus. Träffade någon världsmästare också. Du frågade förut om jag var lika nervös när Pontus tävlade som när du tävlade och så var det nu när jag var på plats. Fy, vad jag var skakis, höll tummarna som bara den, beordrade pappa att göra detsamma och det var nog tur att du gjorde det också för det var en stolt silvermedaljör vi hade med oss hem.

skriven
#4: Pontus roberg

Tack ska du ha syster, och tack till Siri och Maja :)

Nu är det bara att träna vidare och lägga upp nya mål, tex VM eller något liknande ;) Ha dé

skriven

Kommentera inlägget här :