Då var jag tillbaka till arbetet..

Känns faktiskt kontigt att säga så för detta känns inte som jobb.. har ffortfarande inte fattat att jag får åka skridskor, resa och tjäna pengar på samma gång, kan det bli bättre?? Jag älskar detta!
Mina 3 dagar hemma var bra. Gjorde inte så mycket men fick tid att träffa alla lite mer eftersom det blev å snabbt innan jul.  Det var mycket kul! Jag mår faktiskt bättre men fortfarande förkyld..Så jag får fortsätta ta det lite lugnt vilket är segt men inget att göra..

Blev inte den bästa start för mig i går..Mitt tåg från hbg till Malmö blev stående i över 2,5 h..All tågtrafik i hela södra Sverige stod helt stilla pga signalfel. Det var fruktansvärt. Vi stod utanför Lund station och de fick ej öppna dörrarna så det var bara att vänta där...Jag tittade på klockan tusen gånger och såg för var gång hur sen jag blev. Trodde dock att jag skulle hinna till showen iaf men nej..2o min innan andra delen an showen kommer jag till ishallen med taxi från stationen. På med allt smink och snabbt  bli klar för att kunna vara med i mitt nummer. Men jag han och åkte riktigt bra. Tur var väl det..Detta är alltid hemskt men extra när du är ny i företaget och vet att de är strikta med tider..men jag meddelade var jag var och förklarade hela situationen och det verkade förstå, var ju inte mitt fel, men usch vill bara glömma denna dag.Familjen Christnsen han iaf se mig eftersom jag var med bara i ett nummer..

I dag har det varit träning för min del sedan 13.00. Lärt mig 2 nya nummer och de var roliga. Behöver bara göra rehersal för dessa sedan kan jag vara med i showen med dem. Ev kan jag vara med redan här i  Malmö i finalen. vi får se. Får försöka kolla på videon nu så jag kommer i håg nummret. Allt går undan här..

Nu är det möte inför kvällens show..Passar på att blogga lite mellan åt i väntan..Blir en lång och intensiv dag och helg här. Men jag kömpar på och gör mitt bästa. Sedan får man lära av sina misstag..Inför viktiga möten ska jag alltid se till att åka i tid nu...Jag lovar mamma att detta förhoppningsvis lärde mig en läxa att aldrig mer tidsoptimist=) fast det kanske kommer från dig..??

Ha det så bra alla!

Kramar

Kommentarer :

#1: Carin

Kul å läsa din blogg!Det verkar ju jättekul och spännande!!! kram

skriven
#2: Micke, Siris pappa

Instämmer med Carin!

skriven
#3: Mamma

Ja, tur att det slutade lyckligt. Usch vad nervös jag var torsdagkväll innan jag slutligen fick bekräftat att du hann, fick vara med och även lyckades åka bra. Skönt att höra igår att alla varit så förstående och tyckt att du ändå gjort allt du kunnat.

Och så till det sista... Ja, man lär sig så länge man lever och en läxa kan vara bra ibland.. men var du har fått det ifrån kan vi väl diskutera...

Är nu på väg till en em på relaxen med massage, fotvård och allt tillsammans med grannarna. Härligt, Sverker vi ska tacka! Han som ordnar allt, dessutom grillar vi där efteråt. Du skulle också varit med, precis vad du gillar.

Nu har vi fått snöväder här, kan bli riktig snöstorm tror jag.

Fortsatt lycka till och massor av kramar från mamma.

skriven
#4: Sirran

Tjoho!

Ar tillbaka med bada ogonen pa plats!

Ar i Connecticut idag for att ata lite "riktig" mat och chilla innan plugg ikvall. Villken tur att du hann till showen! jag hade varit riktigt nervos om jag var du. Men nu ar jag ju inte Sofie, utan du ar du och du ar cooool!!! Vad impad jag ar av dig! sta pa dig, tro pa dig sjalv och ha kul sa kommer du att lyckas med allt sotnos! Fortsatt skriv pa bloggen!! pussss!

skriven

Kommentera inlägget här :