Fort Lauderdale

Ja i dag har jag haft första lediga dagen här i Sunrise, så skönt var det att få vakna upp i morse och veta att jag har 3 helt lediga dagar framför mig utan någonting planerat. Jag vaknade vid 10.00, steg upp och åt en utsökt frukost för mig själv. Var alldeles lugnt i restaurangen som var väldigt fin där man blev serverad. Medan jag njöt av en god frukost läste jag ut sista boken av stig Larsson, gud vad bra de var! Efter en lugn förmiddag åkte vi vid 14.00 tiden ut till beachen som ligger ca 15 min från hotellet, gud vad jag älskar havet! Men blev bara ett bad då det kom regnväder. Vi tog då en drinkpaus och väntade på att solent skulle komma tillbaka men den ville inte riktigt det denna gång. Så det blev i stället strosa runt lite längs stranden och affärerna för att sedan avsluta med en god middag på Bubba gump. Det är en skaldjursrestaurang där namnet kommer från filmen Forest gump då han och en vän till honom som heter något med Bubba (därav namnet på restaurangen) skulle starta någon räkaffär tillsammans (det finns en historia bakom men självklart kommer jag inte ihåg den..) Jag åt jätte god lax och en utsökt efterrätt, mm. En skön och avkopplande dag som vi avslutade i kväll med att kolla på filen Hangover som var jätte bra! Något jag lärde mig från den ät att min man inte ska få ha sitt svensexa i Las Vegas..Nu ska jag sova gott i min härliga säng som är jätte skön denna vecka! Tänker massor på er alla hemma och önskar ni kunde få vara med mig i dag..Ni får nöja er med lite bilder från dagen ist..

Fort Lauderdale beach, sunrise

Drinkpaus med utsikt över stranden

  Middag på Bubba Gump

Denna bild får mig att tänka på vår underbara semester vi hade i Karibien när pappa fyllde 50, jag hoppas vi får göra om det en dag. Love you familjen och tänker extra på er i dag..

Kommentarer :

#1: Mamma

Vad härligt det ser ut! Njut nu riktigt av dina lediga dagar, hoppas du får fint väder. Ja nog vore vi gärna med dig där, låter så skönt :)

Vad träffande, vi satt och drömde oss tillbaka till Karibien igår när de visade ett reportage från en lyxkryssare i Karibien. De visade när de gick ut från Miami, precis som vi åkte... Underbart :)

Tänker på dig också, massor av kramar från din fam, tyvärr hemma i Bollnäs :(

skriven

Kommentera inlägget här :