Hershey the sweetest place on earth!

Ja det är loggan för Hershey och det kan väl stämma för här finns choclate world där de tillverkar hershey chocklad som är känd världen över, vet dock inte om vi har den chockladen i sverige, måste kolla när jag kommer hem. Hur som helst är det populärt överallt här lika som vi har marabou. Vi åkte en liten tur där där de berättar hur den tillverkas. Efter det var vi på ett outlet och shoppade lite. Dock inte så mycket för min del då jag måste tänka på att komma hem..Kommer nog bli en dyr resa då det lär bli överviktt för min del..

Jag och Matvey på choclate world.

På väg in på chocklad tour, det börjas med cocoa bönor..

Chocklad tillverkas från kossornas mjölk. Man åkte som en liten karusell som tog oss runt medans det berättades.


Världens största chockladbar.

Annars här i Hershey har jag varit på gymet som är bra denna vecka. Vi går gratis på ett vanligt gym som har allt så i kväll var jag i väg på Zumba för första gången och det var riktigt kul. Blandad dans/arobic till musik kan man säga.  Jg har äntligen fått min skatt gjord här i USA som jag skjutit på alldeles för länge men nu är det bara att vänta på pengarna. I morgon ska jag försöka njuta av det härliga vädret och börja jobba på brännan då det är rena sommaren här. Avslutar med ett stort grattis till kusin Louise som fyller år idag!

Kommentarer :

#1: Mamma.

Låter härligt med sommarvärme :)

Ser ut som en mysig utflykt. Var chokladen god? JAg har inte hört talas om den.

Ja det är nog tid att börja fundera på packningen... :( Synd när det finns outlet förstår jag... :(

Ha det gott den sista tiden! Hälsa Matvey också!

Kram mamma.

Ps Grattade Louise igår och det var trevligt! :) men vet Du vad... Louise har växt förbi mig... :( Ds

skriven

Kommentera inlägget här :