Lite sol efter mycket om och men...

Ja som sagt det ar vansinnigt varmt har. Oftast ingen klar sol men det var det i dag. Sa vi var i vag och badade lite efter manga timmars krangel..Ja man maste ju registrera sig att man kommit in i Ryssland inom 3 dagar. Foretaget som skulle gora det at mig ringde i sista minuten att det ej kunde gora det. Det var i fredags sa var tvungen att vanta tills i dag for att ga till immigrations myndigheten. Efter ca 30 min bilfard dit visade det sig att vi maste vanta i 2 h innan det gick..jag borjade nastan grinna sa arg jag vart, akt hela vagen och sedan bara vanta..Alltid sa har att det kranglar..Men hur som helst fick vi papper att fylla i som vi kunde posta i st sa vi skulle slippa ga tillbaka. Vi tog en god fika med gott kaffe och smootie for att gora det och invanta att posten skulle oppna for sjalvklart var det lunchstangt dar...Men da visade det sig att det gick ej for att det var min 4:e dag har sa vi maste tillbaka till immigrations myndigheten i morgon. Jag kommer inte att fa problem for att det gott over 3 dagar men anda vilket jadra krangel..Jag blir helt kallsvettig av allt men tydligen ar detta Ryssland. Det finns liksom inga sjalvklara regler utan allt ar fran fall till fall. Vi far hoppas det gar vagen i  morgon. Tack gode gud att MAtvey ar van och kan halla sig lugn till skilland fran mig..Jag blir galen..Nagot jag har att lara...Tack for att du har talamod for mig..
Efter allt detta kom vi ivag till en strand for lite bad vid floden Volga. Det var faktiskt lite svalkande i vattnet och vattnet var klart. Det var skillnad fran sist gang vi var i vag och badade, samma flod men ett annat stalle. Dar var vattnet sakert 40 grader och alldeles gront. Lagger upp nagra bilder fran det har nedan.
Man ser hur torrt det ar har vd mkt stranden forsvunnit.
Brant vi fick klattra ner for for att komma till vattnet.
Jag och katja, Matveys gamla partner.
Mega sjoldpadda nagra barn gjort...
I dag har vi haft en ledig dag, har behovt det for jag ar trott. Nu ska vi snart ata middag som Matvey ar snall och lagar. Tur jag har! 3 dagar kvar, ska bita i hop och gora det basta av allt nu, maste sluta deppa och vara frustrerad av allt. Far verkligen se allt som en erfarenhet. Traning ger fardighet pa nagot sett sa forhoppningsvis visar det sig sedan. Allt vi gor vare sig det ar nagot speciellt eller ej ar sa annorlunda att man inte kan forestalla sig innan...Det har verkligen varit en upplevelse att vara har. Matvey gor verkligen allt han kan for att det ska bli bra men svart for mig i bland da det ar sa annorlunda. Tacksam for allt men saknar Sverige!

Kommentarer :

#1: Mamma.

Ja nog får Du erfarenhet alltid att bära med dig... Tur har Du ju också som får så mycket omtanke :)

Hoppas verkligen att det löser sig utan problem i morgon då.

Vad bra att ni fick en skön ledig dag innan det var färdigt :)

Kramar från mamma, ge Matvey en stor kram också för att han är så snäll och tar hand om dig så bra :)

skriven

Kommentera inlägget här :