Chicago!


Ja i går var jag i Chicago, gud vilken stad, en av mina favoriter i USA tror jag. Vi hade bara några timmar på oss att sightsa runt i staden så det var svårt att hinna med allt...Så himla mycket att se och göra där! Tur att jag kommer tillbaka nästa år..Vi åkte tisdag eftermiddag och började med att åka till ishallen där vi träffade alla från celebrations (en annan disney show där bla Charlie åker som var med oss förra året och är en bra vän till mig). Vi tittade på showen, var sedan ut och åt tillsammans med charlie och sedan umgicks vi bara på hotellet. Onsdag steg vi upp 8 för att hinna med så mycket som möjligt av dagen innan vi var tvungna att åka för att lämna tillbaka bilen vi hyrt. Vi gick konstant i 3 timmar för att sedan avsluta dagen med lunch som bestod av stuffed pizza som är en Chicago tradition för mer än 30 år.
Det tar 40 min att göra den från det att man beställt. Det var annorlunda men gott. Lite bilder följer från dagen.
   Charlie, jag, Rie, Allison
Pritzker Pavilion

Cloud Gate, en skulptur på AT&T Plaza i Millennium Park gjord av rostfritt ståhl..


The art institute of Chicago
  
Eva och Adam     Seated Buddha    En känd amerikansk målning av Grant Wood kallad american gothic


Ute på Navy Pier

Allison, Charlie, jag och Rie (Allison och Rie är 2 av de tjejer jag brukar hitta på saker med).

Kommentarer :

#1: Mamma.

En lyckad liten tripp :) Ni hann mycket på kort tid.

Var tyckte du om den andra showen?

Vilken stor staty, resväskan är större än dig :)

Kram och Lycka Till denna vecka, mamma.

skriven

Kommentera inlägget här :