Vilken dag!


Jag är super glad och trött just nu..Fast jag åkt på en förkylning så var det ingenting som stoppade mig=) De ville se vårat Eric och Ariel nummer igen då vi har ändrat det lite och jobbat mer med det ( det var så snabbt ihop satt sist vid audition att det inte var klart). Det är ett väldigt svårt parnummer, vi båda vet att vi kan göra det bara att det krävs mkt jobb för det. Redan stor skillnad men det är inte säkert…Det är verkligen blod, svett och tårar som gäller när vi tränar…Men vi är överlyckliga, vi gjorde vad vi kunde och många såg stor skillnad sedan sist=) så kul! Nu är det bara att fortsätta jobba med det och med lite tur kan vi bli understady för Aric och Ariel.

På det hade vi reharsalas..Dvs träning för att markera in nya personer i nummer. Först var det Ali parade. Det visade sig att jag och Matvey skulle göra Adagio, (Adagio är ett namn för par med visst antal lyft och används t.ex. vid audition och så.) det är 2 adagio par i detta nummer som gör 3 höga lyft. Vi har sagt att det skulle vi kunna jobba för att göra detta år då vi ändå tränar på dessa lyft för annat men tydligen hade Matvey sagt att vi kan göra det nu..Han hade nämnt det för mig när det stod reharslas för ali på schemat att vi ska göra Adagio men jag trodde verkligen det var ett skämt..Men det gick iaf över förväntan och vi klarade alla 3 lyften. Så vi kan absolut säga att vi är ett steg närmare på par sidan…Vi är nu båda överens att vi ska sänka våran nivå lite och vara nöjda med vad vi har just och bara jobba på att få det bättre.

När detta var över visade det sig att vi hade 3 h kvar till samling för show. Solen sken så isf att äta våra matlådor vi hade med oss gick vi över till Newport (skön promenad på ca 15 min över vattnet) till samma italienska restaurang vi var på tidigare i veckan. Det var lika utsökt gått igen och båda var lika nöjda och glada! Kvällen avslutades med en show och träning då vi i morgon ska göra Aurora och Philip. Ser fram emot det!


Mc donaldsbron...=)

Hoppas alla i Sverige har en fantastisk helg!

Kommentarer :

#1: Mamma.

Förståndigt, Ni verkar glada och nöjda, kul :)

Tror på Er och håller tummarna!

Lycka Till, kram mamma.

Ps Vad fin Du var på kortet Ds

skriven
#2: Maja

Härligt Sofie! Grattis till att allt går så bra :-)



Puss o kram

skriven
#3: sirran

jag ar sa stolt over dig sofie...boken ar skickad =) puss pussssss

skriven

Kommentera inlägget här :