New York!

Ja nu har jag varit i NY och hälsat på Siri. Jag kom dit på söndag kväll efter showen med tåg. Siri mötte mig på stationen för att sedan gå och käka lite och börja chattandet..Ja vi gillar ju båda att prata och har mycket att ta igen..

En relativt tidig kväll för att sedan orka upp på måndag och köra igång. Jag hade tur och fick lite sovmorgon då Siri först hade en lektion, det behövdes då jag var helt död efter en lång helg med show..Vädret var strålande med sol och kallt så vi bestämde oss för att åka ner till övre Central park och promenera. Det var underbart vackert och väldigt lugnt, ovanligt för att vara NY men vi båda bara njöt!!! Lite små sugna gick vi till upper east side till Alice teacup, ett super mysigt fik där man dricker tea i riktiga koppar och får det serverat i tee kanna, till det hade vi jätte goda scones som de är kända för samt en god tomatsoppa för att klara oss..Mätta och glada begav vi oss hemåt för att träna i friidrottshallen. Jag hängde på så gott jag kunde, var riktigt skoj att få springa på bana då det var riktigt längesedan..Det blev ett bra pass för min del liksom Siri som sprudlade av lycka då hon nu fått klart att hon får tävla igen, gratttis!

Kvällen spenderade vi nere i downtown, firade att Siri får tävla igen och bara kär vänskap och en bra dag! Vi var på sweet revenge, ett vin och cupcake ställe som var jätte mysigt! Vi riktigt njöt av hur bra vi har det så vi bestämde oss att fira med ett glas till vin på en mysig restaurang i närheten, där hade vi ett glas rött vin, ost och en god potatis och purjolöks soppa. En riktigt vuxen kväll hade vi! Hela dagen och kvällen var helt underbar! Vi är båda fyllda av energi och lycka och är nu redo att kämpa vidare med allt!

Jag har nu tagit tåget till Springfield, MA där vi har show denna vecka. Resan gick bra, tåg ca 3,5 h direkt.

Tack Siri för allt, det var verkligen kul att träffa dig igen!

Bildcollage från central park

samt alla våra fik – och matställen....

 




Kommentarer :

#1: Maja

Tur att ni har varandra :-) Låter som en mycket weekend.. härligt! Jag är avundsjuk.. vill också åka till New York igen...



Puss o kram

skriven
#2: Sofie

Ja vi har verkligen tur som har varandra, kär vänskap på riktigt är det bästa och vi båda är ju så långt i från er alla...Men är så glad att veta att jag ändå har så många fina vänner hemma och familjer som jag vet finns kvar när jag kommer hem. Jag är lycklig ja!



ja vi hade en toppen weekend!

puss

skriven

Kommentera inlägget här :