Trött på sjukhus!!!

Japp det är jag verkligen, var där i 7 timmar i dag...Jag ramlade från ett lyft i går på isen efter showen och slog mig ordentligt. Det var ett nytt lyft där jag är upp och ned i luften balanserad på en arm..Ja det är verkligen svårt men vi kände att vi ändå är redo att göra det. Alltid ev svår fråga när man är redo för nästa steg utan att göra sig illa samtidigt som framgång kommer med blod, svett och tårar. Vi klarade det, vilket vi är stolta över för det är ett STORT framsteg men sedan sista gången kom balansen liite fel och jag föll rakt ner i isen..Som tur var slog jag ej i huvudet utan det var mitt knä som fick en ordentlig smäll..Matvey vred sin axel då han försökte ta emot mig..Vi gjorde båda röntgen och så men inget allvarligt som tur var. Bara fruktansvärd smärta för min del..Fick stark medicin som jag hoppas ska hjälpa..Sedan bara vila och hoppas det går över fort.
såhär ser lyftet ut.

Så jäkla typsikt, vi är så nära slutet av touren och vill inget annat än träna och showa. Vi har vår inshow (ja där man får visa vad man vill för nummer inför framtiden, utifrån det bestämms roller och så..)som vi så gärna vill visa att vi jobbar och går framåt om 2 veckor..Samt vill så gärna göra Ariel och en parvideo och tiden springer på..men men hade kunnat gå värre och vi har ändå hunnit med mycket detta år och ska vara stolta och glada över det! Sedan vet vi för oss själva att vi klarade gainer som lyftet heter..


Kommentarer :

#1: Maja

Himla tur att det inte blev värre Sofie! Ser ut som ett väldigt komplicerat lyft.



Fokusera på det som är positivt dock (som du skrev): Ni vågade göra lyftet! WOW! Pluspoäng till er! :-D



Tio steg framåt och ett bakåt.. ni är bara mänskliga. Keep it up and keep it going!



Puss o kram

skriven
#2: Mamma.

Oh vad skönt att höra att ni ändå hade tur i oturen... Som Du säger... det är en balansgång att gå... våga för att utvecklas men alltid risk för skador... Visst ska Ni vara stolta att ni vågade och lyckades också men lova att alltid vara lite försiktiga...

Här har pappa halkat två ggr och är ganska mörbultad också :(

I morgon är det finaldags för Bollnäs. Bollnäs mot Sandviken på Studenternas 15:00. Då får Du hålla tummarna för Giffarna!

Krya på Er, Ni är nog snart på banan igen :)

Många kramar från ett för tillfället väldigt blått o orange Bollnäs!

Tänker på Er, kram mamma, pappa o Pontus.

skriven
#3: Agneta

Var rädd om dig, Sofie! (er)

Kram Agneta

skriven

Kommentera inlägget här :