Julbord!

 I går firade vi med lite julbord efter att vi haft 2 shower. Det blev mer mat än vi trodde och med julmusik och lite mysig belysning blev det nästan som ett riktigt julfirande trots att vi firar i Filippinerna på ett hotellrum. Måste säga att jag återigen är imponerad över hur vi kan få till det trots omständigheterna. Det bjöds på kokt potatis, hemmagjorda köttbullar, prinskorv, rökt korv, skinka, senap, dekorerade ägg, bröd, smör och ost och russian sallad. Ja inte illa och vi har rester ett tag så mycket mat det blev över trots att vi åt tils vi sprack=) Det var jag, Matvey och Johan sedan kom 2  tjejer över en stund. .Sedan mös vi lite och bara njöt av stunden innan det blev sängdags. Först kollade jag lite på årets julvärd och Svensson Svensson för att uppnå riktig julstämmning. En lyckad jul måste jag säga!
Vårat julbord
Matvey julfin i sin nya hemma outfit=)
Julstjärna...
...Och minijulgran...
 
Nu är vi på väg till ishallen för principal ice och en show. Skönt show schema, jobbar i 2 veckor i sträck (endast en ledig dag) men bara 1 eller 2 shower/dag så tid att njuta och mysa trots jobb så klagar inte. Sedan är det ju världens bästa jobb så helt ok att jobba över julen=) Det är bara i bland när man är trött och har massor av shower som det är lite jobbigt men såhär med en eller 2 njuter jag nästan varje sekund på isen. Särskillt i jultider är det med glädje man uppträder för man vet att publiken verkligen uppskattar vad man gör. I ett land som Filippinerna där det är fattigt och särskillt nu efter Tyfoonen kanske de bara har chansen att göra något litet och Disney showen kan vara deras allt. Ja man får nästan tårar i ögonen i bland om man tänker efter vad vi gör och hur mycket det uppskattas av människor...Försöker att tänka på det så ofta jag kan särskillt när man har en dålig dag och är trött för lovar att det hjälper!
 
Hoppas ni alla har en fortsatt mysig julledighet! 

Kommentera inlägget här :