Brighton Beach!

Det är ett ryskt distrikt i Brooklin, NY som vi var till en dag förra veckan, (glömde berätta det här innan så passar på att skriva lite om det + bilder då jag ändå inte har något bättre att berätta=)).
 
Det var verkligen som att komma till Ryssland, alla pratade ryska, tanter och farbröder hade stora pälsar och hattar, ja riktiga barborskas (= mormor på ryska). Det var inget speciellt där egenltigen men lite skoj ändå särskillt för Matvey. Vi promenerade vid vatten lite och passade på att handla lite i rysk mataffär. Matvey köpte rysk kaviar, kakor, öl, pelmini och choklad, ja en som var riktigt glad efter det. Både jag och Matvey har njutit av de svenska och ryska, uppskattar alltid det mer när man inte har det varje dag.( Jag hade innan köpt svenst lösgodis, rågflingor, lingonsylt, grovt bröd samt fått kalles kaviar från Johan mamma). Kommer inte i håg när jag senast njutit så mycket av att äta lösgodis som jag gjort denna gång. Även frukost denna vecka har varit underbart gott med rågflingegröt, lingonsylt, riktigt grovt bröd med ägg och kaviar..Ja gäller att njuta av varje tugga så länge det varar=).
 
Här är lite bilder från Brighton Beach;
Denna bild tog vi till Matveys mamma Tatiana=)
Ryskt godis denna gång...Påminner om Paradis choklad och jätte fina papper som ni ser.
Den sista bilden tilägnas dig pappa...Något du hade velat köpa om du varit i mataffären..=)
 

Kommentarer :

#1: Agneta

Härligt för er att få hemkänsla ibland :-. Såg gott ut, allt!

skriven

Kommentera inlägget här :