More shopping!

Självklart blev det lite mera shopping här i Shanghai för hur kan man låta bli när det finns så mycket att fynda på alla dessa marknader?? Dock skötte jag mig jätte bra och köpte enbart nödvändiga saker=)

Jag började dagen med frukost och sedan ett insanetypass/gym, (skönt att köra på morgonen så man har det gjort för så lätt att det inte blir av om man ger sig iväg någonstans som vi gjorde). Klockan var näramre 14 innan vi var i väg så blev ett snabbt lucnhstopp till att börja med. Köpte Subway och gick och satte oss i en mysig park vi hittade med utsikt över denna lilla sjö.
Sedan var det dags för "the black market". Vi köpte gott kaffe och började strosa längs Nanjing road west där massor av fancy shopping ligger. Vi tog en snabbtitt på HM men hoppade över alla exklusive stores och sparade oss för marknaden. Väl framme där blev det en del fynd för både mig och Matvey bla. varsin hoddytröja och carry on samt shoppade Matvey t-thirts, tea och skor. Mycket nöjda med våra inköp fortsatte vi strosa längs Nanjing road East som är den mest turistiga shopping gatan här i Shanghai med massor av affärer. Den mest kända delen är 1 km och går ända till the Bund som är en annan huvudattraktion här i Shanghai. Vi gick hela vägen och det kändes lite som Time Square med alla lampor och neon färger. Loved it!
Väl framme vid the Bund tog vi lite kort och promenerade längs med floden Huangpu river där många sithgtsing cruises går. Får se om vi tar en sådan en annan gång. The bund är är 1,6 km lång och en symbol av Shanghai och en image för Shanghais nutida historia. På ena sidan av den breda highwway står 52 kvarter av höga, magnifika byggnader med olika arkitektur stilar, som kan kallas ett museum för modern världs arkitektur. När natten faller, lyser färgglada lampor upp hela Bund området och förvandlar det till en scen i ett "sagoland". (Hämtat från  min guidebok).
Kända Pearl tower som är 468 m högt i bakgrunden.
Efter det blev det middag på en restaurang innan vi promenerade längs Nanjing road tillbaka till People square     (ligger mellan Nanjing road East och west). På people square ligger Shanghais högkvarter för kommunstyrelsen , och används som standard referenspunkt för mätning av distans i Shanghai kommunen. Under ligger en av Shagnhais tunnelbanestationer som även är den mest trafikerade tunnelbanestationen på jorden.

Kan fortfarande inte fatta hur billigt det är, enkel resa med tunnelbanan kostade 4 kr så 8 kr betalde jag för resandet i går. Lite skillnad mot för sveriges priser om man säger så...

Idag blir det en rätt lugn dag tror jag med träning, handling och lite så. Ska ju på konserten i kväll så det får räcka.

But promise More to come from Shanghai!