Yuyuan Garden!

Dit tog vi oss en liten utflykt i dag. Hade gjort matsäck: smörgåsar, frukt och kaffe och begav oss dit runt 13.00. Hittade inte själva Yuyuan Garden på en gång så efter att ha strosat runt lite i det vi tror kallas "old city" stannade vi till i en park och åt vår matsäck då magarna kurrade. Sedan efter lite mer letande hittade vi själva Yuyuan Garden. Det låg liksom in i hela smeten som vi inte hade tänkt oss. I bland är det svårt att "hitta" de man letar efter då man inte har helt koll på hur det ser ut och vart de ska ligga. Ofta har man ett namn/distrikt man letar efter men man vet inte riktigt hur det ska vara. Detta var massor av gator och en typ marknad runt allt och mitt i allt låg det. Vi tog oss en liten snabb titt och bestämde oss att det fick räcka. Var för mycket folk och efter ett tag blir allt rätt lika att man inte bryr sig. Jag vill annars alltid se vad som väntar runt väghörnet för att vara säker på att vi "sett" allt men jag börjar lära mig att i bland kan man inte se allt fast jag önskade det....Vem vet vi kanske missade något wow denna gång, men det köper vi. Fick oss några bilder och var vi nöjda med det.
Yuyuan Garden
 
 
Efter det tog vi oss till Xujihui, ett distrikt där de säljer massor av elektronik. Vi tittade runt lite men handlade inget. Ska kolla lite priser först och ev. väntar vi och köper i Hong Kong i stället. Vi ska båda bla köpa nya telefoner och kollar runt vad som är värt att köpa. Vi får se vad det blir....
 
Sedan gym och middag och en lugn kväll.
 
Tack för mig och Shanghai!
 

Kommentarer :

#1: Robin

Satan vilka charmiga bilder =) Och vilka snygga och mäktiga hus!

skriven

Kommentera inlägget här :