Harmoni=)

 
Det skulle jag vilja påstå att jag är i just nu. Efter att ha rest jorden runt det senaste 1,5 året känns det skönt med ett lite lugnare tempo. Visst vi reser varje vecka här i USA med men vi är i samma land så inga längre reser och helt enkelt lugnare tempo. Denna vecka är riktigt lugn då det inte finns något speciellt att göra här men det känns sååå skönt. Vi hyrde bil 24 h så vi fick mathandling, gym och små ärenden uträttade då det är minst 4 miles till allt. Nu när det är klart är det lugn och ro som gäller innan vi börjar jobba i morgon. Endast 7 shower denna vecka (1,1, 3, 2) och sedan kort bussresa på söndag efter showen så skönt. Sitter nere i lobbyn nu och ska plugga lite efter att ätit god hemmalagad soppmiddag (borsh), varit ute i solen en stund och farit och flängt på förmiddagen. Insåg precis att jag känner ett skönt lugn i mig själv och ingen press på något sätt så säger Namaste! ( Se förklaring nedan).
 
Jag ser fram emot denna tour då jag hoppas komma i gång med lite pluggande samt vill jag träna mer yoga. Ska försöka gå på klasser och hitta yoga studios så ofta det går då det är något jag verkligen gillar. Det ger mig ett skönt lugn och välbefinnande och det finns många utmaningar där jag är redo att anta!
Arkivbilder från ett PR jag gjorde där jag bla. pratade om "health on the road" som har blivit mitt tema=)
 

Vad betyder ”Namaste”?

Namaste är en hälsningsfras. Kan betyda både hej och hejdå. Används i Indien och i många andra länder.

I yoga använder vi den ofta som ett sätt att avsluta klassen. Läraren tackar eleverna och eleverna tackar läraren.

Kan också betyda:

  • ”Jag tackar mig själv, min kropp och vi tackar varandra för det arbete som vi gjort tillsammans.”
  • ”Våra själar möts och ser på varandra.”
  • ”Jag bugar mig för det gudomliga i dig”.
  • ”När du är på den plats i dig, där allt är sant och jag är på den platsen i mig – då är vi en!”

Namaste är också en kroppslig ställning. En handrörelse. Ett sätt att hålla handflatorna mot varandra framför eller bakom bröstet.

 
 

Kommentera inlägget här :