A run around Birmingham...

Birmingham är känd för sina kanaler, de sägs att det är fler kanaler där än i Venedig...Jag passade på att ta mig en löptur runt staden och såg en del av dem. Perfekt sätt att se sig om särskillt när man har ont om tid. Vi funderade på att ta en båttur på en timme runt kanalerna men när jag insåg att jag sprang i samma tempo som båtarna nöjde jag mig med en löptur. Vi hade rätt fullt upp förra veckan med shower och bodde 30 min från arenan så blev mycket transporttid....Men han ändå se oss om en del runt staden då det inte var något jätte speciellt att se. Hade lite halvtråkigt väder med regn på måndagen så blev en snabb sightseeing tur då med lite shopping ist då den är bra i Birmingham, dock blev det bara en tröja för min del men Matvey hittade en hel del.
Bilder längs med kanalen.
 
Tisdag var vi till Cadburry world och såg hur de gör choklad. Jag vet inte om vi har cadburry choklad i Sverige men de har det i USA och vi älskar deras påskägg de säljer runt påsk, som vi alltid köper där. Visste inte att cadburry äggen kom härifrån så när jag fick reda på det var det självklart att åka dit. Har åkt ner några ägg sedan vi kom i hit om jag säger så....Tyvärr var det inte helt som jag tänkt mig, mer för barn och det var hur mycket folk som helst där då de var påsklov...Lite otur men vi hade hyfsat skoj ändå=)
Såhär ser Cadburry ut, finns det i Sverige??
 

Kommentera inlägget här :