Tokyo!

I Tokyo började det hårda jobbet..14 shower på 5 dagar..Men det hindrade inte oss till att ha skoj=) Vi kom till Tokyo onsdag eftermiddag förra veckan och lämnade Tokyo torsdag morgon denna vecka vilket gjorde att vi han med 2 ute kvällar i Tokyos nattliv, en i Shibuya och en i Roppongi. Vi hade super kul båda kvällarna och vi var ett riktigt stort gäng som var ute och partajade och dansade loss natten lång, jätte kul att nästan alla var med ut, har nog aldrig hänt i mitt tourliv att ett så stort gäng var ut 2 gånger en vecka och dansade på riktig nattklubb (folk går ut hela tiden men oftast bara till en bar eller så). Ja denna tour har börjat helt perfekt och vi trivs jätte bra med det nya gänget!

Jag hann även med att träffa en gammal vän från Princess classics D23 (tourade med henne mina första 2 år). Rie som numera bor utanför Tokyo och coachar hade en ledig dag så jag och Whitney (som också är med mig på denna show och var med D23) hade en trevlig tjejdag i Tokyo. Vi var först till Asakusa och såg Sensō-ji sedan åt vi lunch, en koreansk restaurang, perfekt att få hjälp med menyn av en japan då jag har problem med att beställa något jag faktiskt tycker om... Jag älskar japan men är inte något jätte fan av maten, det mesta känns väldigt lika och mycket har lite konstig fisksmak så vi försöker laga så mycket vi kan hemma men med ett tufft schema som vi har är det svårt att hinna med så äter ute en del med men som sagt svårt att få något gott när språket är ett stort problem. Detta var faktiskt gott så det var bra!

Efter det åkte vi till Harujuku street som är ett lite ”annourluna” område om jag säger så...Tjejerna är lite halvutkädda och extrema, liksom affärerna och alla crepes affärer som finns där. Vi shoppade lite nödvändigt innan vi avslutade med en afternoon girlydrink som var JÄTTE god och svalkande i hettan. Efter det var det hemfärd och dags att förbereda för utgång som jag berättade om ovan.

Jag hann även med att besöka svenska ambassaden och ansöka om nytt pass. Reser så himla mycket att jag börjar få slut på sidor. Jag väntar nu på att det ska bli klart och kan hämta det om några veckor när vi är i närheten av Tokyo igen. Så trots att jag inte varit hemma tillräckligt länge den senaste tiden och haft möjlighet att förnya det löste det sig bra får jag hoppas. Vi ska göra amerikanskt visum (chans för breakwork finns när vi är lediga) så det är ansökt i mitt gamla pass men det ska vara ok att ha visum i det gamla passet men resa med det nya, hoppas verkligen på det...

 Det visade sig att Harajuku street var alldeles intill arenan vi uppträdde i så en dag då vi bara hade 2 shower tog jag med mig Matvey dit och vi testade en av de många crepes affärerna. Det var gott! Blev lite shopping med, en ny Michel Kors väska och skor som jag är nöjd med. Tur att man får bonus när man jobbar för ett amerikanskt företag, jag bara tackar och tar emot!

Så trots att vi hade fullt upp med shower han vi med en del. Ja visst ja glömde berätta att vi även var på Hard Rock cafe och åt första kvällen vi kom in. Det var jätte gott! Ja amerikansk mat smakar extra gott när det är mycket japanskt som jag inte är jätte fan av. Visst hade det varit gott med svensk mat med men inte det lättaste att hitta en svensk restaurang utomlands utom IKEA (vilket det blir ett besök till senare). Matvey älskar verkligen amerikansk mat och det blir oftast det vi längtar till och pratar om då det är ”hemma” mat eftersom det är där vi bott i 4 år tillsammans. Ja jag gillar det med, framförallt när man reser mycket då det är enkelt då man vet vad man beställer och alla amerikanska kedjor oftast är lika och inte gör en besviken vilket är uppskattat vissa dagar.

Nedan är lite bilder i från Tokyo och fakta. Återigen blir det ett längre inlägg eftersom jag inte haft tid att blogga innan....Hoppas det är ok att det blir färre men längre ilägg här på bloggen för en tid (kör de korta snabba på instagram/facebook då det går snabbare...) Hoppas allt är bra med er!

 

The Kaminarimon is the outer of two large entrance gates that ultimately leads to the Sensō-ji (the inner being the Hōzōmon) in Asakusa, Tokyo, Japan. The gate, with its lantern and statues, is popular with tourists. It stands 11.7 m tall, 11.4 m wide and covers an area of 69.3 m2. 
Jag, Rie och Whitney framför Kaminarimon.
The Nakamise-dōri is a street on the approach to the temple. It is said to have come about in the early 18th century, when neighbors of Sensō-ji were granted permission to set up shops on the approach to the temple. However, in May 1885 the government of Tokyo ordered all shop owners to leave. In December of that same year the area was reconstructed in Western-style brick. During the 1923 Great Kantō earthquake many of the shops were destroyed, then rebuilt in 1925 using concrete, only to be destroyed again during the bombings of World War II. The length of the street is approximately 250 meters and contains around 89 shops.
Sidogata i Asakusa.
Tokyo skytree i bakgrunden (dit var vi upp för 2 år sedan).
Sensō-ji is an ancient Buddhist temple located in Asakusa, Tokyo, Japan. It is Tokyo's oldest temple, and one of its most significant.
Inside
Typiska japanska restauranger och affärer, litet och sött är det som gäller!
Koreansk lunch, vi åt ladies set lunch meny som bestod av flera små skålar och kött som vi själva grillade i mitten av bordet.
Den mest kända gatan i Harajuku, Takeshita Street.
Ett av flera typiska crepes stånd som vi senare testade på!
Vi tog våra scooters till Hard Rock, snacka om att anlända fint=) Super praktiskt då enkelt att ta metor hem.
Hard Rock Cafe i Tokyo
 
 
 

Kommentera inlägget här :