Bye bye Brazil and hello Argentina!

Resan fortsätter liksom våra äventyr världen över. Efter 7 veckor och 6 städer i Brasilien var det i går dags att resa vidare till Argentina. En lång dag blev det. Lämnade hotellet 9.00, flög en timme till Sao Paulo där vi hade hela 9 timmars layover (fick äntligen komma i kapp med alla bilder jag tagit och uppdatering så ett + för det)...Sedan 3 timmar flyg till Cordoba, Argentina. Vi var framme ca 02.30 i natt...Lite små trött och seg om jag säger så, får bli en lugn dag i dag! Men allt gick bra och vi mår bra. Här i Argentina är det mycket kallare minusgrader på natten och kanske kring 10 under dagen så ovant att måsta klä på mig mer. Men det blir som sagt inte så länge för oss då vi snart beger oss till Japan. Vi väntar fortfarande på Visa papper innan vi vet mer. Uppdaterar mer så fort jag vet. Var först ledsen att vi missar Argentina men nu när det är kallare här känns det ännu bättre att åka till Japan, nog för att det kommer vara super varmt där till en början..Har tänkt mer och mer på alla fina minnen vi har i från Asien touren och längtar att få uppleva det igen samt få ännu fler minnen. Som sagt vi får ju faktiskt några dagar i Argentina på köpet så ska ej klaga..
 
Avslutar med de sista bilderna från Brasilien.
Utsikt från vårat hotell i Belo Horizonte, soldäck på 14:e våningen
Lite bilder i från Marios hus. Han hade många fåglar och detta är en av dem.
Han bjöd bland annat på detta, glömt vad det heter men det var super gott!! Var fritering med olika fyllningar, räkor, kyckling, ost/skinka och ost/organo. Perfekt små snack att bjuda på vid stort besök.
Dessa 9 olika shower har Mario åkt med.
Jag tycker jag har rest och varit med om mycket men inte i jämförelse med Mario. Pass från alla olika länder världen över..
 
Summerar det hela med tack Mario för din hjälp och välkomnande till Brasilien framförallt denna sista vecka för oss. Självklart tack till alla andra som också gjort detta till en minnesvärd tid. Jag har haft det jätte bra och fått mycket erfarenhet och minnen för livet!
 
Tack Brasilien för denna gång!
 
 
 

Kommentera inlägget här :