Bra avslut och härlig start!

Måste säga att det blev ett bra avslut på vår reharsals period här i Brasilien och en bra start på denna vecka och touren då det är premiär här i Brasilia i kväll som jag är helt redo för! 
 
Vi avslutade vår reharsals period i söndags med 2 techruns, dvs. full show med allt. Det gick bra och Tara vår PD var nöjd så ingen mer träning behövs innan premiären i dag tisdag vilket är skönt så alla kunde njuta helt av att vara ledig i går. Vi har bara principal ice som innan en vanlig premiär vecka i dag så åker vid 15.00 och show 19.30 så skön start på veckan. Självklart var det ingen sol i går när vi var lediga, (har varit helt monligt varje dag vi är lediga och solen skiner när vi ska jobba...) Men det har nog varit lika bra för min del då jag pluggar för fullt. Har en tenta kvar på kursen: Kropp: Fysisk aktivitet, näring och hälsa som jag har läst. (Skulle ha skrivit tentan 24 Mars men var alldeles för fullt upp i England med breakwork så jag valde att inte skriva den och vänta tills omtentan som var i lördags). Tyvärr kom jag helt av mig av pluggandet och fick börja om igen när jag kom till Brasilien...Så de senaste 2 veckorna har jag inte varit social alls utan bara gjort det jag ska på isen och pluggaat varje morgon och kväll. Men skam den som ger sig jag klarade tentan och nu är kursen avklarad=) Så 7,5 poäng till att lägga i bagaget vilket alltid är något. Det har faktiskt varit väldigt intressant och kul när jag väl kom i gång så jag är glad att jag tog mig igenom det trots att det inte är jätte lätt med diciplin när man reser och jobbar som vi gör..Hade dessutom otur att hela skolportalen var nerlagd lördag/söndag (skulle ha tentat lördag men fick lägga allt åt sidan och tenta måndag i stället). Vilket var frustrerande då jag inte kunde repetera innan samt inte helt slappna av och vara ledig i lördags då jag visste att det skulle komma.
 
Men som sagt efter en hel dag av bara plugg och tenta i går fick jag beskedet i dag att jag klarat mig. Vilket känns toppen! Nu är jag redo för premiären i kväll samt lite mer sightseeing av Brasilien. Har haft tur att det bara varit mycket jobb ändå denna tiden i Brasilia och inte jätte mycket till sightseeing här så känner att jag inte offrat något.  Vi showar här i Brasilia tisdag-söndag sedan flyger vi till Rio Janero på måndag vilket jag längtar till. Ska bli så spännande att se den staden, har en heldag at sighseeing inplanerad tisdag som jag redan nu längtar till!
 
Ledsen att det blev ett långt inlägg och inga roliga bilder....Men lovar att bättra mig till nästa!

Kommentarer :

#1: Anonym

Roligt att du klarade kursen. Sköt om dig! Kram

skriven
#2: Agnet

Det var jag som var anonym ....

skriven
#3: Sofie

Tack Agneta!kram på dig

skriven

Kommentera inlägget här :