Yeouido,Seoul

Som jag nämde innan är Seoul jätte stort och det finns flera olika distrikt! Eftersom vi har massor av ledig tid och inget speciellt planerat här försöker jag besöka så många av dem som möjligt och helt enkelt ta in Seoul och se så mycket det går. Hann med en del de första 2 lediga veckorna och fick en bra inblick av staden och ett hum om vad jag vill se och göra de nästa 2 lediga veckorna. 
 
Men just nu är vi i full gång och jobbar så blir inte mycket till sightseeing då men skönt att det inte gör något då vi ändå har så mycket tid. Vi hade de 2 sista showerna för denna vecka i dag sedan är vi lediga i morgon vilket ska bli skönt då vi varit i gång och jobbat sedan tisdag morgon. Vi har haft totalt 12 shower denna vecka och reharsals och en run thru så 6 heldagar med jobb vilket känns av nu. Så fick bli en lugn och skön kväll med lite "minispa" för att ta hand om kroppen så jag orkar en vecka till och nu snart väntar sängen. Har inget planerat för morgndagen utan tar den som den kommer, vi börjar sedan med show tisdag morgon och har även 12 shower denna vecka fram till och med söndag. Fast det blir intensivt med jobb och man hinner och orkar inte mycket mer än äta, träna, sova så klagar jag inte då det är härligt att vara tillbaka på isen och träffa alla. Har åter igen blivit påmind om hur mycket jag älskar mitt jobb och min arbetsplats, så fast det är fullt upp att få vardagen att gå runt är humöret på topp!
 
Showerna har gått bra denna vecka, första showerna var lite ovan då det är på koreanska men man kommer in i det ganksa snabbt och vi är experter på att improvisera och fejka vår "lip syncing" så nu flyter det på bra.
 
Har varit dålig med uppdateringen som vanligt men här kommer lite bilder i från Yeouido som det heter där vi bor. Det är Seouls huvudsakliga affärs och investerings distrikt. Vårat hotell heter GLAD och är helt nybyggt och fint. Vi bor intill en stor park där man tex kan hyra cyklar, spela basket, promenera, bara vara ute och få friskluft och det är perfekt att springa då det har typ löparbanor runt så mjukt och bra underlag. Ett varv runt parken är 2,5 km så en rätt stor park mitt i smeten. Finns även en till park, Hangang park intill Han river som ligger inom ca 10 minuters gångavstånd. Dit har vi även varit några gånger, perfekt för picknick och man har bra utsikt av Seoul samt även trevligt att springa längs med floden så blir några runder även där. Det finns även ett köpcenter, mataffär, gym och en yoga studio inom 15 min gångavstånd så klagar inte på läget samt tunnelbane station rakt över gatan=) Men som sagt Seoul är stort och det finns mycket mer att se vilket jag delar med mig av senare!
 
Hoppas allt är bra med er alla!
 
 
Hangang park, a big park along the water near our hotel. A popular park for biking, walking and running!
Bridge over Han river to Hongdae district.
Seoul is roughly bisected into northern and southern halves by the Han River.
Seoul Marina club and Yacht
The National Assembly Proceeding Hall is the building that serves as the location of the National Assembly of the Republic of Korea, the legislative branch of the South Korean national government. 
A water stage
A beautiful day for a walk along the river!
A big park in the middle of the buisness district.
Yeouido park near our hotel.
Denna bild är enbart tagen åt dig pappa=) Vore inte fel att ha detta skrivet på din glasruta till ingången av ditt hus om jag känner dig rätt!?
 

Kommentera inlägget här :