More of Yokohama!

Här kommer även lite mer bilder i från Yokohama då jag var till hamnen som jag inte hann med för 2 år sedan. Det var väldigt mordernt där och kändes mer västerländskt än japanskt. Jag började med att ta en busstur runt en del av hamnen och hoppade av vid red brickware house som är 2 byggnader med affärer och restauranger, Det kändes väldigt europeiskt. Fanns många mysiga restauranger, fik och butiker men tyvärr hade jag inte tid att prova på något då jobb väntade på kvällen. Promenerade tillbaka till stationen längs med Kishamichi promenade och såg bla. parisehjulet cosmo clock21 vid Cosmo World amusement park och hard rock cafe. Det var en skön dag i inte allt för hett väder. Glad att jag tog mig hit även fast det bara var en snabbis, det var väl värt ett besök!
 
 
 
 
 
 
View from Minato Mirai 21, Shinko Area.
View of Port of Yokohama.
The Yokohama Red Brick Warehouse is a historical building that is used as a complex that includes a shopping mall, banquet hall, and event venues. 
De hade alla möjliga slags äppelpajer på detta ställe men tyvärr ingen tid att testa...=(
Kishamichi promenade
Yokohama royal park hotel on top of the landmark tower. The hisghest hotel in Japan with all the hotelrooms at lest 210 m above the ground.
Cosmo Clock 21 is a giant Ferris wheel at the Cosmo World amusement park in the Minato Mirai 21 district of YokohamaJapan. When it first opened, it was the world's tallest Ferris wheel, until the completion of the 112.5-metre (369 ft) Tempozan Ferris Wheel in Osaka, Japan, in 1997.  The High Roller, in Las VegasNevada, US, is 167.6 metres (550 ft) tall. It opened to the public on March 31, 2014, and is currently the world's tallest Ferris wheel.
Yokohama cosmoworld and intercontinental hotel in the background.
There is a Hard Rock cafe in Yokohama.
Cool statue
 

Kommentarer :

#1: Sandra B. En annorlunda reseblogg

Intressant och spännande arkitektur!

skriven

Kommentera inlägget här :