Mimmi!

Jag ska kanske vara mimmi..De hela började med att jag trodde vi skulle träna mössen i askungen en dag men det visade sig vara mimmi. Jag hade ingen aning om vad jag skulle göra så jag improviserade och gjorde mitt bästa. Det visade sig vara tillräckligt bra för Sue kom efter det och sa bra jobbat. Jag skulle fortsätta träna det så jag kan vara reserv. När vi sedan har tränat finalnumret har jag gjort mimmi nu men vet fortfarande inte om jag ska göra det jämt eller inte men jag kommer garanterat få göra det i bland. I dag hade vi speciell micke och mimmi träning med en kille från en annan show som varit med länge i Disney. han är rysk och påminner sjukt mycket om Pluchenko både till sätt och utseende. Han är grym på isen!  Vi var flera stycken som tränade micke och mimmi och jag fick jätte mcyket beröm av honom att jag gjorde ett bra jobb. Det var bara jag som fick beröm så det var kul. Det är ju alltid kul med beröm. Han är förresten gift med Helena Grundberg och bor i Gnesta i Sverige. (För er som ej vet är hon en gammal konståkare som tävlat EM för sverige och varit duktig).


Sedan har vi haft parlektion både på golv och is med lite grunder och olika lyft. Det är så sjukt kul. En spännande utmaning. jag vill så gärna göra mer av det men svårt att kunna börja då jag inte hittat någon partner. jag har nu mest gått och grubblat och funderat på hur jag ska komma vidare. Det är ju nu man har chansen att visa  sig så man får göra fler nummer..Jag gick bara och pratade med judy (högsta chefen för Disney som är här nu) och sa att jag så gärna vill göra mer paråkning och skulle så gärna vilja göra snövit och ev någon annan prinsessa. Jag visade även bilderna på mig som snövit och askungen. Hon var jätte positiv och liksom Sue och Tony (partränaren). De sa att det såg jätte bra ut på isen och jag var "pretty" och skulle absolut fortsätta. Judy sa att det ska komma några till killar nästa vecka som inte heller har partners så förhoppningsvis kan jag hitta någon då. Judy ville att jag skulle fortsätta jobba med snövit och sedan törnrosa. Det var jätte kul att höra dessa ord, precis vad jag behövde. Jag har bestämt mig för att fortsätta jobba flitigt och vara envis förhoppningsvis visar det resultat i längden..

Nu ska jag sova som en prinsessa och ladda för sista dagen innan disneyworld väntar, jippi!
natti natt från en glad sofie!
 

Kommentarer :

#1: Mamma

Vad roligt att höra från en så glad Sofie! Beröm är alltid kul och bra att få och får man respons på det man gör så ger det ju energi att fortsätta prestera :) Vi håller tummarna för att du hittar en duktig och trevlig partner :) ( pappa hälsar att hittar du ingen får väl han komma:( )

Vad spännande med disneyworld, blir säkert en upplevelse :)

Massor av Lycka Till-kramar från mamma, pappa och lillebror! Ikväll ska vi ha gatufest så håll tummarna för fint väder :)

skriven
#2: Sofie

Åhh grattis gumman! Så roligt att det går så bra för dig. Kul med paråkning, håller tummarna för att du får en bra partner. :)

Många kramar

skriven
#3: kusinen mattis

hej sofie =b går det bra att åka konståkning i mexico och alla andrda länder?? Här i landa är det bra jag kör truck cross och cycklar och en massa mer. Hur länge ska du vara borta nu du får komma och hälsa på när du kommer hem till Bollnäs=) kram Mattis Eva och Anders.....

skriven
#4: kusinen mattis

föresten lycka till/nyhedarna

skriven
#5: sofie roberg

Vad kul att du hittat hit mattis=) alltid kul att höra från er alla! hoppas allt är bra i landa, självklart kommer jag och hälsar på när jag kommer hem men det dröjer till nästa år.. jag har det bra i USA som jag är i nu. Inte lätt att hålla reda på alla länder jag är i eller hur?? I år är det bara USA som gällerr men olika ställen här. hälsa hela familjen så gått från mig.

kramar sofie

skriven

Kommentera inlägget här :